Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Suzuki Ignis: nový, malý Nebojsa.

Celkom nový Suzuki Ignis predstavujú v týchto dňoch motoristickým novinárom v kopcoch stredného Talianska. Podľa jeho tvorcov založil novú triedu: ultra kompaktné SUV.

Hoci takéto vyhlásenia nemám veľmi rád, tento krát musím priznať: niečo na tom je. Malé štvorkolky do terénu Suzuki vždy vedelo a v novom Ignise ja koncentrovaných veľa dlhoročných skúseností, dizajnérskeho vkusu i technickej vyspelosti na súčasnej úrovni. Veľmi slabo obsadený segment civilných malých štvorkoliek je veľkou výzvou aj pre japonskú novinku. Samozrejme, k dispozícii bude tiež s pohonom iba prednej nápravy a dokonca aj ako tzv. „mild“ hybrid.

Suzuki Ignis ITb      Suzuki Ignis ITc

Zvonka je nový Ignis milý, malý, pekný. Spredu vyslovene európsky, zozadu až azda trocha retro- japonský, v bočnom pohľade ostro rezaný bojovníček. Zaujme okrem tvarov aj vysokou svetlou výškou (18 cm) a neobvykle krátkymi prevismi vpredu i vzadu. Terénne ambície sú teda jasne deklarované.

Milým prekvapením je priestrannosť interiéru. Pri dĺžke, pardon -„krátke“ 370 cm a šírke 159,5 cm sa v ňom naozaj bez problémov usadia štyria urastení pasažieri. Vpredu sa nedotýkajú lakťami ani seba, ani dverí. Vzadu si v pozdĺžnom smere môžu pomôcť posúvaním dvoch samostatných sedadiel (na úkor batožinového priestoru). Praktické a užitočné – rovnako ako prístrojový panel s veľkým centrálnym dotykovým displejom (7″) a veľkým kruhovým prístrojom pred vodičom. Svetlo a prehľad sú ďalšími črtami priateľského prostredia.

Interior - Steering Wheel       Suzuki Ignis ITd

Za volantom sme vyskúšali ako hybrid, tak „normálny“ motorl 1,2 l, v oboch prípadoch s 5- stupňovou manuálnou prevodovkou. A v oboch prípadoch platí: sadneš a ideš.  Žiadne záhady, žiadne výstrelky, ale funkčná a ergonomická estetika. S motorm 1,2 DUALJET (66 kW, 120 Nm) sa Ignis pohybuje svižne a prekvapivo príjemne napr. aj na diaľnici, kde sa v rýchlosti 145 km/h „tváril“, akoby bol práve tu doma. Samozrejmosťou je potom skvelá pohyblivosť v extrémne úzkych a strmých uličkách napr. talianského mesta Fiuggi. V prípade hybridného systému SHMS pomáha spaľovaciemu motoru neveľký elektromotor najmä pri rozbiehaní a pri zvýšenej záťaži.

Interior - Rear Space 2       Suzuki Ignis ITe

Všetko v novom Suzuki Ignis funguje s absolútnou samozrejmosťou, vrátane pohonu 4×4. Ten nemá žiadne extra ovládanie, ale je vždy pripravený a zasahuje presne vtedy, keď ho vodič potrebuje.

Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom 4,6 l/100 km (mierne odlišná podľa variantov pohonu a výbav) sa v praxi ukázala ako reálna. Spomenúť treba ešte aspoň systém udržiavania v jazdných pruhoch a kamerový systém inicializujúci núdzové brzdenie. Zaujímavo vyzerajú jeho dve kamerky umiestnené na oboch stranách vnútorného spätného zrkadla.

Nový Suzuki Ignis bude nepochybne výbornou voľbou pret ých, čo potrebujú malý, vrtký, no potentný, zábavný, moderný a optimistický „všadechod“. Ak sa podarí dobrá cena (na budúci rok), nemôže byť neúspešný!

Dalibor Klíma, Fiuggi

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov