Nissan Pulsar: najmladší člen rodiny kompaktov
Nissan Pulsar prišiel na trh s cieľom konkurovať v kompaktnej triede zavedeným európskym značkám. Pulsar však nie je „výstrelom do tmy“, Nissan mal v tejto triede už niekoľko zaujímavých zástupcov.
Prvý Nissan z kompaktnej triedy debutoval v roku 1972. Išlo o inovatívny model Cherry, ktorý prišiel na trh s pohonom prednej nápravy. V 70-tych rokoch to ešte nebol rozšírený typ pohonu, taký Volkswagen Golf v roku 1975 pôsobil tiež novátorsky.
Nissan Cherry 100 A tak bol prvým zástupcom kompaktných vozidiel z Japonska s predným pohonom a motorom uloženým vpredu naprieč. Novinkou v segmente bolo tiež hrebeňové riadenie alebo zadná kyvadlová náprava. Volkswagen Golf používal zadnú tuhú nápravu až do príchodu prvého typu s pohonom všetkých kolies.
Nissan Cherry však nebol veľmi populárny, do roku 1986 z neho predali v Nemecku len 100 000 kusov. Ďalším menej známym modelom s predným pohonom bol Nissan Sunny. Ten vyrábali od roku 1978 do roku 1995.
Z tohto modelu predstavili tiež verziu s pohonom všetkých kolies alebo kupé GTI. Nasledovníkom bola od roku 1995 do roku 2006 Almera. Tá je známa svojou veľkopriestorovu kabínou, na ktorú naviazala verzia Almera Tino.
Nissan bol priekopníkom vo využívaní vnútorného priestoru. Malý model Cherry meral na dĺžku len 3,67 m a ponúkal batožinový priestor s objemom až 400 l. S touto hodnotou atakoval vozidlá zo strednej triedy.
Súčasný Pulsar má najväčší priestor pre nohy na zadných sedadlách vo svojej triede. Všetky 3 modely, Cherry, Sunny aj Almera „vydláždili“ cestu pre nový Pulsar. Vo svojom segmente však stále musí bojovať so zavedenou nemeckou a francúzskou konkurenciou.
MM, Nissan
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov