Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Prvý dotyk: Toyota C-HR – máme prví na slovenskom webe!

Miláno bolo miestom, na ktorom sa niekoľko európskych novinárov smelo po prvý krát dotknúť sériovej podoby razantnej novinky Toyota C-HR. Auto magazín bol medzi nimi ako jediné slovenské médium.

Toyota C-HR (Coupé High-Rider) nepochybne splní to, čo bolo cieľom jej tvorcov: rozdeliť názory verejnosti. Chcem – nechcem, milujem – nenávidím! Aspoň tak to postupne zaznelo na priam intímnej prezentácii v nenápadnom fotografickom štúdiu na predmestí Milána.

2016_C-HR_Privileged_Preview_01       2016_C-HR_Privileged_Preview_04

Ak sa sústredíme na výsledok tejto snahy – podarila sa bezo zvyšku. Pri pohľade z ktorejkoľvek strany, z akéhokoľvek uhla, je jasná „divokosť“ tvarov novinky. V tejto súvislosti je zaujímavé, že model, ktorý má zmeniť charakter celej značky, nechali jej japonskí majitelia vzniknúť v európskom dizajnérskom štúdiu, pod vedením mladého dizajnéra z Turecka!

Faktom však je, že po doznení prvotného šoku začnete študovať aj detaily a rýchlo dospejete k názoru, že nič nie je ponechané na náhodu, či nebodaj nedorobené. Platí to tak o exteriéri, ako aj interiéri. Ďalší z cieľov tvorcov – dojem maximálnej kvality v každom smere  – je pri statickej rekognoskácii splnený tiež. Vnútri je prístrojový panel pre Toyotu neobvykle klenutý a orientovaný na vodiča, vrátane dnes už povinného veľkého „tabletu“ s uhlopriečkou 8 palcov. Ak však máte na zoznámenie sa, hoci zatiaľ len statické, s Toyotou C-HR toľko času, ako sme mali my a k dispozícii kompetentných na individuálne rozhovory, začnete klbko záhad súvisiacim so vznikom a finálnou verziu novinky s chuťou rozmotávať.

2016_C-HR_Privileged_Preview_12      2016_C-HR_Privileged_Preview_17

Potom zistíte, že tento crossover ide naozaj naprieč triedami:  je o čosi väčší a vyšší (4360 mm, 1555 mm) s rázvorom 2640 mm,  než napr. Toyota Auris. Prekvapivo je minimálne rovnako praktický. Je podstatne atraktívnejší a športovejší. Má mať jazdné vlastnosti na úrovni najlepších hatchbackov, o skupine crossoverov ani nehovoriac. Výbava je vo všetkých smeroch vysoká a 8- kanálový audio systém JBL s 9 reproduktormi a výkonom 576 W doplní príjemnosť bytia na palube na maximum.

Toyota C-HR príde s dvoma druhmi pohonu: hybridným, s celkovým výkonom 90 kW/122 k; disponuje špičkovým benzínovým motorom s tepelnou účinnosťou až 40% (!). Robustné vozidlo s ním bude mať priemernú spotrebu len 3,7 l/100 km a vyprodukuje 85 g CO2/km.

2016_C-HR_Privileged_Preview_13       2016_C-HR_Privileged_Preview_14

Druhou možnosťou u nás bude benzínový turbomotor 1,2 l (85 kW/ 116 k; 128 g/km) známy z modelu Auris, s buď so 6- stupňovým manuálom, alebo automatickou prevodovkou CVT.

2016_C-HR_19      2016_C-HR_21

Toyota modelom C-HR mieri (podľa mňa) do emočného segmentu zákazníkov, v ktorom doteraz chýbala. V hľadáčiku má individuality a individualistov, milujúcich novinky a skúšanie niečoho nového. Štýl a kvalita sú pre nich rovnako dôležitými kritériami a automobil má byť pokračovaním i vyjadrením ich osobnosti. A treba povedať, že vo svoj úspech pevne verí: veď len výnimočne ktorýkoľvek výrobca automobilov vyhlási pred príchodom modelu na trh (reálne do konca roka), že plánuje dosiahnuť globálny ročný predaj 100 000 kusov. Nie je to nereálne, najmä ak bude aspoň tak dobre jazdiť, ako vyzerá. Držíme palce, kocky sú hodené!

Dalibor Klíma

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov