Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda Octavia 2017: prekvapivo dobrá aj s trojvalcom

Nový trojvalcový motor 1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 k) je výrazným “highlight”- om nového modelového ročníka najpopulárnejšieho modelu značky Škoda.

Prvé jazdy pre motoristických novinárov zorganizovala značka na cestách i diaľniciach medzi Prahou a Mladou Boleslavou. Samozrejme, najviac sme sa tešili na jazdu práve so spomínaným novým trojvalcom. V kombinácii so 7- stupňovou automatickou prevodovkou DSG je nepochybne dobrou voľbou pre rozumne jazdiaceho motoristu, pričom dynamické parametre vozidla (npr. liftback so 7-stupňovou prevodovkou DSG zrýchli 0 – 100 km/h za 10,0 s a dosahuje maximálnu rýchlosť 202 km/h) svedčia, že o “lenivosti” nemôže byť reč. prekvapivo príjemný je aj zvuk dobre vyváženého motora (bez vyvažovacieho hriadeľa!), ktorý svoju trojvalcovosť prezradí cvičenému uchu len pri vyslovene “mučiacich” režimoch zaťaženia.

Škoda Octavia 2017 prva jazda - 002     Škoda Octavia 2017 prva jazda - 003

S chuťou sme trocha potrápili aj nový adaptívny podvozok DCC. Presvedčil, že kto vie, prečo ho v aute chce, určite s ním bude spokojný.

Viac sa o prezentácii noviniek inovovanej Octavie dočítate v budúcom vydaní časopisu Auto magazín.

Dalibor Klíma, foto: autor

 

Pre úplnosť dopĺňame kompletnú informáciu o novom modelovom roku radu Octavia:

ŠKODA OCTAVIA modelového roku 2017 s novým inovatívnym motorom 1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 k) štartuje na Slovensku s cenou od 16 510 €. Verzia kombi je k dispozícii s príplatkom iba 850 € vrátane strešného nosiča. Objednávky už prijímajú všetci autorizovaní partneri značky ŠKODA na Slovensku. K dispozícii sú aj výhodné výbavové pakety Fleet, Ambition Plus a Style Plus, ktoré ponúkajú cenové zvýhodnenie až 1 273 €.

Vo verziách liftback aj kombi zaujme ŠKODA OCTAVIA výkonnými a hospodárnymi pohonnými jednotkami. Plejáda benzínových a dieselových motorov siaha až po agregát modelu OCTAVIA RS 230 s výkonom 169 kW (230 k) v prevedení TSI a 135 kW (184 k) v motorizácii TDI modelu OCTAVIA RS.

V palete motorov TSI nahrádza preplňovaný trojvalec silnejší variant štvorvalca s objemom 1,2 l. S objemom 999 cm3 ponúka nový motor 1,0 TSI výkon 85 kW (115 k) v rozsahu od 2 000 do 3 500 min-1 a poskytuje krútiaci moment 200 Nm. Prvý trojvalec v histórii tohto modelového radu pracuje veľmi kultivovane a výkonnostnými parametrami svojho predchodcu prekonáva.

S novým motorom 1,0 TSI zrýchľuje ŠKODA OCTAVIA vo verzii liftback so 7-stupňovou prevodovkou DSG z nuly na 100 km/h za 10,0 s a dosahuje maximálnu rýchlosť 202 km/h. So 6-stupňovou manuálnou prevodovkou rovnakú rýchlosť dosiahne dokonca za 9,9 s. Maximálna rýchlosť predstavuje v oboch prípadoch úroveň 202 km/h. Verzia ŠKODA OCTAVIA Combi dosahuje hodnoty: 10,2/10,1 s a 200/200 km/h (so 7-stupňovou prevodovkou DSG, resp. s manuálnou prevodovkou).

Najvýraznejšie zlepšenie dosahuje nový trojvalec TSI v oblasti spotreby. V porovnaní s predchádzajúcim agregátom je až o 8 % nižšia. Liftback so 7-stupňovou prevodovkou DSG sa uspokojí v kombinovanom jazdnom cykle so 4,5 litrami benzínu na 100 km (105 g CO2/km), s manuálnou prevodovkou je to 4,5 l/100 km (103 g CO2/km). Verzia kombi dosahuje hodnoty 4,6 l/100 km (106 g CO2/km), resp. 4,5 l/100 km (105 g CO2/km).
Nový motor 1,0 TSI v automobile ŠKODA OCTAVIA spĺňa všetky technické kritériá. Vďaka kompaktnej konštrukcii hliníkového bloku váži trojvalec iba 78 kg. Hliníkové piesty a kované ojnice sú tak dobre vyvážené, že chod motora je kultivovaný aj bez vyvažovacieho hriadeľa. Hmotnosť kľukového hriadeľa je nízka a straty vzniknuté trením sú veľmi malé. Kľuková skriňa a hlava valcov majú vlastný chladiaci okruh. Výfukové zvody integrované do hlavy valcov sú dôležitou súčasťou tepelného manažmentu motora.

Pre zlepšenie chodu motora sa vačkové hriadele sacích a výfukových ventilov nastavujú v rozmedzí 50°, resp. 40° otočenia kľukového hriadeľa. Sústava Common rail vstrekuje palivo pod tlakom až 250 barov. Medzichladič stlačeného vzduchu je integrovaný do sacieho potrubia, čo umožňuje zvýšenie pretlaku, ktorý môže dosahovať hodnotu až 1,6 baru.

Paleta motorizácií s DCC: vysoký výkon
Všetky motory modelu ŠKODA OCTAVIA sú známe skvelými výkonnostnými parametrami a nízkou spotrebou. S adaptívnym podvozkom DCC sú k dispozícii motorizácie:

Motory TSI

  • 1,4 TSI/110 kW (150 k), šesťstupňová manuálna prevodovka a sedemstupňová prevodovka DSG
  • 1,8 TSI/132 kW (180 k), šesťstupňová manuálna prevodovka a sedemstupňová prevodovka DSG; 4×4 so šesťstupňovou prevodovkou DSG
  • 2,0 TSI/162 kW (220 k) – RS, šesťstupňová manuálna prevodovka a šesťstupňová prevodovka DSG
  • 2,0 TSI/169 kW (230 k) – RS 230, šesťstupňová manuálna prevodovka a šesťstupňová prevodovka DSG

Motory TDI

  • 2,0 TDI/110 kW (150 k), šesťstupňová manuálna prevodovka a šesťstupňová prevodovka DSG; 4×4 so šesťstupňovým manuálom
  • 2,0 TDI/135 kW (184 k), šesťstupňová manuálna prevodovka a šesťstupňová prevodovka DSG; 4×4 so šesťstupňovou prevodovkou DSG

Adaptívna regulácia podvozku DCC: všestranný pôžitok z jazdy
V novom modelovom roku ponúka ŠKODA pre automobily OCTAVIA s motormi s výkonom 110 kW (150 k) a vyšším adaptívnu reguláciu podvozku Dynamic Chassis Control (DCC). Táto funkcia umocňuje potešenie z jazdy a mení charakteristiku riadenia a tlmičov v režimoch Comfort, Normal a Sport. Systém, ktorým je možné vybaviť aj automobily ŠKODA OCTAVIA RS a OCTAVIA RS 230, po stlačení tlačidla, okrem iného, umožňuje aj komfortnejšie naladenie automobilu pre bežné jazdenie.

V tlmičoch systému DCC je prietok oleja riadený elektricky ovládaným ventilom. Činnosť ventilu v závislosti na stave vozovky, štýle jazdy a zvolenom režime zabezpečuje výkonná riadiaca jednotka. Veľký prierez umožňuje komfortnú jazdu, menší prierez automobil tesnejšie pripúta k ceste. Odozva riadenia bude presnejšia, jazdné vlastnosti a brzdenie sú vďaka cielenej zmene charakteristiky tlmenia precíznejšie a nakláňanie karosérie menšie. DCC zvyšuje aktívnu bezpečnosť tým, že v nebezpečných situáciách systém sám prepne z režimu Comfort do režimu Sport. Tým zabezpečí vyššiu stabilitu, lepšiu trakciu pneumatík a kratšiu brzdnú dráhu.

DCC je k dispozícii spolu s voľbou jazdného profilu (DMS) od výbavy Ambition. Voľbou jazdného profilu môže vodič prepínať charakteristiku riadenia, radenia prevodovky DSG a nastavenie podvozku do niekoľkých režimov. V režime Individual môže tieto systémy nastavovať podľa vlastných preferencií.

Novinky priniesol modelový rok 2017 aj do ponuky kolies. Pre model OCTAVIA vo výbave Ambition, Style a Business sú k dispozícii čierne 17-palcové kolesá Terron z ľahkej zliatiny.

Interiér a Simply Clever prvky
ŠKODA OCTAVIA ponúka v porovnaní so svojimi konkurentmi kus auta navyše. Automobil ponúka jeden z najpriestrannejších interiérov v segmente kompaktných automobilov, aj čo sa týka miesta pred kolenami a nad hlavou cestujúcich na zadných sedadlách. Liftback aj kombi sa vyznačujú tiež najväčším batožinovým priestorom vo svojej triede.

Rovnako ako vo všetkých automobiloch značky ŠKODA, aj v modeli OCTAVIA uľahčuje posádke život rad elektronických asistentov a Simply Clever prvkov. V prevedení modelového roku 2017 získa klimatizácia Climatronic nový alergénny filter, voliteľnú parkovaciu kameru udržuje v čistote tryska ostrekovača a v blízkej dobe pribudne ďalšia súčasť voliteľnej výbavy – dáždnik pod sedadlom spolujazdca. Tablety možno teraz k operadlám predných sedadiel pripevniť držiakom.

Novinky v systémoch infotainmentu
Systémy infotainmentu v modeli ŠKODA OCTAVIA patria k druhej generácii MIB II. Ľahko sa obsluhujú, sú všestranné a výkonné. Už základný stupeň výbavy Active obsahuje v modelovom roku 2017 štandardne infotainment Swing. Infotainmentu s navigáciou Amundsen teraz pribúda funkcia WLAN. Systém možno ovládať tabletom alebo smartfónom pomocou aplikácie ŠKODA Media Command. Toto riešenie je atraktívne najmä pre cestujúcich na zadných sedadlách.

V modelovom roku 2017 bude ponuka infotainmentu rozšírená o nové prvky. Voliteľný Phonebox smartfón bezdrôtovo pripojí k anténe automobilu a zabezpečí tak lepšiu kvalitu príjmu hovorov a dát. Súčasne ponúkne možnosť smartfón indukčne nabíjať podľa štandardu Qi, ak je na to technicky prispôsobený.

Škoda, dk

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov