Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Lada X-Ray – už čoskoro!

Niekoľko rokov sme o nej iba počúvali, niekoľko rokov ju vyvíjali. Až prišla zmena. O pár mesiacov by sa mala objaviť na našom trhu.

V minulosti našimi motoristami obľúbená značka Lada myslí na veľký návrat na náš trh a týmto ambíciám zodpovedalo aj jej zastúpenie na jarnom autosalóne v Bratislave. Svoj hlavný tromf však importér vytiahne až na jeseň. V októbri totiž na Slovensku plánuje spustiť predaj mestského SUV Lada X-Ray.

Novinka sa prezentuje zaujímavým dizajnom, ktorý v žiadnom príde nemožno označiť ako nudný, či nebodaj zastaraný. Lada má s týmto modelom veľké plány, stačí sa pozrieť na Daciu Duster. Keď sa to podarilo jednej v minulosti populárnej značke, tak prečo by sa takýto úspech nemohlo zopakovať. Predpoklady na to má.

Lada X-Ray.Bočný pohľad   Lada X-Ray.Palubná doska

Hoci sú informácie o konfigurácii modelov určených pre náš trh zatiaľ veľmi kusé, čo to sa nám zistiť podarilo. Pod prednou kapotou budú na výber dva benzínové štvorvalce. Prvý, s objemom 1,6 litra bude k dispozícii s maximálnym výkonom 78 kW (106 k), respektíve 81 kW (110 k). Tretia alternatíva pohonu má objem 1,8 litra a maximálny výkon 90 kW (122 k).  Všetky motorizácie výrobca sériovo dodáva s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, pre najvýkonnejšiu by mal byť k dispozícii aj robotizovaná prevodovka (5AMT). Podľa doteraz dostupných informácií (na stránke výrobcu) bude novinka k dispozícii s pohonom predných kolies.

Lada X-Ray.5MT  Lada X-Ray.5AMT

Lada X-Ray má do dĺžky 4 165 mm a rázvor 2 592 mm, miesta pre cestujúcich na predných a zadných sedadlách by teda malo byť nadostač. Batožinový priestor má v základnej konfigurácii objem 361 dm³. Počas jazdy mimo spevnenej cesty majiteľ ocení svetlú výšku podvozka 195 mm.

Lada X-Ray.Zadné sedadlá  Lada X-Ray.Batožinový priestor

Z pohľadu vybavenia sa Lada snaží vyhovieť náročnejším zákazníkom, k dispozícii bude manuálna aj automatická klimatizácia, diaľkovo ovládané centrálne uzamykanie, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, vyhrievané sedadlá, dvojité dno batožinového priestoru, delené zadné sedadlá, či denné svietenie LED diódami.

Ambície a aj predpoklady na úspech novinke teda nechýbajú. Už teraz sa tešíme, kedy si ju budeme môcť vyskúšať.

 

Peter Lacena, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov