Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový Mercedes-Benz E Coupé

Výrazné proporcie kupé, jasný a pôsobivý dizajn a komfort jazdy na dlhé vzdialenosti pre štyri osoby –  nový Mercedes-Benz triedy E Coupé v sebe spája krásu klasického auta a cnosti Gran Turismo s najnovšími technológiami.

Štyri bezrámové bočné okná a absencia B-stĺpika podčiarkujú dynamiku spolu so zvažujúcou sa strešnou líniou. Spájajú v novom kupé Triedy E moderný luxus, agilnú športovosť a technológie na vysokej úrovni. Súčasne má inteligenciu modernej rodiny Triedy E s plnou integráciou smartphonu, širokouhlého kokpitu a najnovších asistenčných systémov, ktoré umožňujú okrem iného čiastočne automatizované riadenie. Výkonné motory s nízkymi emisiami a pohodlný podvozok so selektívnym systémom tlmičov zaručujú športové a agilné jazdné zážitky.

Mercedes-Benz E-Klasse Coupé ( C 238 ), 2016      Mercedes-Benz E-Klasse Coupé ( C 238 ), 2016

Najsilnejším motorom bude zatiaľ dobre známy šesťvalec. Interiér novej triedy E kupé stelesňuje syntézu športových emócií s luxusnou inteligenciou. Očakávať môžeme viac priestoru pre cestujúcich na predných aj zadných sedadlách.

Nové E Coupé je 4 826 milimetrov dlhé, 1 860 mm široké a 1 430 mm vysoké. V porovnaní s predchodcom je o 123 mm dlhšie, o 74 mm širšie a o 32 mm vyššie. Zároveň ho prekonáva aj rázvorom 2 873 milimetrov, ktorý narástol o 113 mm.

Pre temperamentné jazdné výkony a potešenie z jazdy sú k dispozícii výkonné a efektívne zážihové a vznetové pohinné jednotky, vybavené funkciou ECO štart-stop a spĺňajú emisnú normu Euro 6 – vrátane novo vyvinutého vznetového štvorvalca. Spočiatku budú k dispozícii naftový a tri benzínové motory s výkonovým spektrom od 135 kW (184 k) do 245 kW (333 k). Ostatné motory a verzie 4MATIC budú určite nasledovať. Napríklad pod kapotou verzie E 400 4Matic pracuje šesťvalcový motor s výkonom 245 kW/333 koní a krútiacim momentom 480 Nm. Stovku zvládne za 5,3 sekundy, maximálnu rýchlosť potom zabrzdí obmedzovač na obligátnych 250 km/h. Okrem tohto vyhotovenia budú k dispozícii modely E 200 a E 300, ktoré dostanú preplňovaný dvojlitrový štvorvalec. V prvom prípade je naladený na 135 kW/184 koní, šprint na 100 km/h zvládne za 7,8 sekundy, v druhom modeli má výkon 180 kW/245 koní a 100 km/h dosiahne za 6,4 s. Vo finále tu potom máme ešte dieselový model E 220d, o ktorého pohon sa postará dvojlitrová pohonná jednotka naladená na 135 kW/194 koní. Normovaná spotreba je v tomto prípade 4 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 s hodnotou 106 gramov na kilometer. Okrem toho sa štvorvalec vyznačuje variabilnou geometriou turbíny. Všetky varianty modelov rátajú štandardne s deväťstupňovou automatickou prevodovkou.

Mercedes-Benz E-Klasse Coupé ( C 238 ), 2016        Mercedes-Benz E-Klasse Coupé ( C 238 ), 2016

V budúcnosti sa ponuka modelov má rozšíriť o športové varianty AMG. Model pomenovaný E 50 AMG by mal poháňať úplne nový radový šesťvalec s výkonom viac ako 295 kW/400 koní. Vrcholom ponuky by sa mal stať model E 63, poháňaný štvorlitrovým osemvalcom twin-turbo, ktorý by mal mať výkon až 420 kW/571 koní.

Interiér novej triedy E Coupé stelesňuje syntézu športových emócií s luxusnou inteligenciou. Avantgardné a zároveň veľmi luxusné sedadlá limuzíny boli inšpiráciu pre luxusné športové kupé. Kvalitné materiály a moderné farebné vyhotovenie spolu vytvárajú športový a moderný luxus. Atraktívna yachting modrá v kombinácii s béžovou macchiato dávaju vozidlám exkluzívny vzhľad. Špeciálne pre E Coupé je k dispozícii uplne nové inovatívne ľahké drevené obloženie. Kabína v značnej časti vychádza zo sedanu, s ktorým zdieľa aj dvojicu 12,3-palcových displejov. Sú tu však aj niektoré unikátne prvky, ako výduchy klimatizácie či individuálne zadné sedadlá. Diódové podsvietenie počíta so 64 rôznymi odtieňmi.

Mercedes-Benz E-Klasse Coupé ( C 238 ), 2016      Mercedes-Benz E-Klasse Coupé ( C 238 ), 2016

Podvozok novej triedy E Coupé poskytne agilný pôžitok z jazdy aj na kľukatých cestách a zároveň ponúka výnimočný jazdný komfort. Štandardne má kupé zníženú svetlú výšku v prospech športového vzhľadu v porovnaní so sedanom o 15 milimetrov. Na želanie je k dispozícii odpruženie DYNAMIC BODY CONTROL s nastaviteľným tlmením. Štandardným systémom DYNAMIC SELECT môže vodič meniť tlmiacu charakteristiku. Nastavenie ponúka široké rozpätie medzi úrovňami “Comfort”, “Sport” a “Sport +”. Prepínačom DYNAMIC SELECT sa môže vodič rozhodnúť aj pre pripojenie k systému AIR BODY CONTROL “.

Ako člen rodiny Triedy E ponúka nové E Coupé všetky vlastnosti triedy E. Štandardom je Active Brake Assist, ktorý vie varovať vodiča pred hroziacou kolíziou, pomáhať pri núdzovom brzdení a v prípade potreby tiež brzdiť autonómne. Okrem pomalých alebo stojacích vozidiel dokáže napríklad upozorniť na chodcov, ktorí sú v priestore pred vozidlom.

Medzi ďalšie výhody patrí napríklad DRIVE PILOT: S týmto systémom, Mercedes-Benz urobil ďalší krok na ceste k autonómnej jazde, pričom systém DISTRONIC upozorní na všetkých typoch ciest nielen na správny odstup od vpredu idúceho vozidla, ale automaticky udržuje bezpečný rozostup prvýkrát pri rýchlostiach až do 210 km/h.

Novinkou je tiež Remote Parkovací asistent: umožňuje prvý raz vyparkovať vozidlo externe prostredníctvom aplikácie na smartphone v garážach a parkovacích miestach, a umožňuje tak aj pri veľmi tesných parkovacích boxoch pohodlné a vystupovanie.

Ozajstnú premiéru bude mať nové E Coupé v januári na autosalóne v Detroite. Do predaja potom vozidlo príde v lete budúceho roka, kedy sa asi dozvieme aj to, koľko za takéto parádne vozidlo zaplatíme.

Daimler (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov