Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Tržby Mercedesu rastú rýchlejšie ako BMW

Mercedes-Benz počas prvých sedem mesiacov tohto roka zaznamenal dvojnásobný nárast predaja na trhu s prémiovými autami oproti doterajšiemu lídrovi BMW. Darí sa mu to vďaka záujmu o segment SUV, ako i o športové sedany.

15C1205_011

Predaje Mercedesu poskočili počas siedmych mesiacov medziročne o 12 percent, čo znamená, že automobilka dokázala predať 1,17 milióna vozidiel. V porovnaní s BMW, ktoré dosiahlo rast o 5,6 percenta, má Mercedes náskok viac ako 30-tisíc vozidiel pred svojim konkurentom.Tretie miesto obsadilo Audi s 5,2 percentným rastom a predajom 1,1 milióna automobilov. Post najpredávanejšej prémiovej značky si BMW držalo od roku 2005, nasledované Mercedesom a Audi. BMW stráca svoj náskok azda aj preto, lebo pomalšie prináša zmeny vo svojom produktovom cykle.

O prvé miesto v celosvetovom predaji prémiových automobilov sa bijú tri nemecké automobilky. BMW bolo na čele predajov od roku 2005. Mercedes sa presťahoval na prvú pozíciu vďaka svojim športovo-úžitkovým vozidlám a uvedením novej verzie svojej Triedy E. BMW bude aktualizovať svojho konkurenta pre  Triede E z päťkového radu až budúci rok, a s novou verziou svojho favorita – sedmičkovým radom – sa bude usilovať byť dôstojným konkurentom pre Mercedesu Triedy S. Prvenstvo však získal Mercedes-Benz aj vďaka viacerým ďalším faktorom. Uspel na nových trhoch, ako sú Rusko, Čína, či rozvojové krajiny, faceliftuje svoje modely podstatne rýchlejšie ako konkurencia a priniesol na trh novinky, akou je napríklad crossover GLC a jeho verzia kupé.

Mercedes-Benz SLC 300, R172Hoci predaja sú najdôležitejším ukazovateľom prosperity, výrobcovia sa zaviazali zachovať ich ziskovosť a odolal pokušeniu použiť zľavy pre dosiahnutie vyšších predajov. Rozdiely sú aj v čistom zisku z predaji jedného auta. Kým počas druhého štvrťroka jednotka na trhu Daimler Mercedes-Benz Cars vrátane značky Smart vykazuje 10-percentnej zisk z predaja po úprave špeciálnych položiek. Automobilka Audi tiež upravila dosahovaný ziska na 8,4 percenta a BMW upravil výnos z predaja vyrobených vozidiel na 9,5 percenta.

(šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov