Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Videli sme novú Škodu Kodiaq! Aj sme v nej sedeli!

Škoda Kodiaq sa pred zrakmi verejnosti zatiaľ skrýva pod kamuflážou. My sme ju však videli (a dokonca bez maskovania!) a vieme o nej aj prvé informácie!

Text: Juraj Hrivnák, foto: archív

V októbri sa začne vyrábať a už od roku 2017 sa bude aj predávať, ale my vám zatiaľ môžeme nanajvýš porozprávať o tom, ako vyzerá. Mrzí nás to, ale predstavitelia Škody boli neúprosní. Pred vstupom do konferenčnej sály v technickom stredisku v Mladej Boleslavi sme museli odovzdať fotoaparáty a dokonca aj mobily.

Skoda Kodiaq 023 Skoda Kodiaq 016

Viac, než inšpirácia

Ešteže Škoda v Ženeve ukázala koncept Vision S, ktorý predpovedal približnú podobu Kodiaqu. Bez neho by sa mi o ňom rozprávalo veľmi ťažko. Takto môžem našťastie povedať, že sériový Kodiaq sa na Vision S podobá asi na 90%. Ak nerátame interiér, tak karoséria má odlišný len predný nárazník (bohužiaľ, lišta z krištáľov sa do série nedostala), zadný nárazník nemá v sebe zakomponované dve koncovky výfuku a kolesá majú trochu rozumnejši rozmer. Tvar blatníkov, svetiel, panelov karosérie aj celkové proporcie sú však takmer identické. Zatiaľ samé dobré správy!

Skoda Kodiaq 007 Skoda Kodiaq 006

Veľké ciele

Segment SUV je najrýchlejšie rastúcim segmentom v Európe, Rusku a v Číne. A v týchto krajinách si chce Škoda pomocou Kodiaqu získať dominanciu. Ide na to ale šikovne, ako vždy. Všetko sa začína veľkosťou auta. Jeho dĺžka necelých 4,7 metra znamená, že nepatrí medzi nemotorných obrov. Zároveň je vo svojej triede ojedinelá tým, že môže mať vo výbave až sedem sedadiel. Kodiaq bude zároveň patriť medzi najľahšie autá v triede. Nebola by to Škoda, keby k tomu všetkému nepriadala aj obrovský kufor a svoj slávny podpis „Simply Clever“.

Rozmery

Kodiaq je dlhý 4 697 mm a široký 1 882 mm. Rázvor osí náprav činí 2 791 mm. Vývojári Škody sa snažili vytvoriť čo najviac priestoru v interiéri. Výsledkom ich snaženia je priestor na lakte vpredu 1 477 mm a vzadu 1 451 mm. Pre zákazníkov Škody je veľmi dôležitý kufor. Ten má pri päťmiestnej verzii základný objem 720 litrov, teda veľa vriec zemiakov. Po sklopení sedadiel táto hodnota stúpne na rekordných 2 065 litrov. Sedemmiestna verzia má za tretím radom sedadiel priestor na 270 litrov batožiny. V päťmiestnom usporiadaní je to 630, so sklopenými sedadlami 2 005 litrov. Veľmi slušné hodnoty. Stojí za zmienku, že aj pri sedemmiestnej verzii môžete mať vo výbave aspoň dojazdovú rezervu.

Pohon

K dispozícii majú byť tri benzínové motory TSI a dva naftové TDI. Základnú verziu s výlučne predným náhonom bude poháňať motor 1,4 TSI s výkonom 92 kW (125 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Silnejším variantom je 1,4 TSI ACT s výkonom 110 kW, 250 Nm a technológiou vypínania valcov. Vrcholom benzínovej ponuky je 2,0 TSI s výkonom 132 kW (180 k) a 320 Nm, ktorý beží v Atkinsovom cykle pre nižšiu spotrebu. Motory 2,0 TDI sú naladené na výkon 110 kW (150k) / 340 Nm, resp. 140 kW (190 k) / 400 Nm. Silnejšie motory sa dajú kombinovať s pohonom 4×4 od Borg&Warner (premenovaný Haldex), alebo aj s prevodovkou DSG. V oblasti podvozka si dali v Škode za úlohu, aby bol Kodiaq v prvom rade pohodlný. Môže byť vybavený adaptívnym podvozkom. K dispozícii má šesť jazdných režimov – režim Snow je nový. Je tu aj špeciálne tlačidlo 4×4, ktoré pomôže Kodiaqu zo zložitých terénnych situácií. Funguje iba do rýchlosti 30 km/h. Tvorcovia Kodiaqu prízvukujú, že Kodiaq nie je žiaden off-road, aj keď zvládne zájsť aj mimo asfalt vďaka svetlej výške 194 mm. Doménou Kodiaqu je skôr ťahanie: zvládne až 2,5-tonový príves. Narábanie s ním je jednoduché vďaka asistentu cúvania s prívesom. Spomínali sme, že Kodiaq je relatívne ľahký. V základnej verzii váži iba 1 550 kg. Potenciálne najpredávanejšia verzia 2,0 TDI AWD váži iba 1 660 kg.

Skoda Kodiaq 001

Šesť nových

Popri nových adaptívnych Full-LED svetlách (avšak bez funkcie tienenia okoloidúcich áut) a 22 asistenčných systémoch (Area View, Trailer Assist, rozpoznávanie chodcov, adaptívny tempomat…) nás najviac zaujali nové Simply Clever vychytávky, ktoré Kodiaq ponúka. Šesť z nich je úplne nových. Aktívne chrániče dverí sa nehlučne vysunú vždy po ich otvorení a zabránia poškrabaniu dverí na úzkych parkovacích miestach. Z krajných zadných sedadiel sa dajú pomocou špeciálnej hlavovej opierky s otočnými bočnými časťami spraviť spacie „ušáky“, pričom pod sedadlom sa nachádza deka. Spáč docieli optimálne pohodlie pomocou sklopnej opierky. Nakričať na neposedné deti vzadu už nebude problém – Kodiaq elektronicky zosilní hlas vodiča cez reproduktory. Aby vám pri tom nevypadli z auta, obsahuje Kodiaq elektricky ovládanú detskú zámku dverí. Batožinový priestor je dvojdielny s variabilným usporiadaním a otvoriť ho môžete mávnutím nohou popod nárazníkom. Tým istým gestom ho môžete aj zavrieť, keď máte plné ruky. Popri týchto šiestich je tu ďalších 24 detailov, ktoré potešia. Nesmú chýbať dáždniky vo dverách či škrabka vo viečku od nádrže. Kodiaq je zároveň prvým modelom Škody s vyhrievaným volantom.

Skoda Kodiaq 003

Dojmy

V Kodiaqu sme aj sedeli a musím povedať, že je to prvé koncernové auto po dlhom čase, ktoré ma naozaj (milo) prekvapilo. Jeho interiér nie je len kópiou Superbu, ale má vlastný nápad, štýl, spracovanie aj prvky. V Kodiaqu sa sedí perfektne vpredu aj vzadu. Zaujal ma nový online infotainment systém, ktorý spolupracuje s Google Maps. Má nový displej s integrovanými dotykovými tlačidlami po stranách a ponúka množstvo nových služieb. Zaujmú aj mobilné aplikácie, pomocou ktorých si viete dopredu naplánovať trasu, pozrieť si stav nádrže, dojazd, servisný interval a mnoho ďalšieho. Sme si istí, že ich spolu s celým autom už čoskoro otestujeme v redakčnom teste!

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov