BMW 740e iPerformance
BMW po prvýkrát v histórii radu 7 použije na pohon 4-valcový spaľovací motor. Na dosiahnutie konkurencieschopných parametrov mu však bude pomáhať elektromotor.
Od začiatku produkcie najluxusnejšieho BMW 7 neexistovala pod prednou kapotou pohonná jednotka s menej ako 6-timi valcami. Zmenu prinášajú až najnovšie generácie g11 a g12, ktoré bude poháňať štvorvalcový zážihový motor.
Technológia pohonu eDrive pribudne aj v najnovšej generácii modelu 7. Plug-in hybridný pohon umožní novú úroveň potešenia z jazdy spojenú s nízkymi nákladmi na palivo a možnosťou bezemisnej prevádzky.
BMW 740e iPerformance využíva karbónovú stavbu „tela“ a bude mať v príplatkovej výbave najmodernejšie laserové svetlomety. Automobil dokáže jazdiť na výlučne elektrický režim, ktorý môže prísť vhod v mestách, ktoré vyžadujú bezemisnú jazdu.
Podľa testovacieho cyklu EU dokáže BMW 740e prejsť na elektrický režim 44 až 48 km a predĺžená verzia Le 41 až 45 km. Pohonná jednotka s technológiou TwinTurbo má zdvihový objem 2,0 litra a maximálny výkon 190 kW (258 k).
Maximálny krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm, ktoré sú k dispozícii v rozsahu od 1 550 do 4 400 ot./min. K pohonnej jednotke je pripojený elektromotor s výkonom 83 kW (113 k) a krútiacim momentom 250 Nm.
Výsledný systémový výkon je 240 kW (326 k) a krútiaci moment 500 Nm. Automobil má za príplatok dostupný pohon všetkých kolies xDrive, ktorý rozdeľuje krútiaci moment spaľovacieho motora a elektromotora medzi obe nápravy. Ten je k dispozícii len pre predĺženú verziu. BMW uvádza priemernú spotrebu len 2,0 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 len 45 g/km.
Tento údaj je hodnotený pre prvých 100 km s plne nabitým akumulátorom. Elektromotor je integrovaný do 8-stupňovej automatickej prevodovky Steptronic. Radiace páčky pod volantom sú voliteľnou opciou.
Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Základná verzia zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a predĺžená verzia za 5,5 sekundy. Verzia s pohonom všetkých kolies zníži tento údaj na 5,3 sekundy.
V interiéri nájdeme nové tlačidlo eDrive, ktoré ovláda rôzne funkcie motora a prevodovky. V automatickom režime prerozdeľuje riadiaca jednotka výkon spaľovacieho motora a elektromotra podľa aktuálnych jazdných situácii.
Pri MAX eDrive sa využíva výlučne elektromotor a maximálna rýchlosť je obmedzená na 140 km/h. V režime Battery dokáže vodič nastaviť kapacitu akumulátora, ktorá zostane vždy k dispozícii, napríklad pre cielený prejazd mestom.
Lítium-iónová batéria má kapacitu 7,4 kWh a je umiestnená pod zadnými sedadlami. Akumulátor je možné nabíjať z domácej siete pomocou BMW i Wallbox. K dispozícii je tiež prídavné vykurovanie a klimatizácia, ktoré môže vodič využiť ešte pred jazdou.
V štandardnej výbave je nabíjací kábel, ktorý je počas nečinnosti uložený v batožinovom priestore. Automobil je voči iným verziám odlíšiteľný vďaka znakom eDrive na C-stĺpiku. K dispozícii je tiež M Sportpaket. Základná cena ešte nebola zverejnená.
MM, BMW
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov