Predaje áut v Európe sa vrátili do rastu (august 2016)
Registrácie vozidiel od januára do konca augusta prekročili hranicu 10 miliónov jednotiek, , čo je o 7,7% viac v porovnaní s minulým rokom.
Registrácií nových automobilov na 29 európskych trhoch, ktoré analyzovalo JATO Dynamics, sa v auguste zvýšili o 9,3% v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka. Registrvaných bolo 855 300 vozdiel v porovnaní s 782 531 v roku 2015.
Nnárast možno pripísať dvojcifernému rastu predaja na16 trhoch, vrátane Talianska a Španielska, kde zaznamenali nárast o 20% a 14%. Nemecko vykázalo tiež silný rast predaja o 8%, kým v Belgicku a Poľsku rástli predaje o viac ako 20%. Menšie trhy, vrátane Rumunska, Maďarska a Chorvátska zaznamenali ešte lepšie predaje, ktoré vzrástli za mesiac august o 69%, 44% a 39%. Vozidlá kategórie SUV boli najväčším prispievateľom k vzostupu predaja v auguste, čo predstavuje viac ako 25% všetkých registrácií a dvojciferný nárast na 28 z 29 analyzovaných trhoch. Celkovo sa objemy pre segment SUV zvýšili o 30%. To je možné z veľkej časti pripísať nedávno uvedeným novým modelom na trh.
Najväčší nárast objemu SUV segmentu bol zaznamenaný v Taliansku, kde zaznamenali nárast o 53% vyšší ako v minulom roku, nasledované Írskom (48%), Belgickom (43%), Portugalskom (41%) a Nórskom (40%). V porovnaní s rastom SUV, tradičné segmenty naďalej strácali pôdu pod nohami. Predaje v segmente malých automobilov a veľkých sedanov klesli o 0,7% a 10,9%..
Všetky značky vykázali zvýšenie predaja, len Volkswagen, Audi a Škoda rástli menej ako je priemer trhu. Volkswagen Group si udržala pozíciu najpredávanejšieho výrobcu, ale jeho mierny rast o 5,2% nebol dostatočný na to, aby sa zabránilo jeho stratám na podieloch na rastúcom trhu.
Aliancia Renault-Nissan pokračovala na jeho vzostupnej dráhe zväčšením objemu predaja o 13,1%, čo je viac ako celkový priemer trhu. Umožnil to hlavne eľký záujem o vozidlá značky Dacia, ktorej predaje sa zvýšili o 44,3% v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Aliancia naďalej stála na čele európskeho segmentu SUV. Každý jeden zo štyroch predaných automobilov segmentu SUV bol od značiek Renault, Dacia, Nissan alebo Infiniti. PSA stratila 0,57 bodov svojho podielu na trhu a vykázala malý nárast registrácií o 2,8% a umiestnenila sa na treťom mieste v rebríčku. Francúzsky výrobca sa snaží zvýšiť svoje registrácie s prichádzajúcimi modelmi 3008 a stredne veľkým SUV 5008. Hyundai-Kia Group vykázala výrazný nárast o 15,9%, a to predovšetkým vďaka svojim malým automobilom a vynikajúcemu predajov v segmente SUV, najmä modelu Hyundai Tuscon. Daimler Group skončila v prvej päťke rebríčka s nárastom predaja o 18,2.
Volkswagen Golf si udržuje pozíciu ako najpredávanejší európsky model, hoci v auguste klesli jeho predaje na 29 500 registrácií, čo predstavuje pokles o 11,5% oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Na rozdiel jeho súper Opel /Vauxhall Astra bol štvrtým najpredávanejším modelom s nárastom o 23,0% oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Druhý v poradí bol Volkswagen Polo, a to napriek poklesu o 10,6%.
V segmente SUV sa Volkswagen Tiguan stal v Európe najpredávanejším modelom SUV. V auguste bolo registrovaých 14 300 jednotiek, čo je výrazný nárast o 79,1%, čo z neho robí šiesty najpredávanejší model v Európe a najpredávanejší SUV. Renault Capture sa tiež predával dobre a predstihol Nissan Qashqai.
Audi A4 bol v auguste 2016 najpredávanejším vozidlom v strednej triede, postúpil do prvej desiatky rebríčka s nárastom o 44,5%. Úspešne sa predávali aj Mini Clubman, Honda HR-V, Mercedes GLC, BMW X1, Volkswagen Touran, Hyundai Tucson, Toyota Prius, Citroën C-Elysee, Ford Ecosport a Toyota RAV4.
Očaká sa, že po parížskom autosalóne prispejú nové uvádzané modely k akcelerácii predaja vo 4. štvrťroku 2016.
JATO Dynamics (šr)
Predaje podľa krajín/značiek/modelov
|
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov