Model XKSS z 50-tych rokov je považovaný za prvý „supercar“. Jaguar plánuje oživiť tento názov a postaviť limitovanú edíciu podľa starých technológií.
Jaguar XKSS bol jedinečný roadster, ktorý získal niekoľko svetových ocenení. Jaguar plánuje vzdať hold tomuto modelu a tak postaví 9 ručne stavaných automobilov XKSS. Tie budú kompletizovať podľa špecifikácii platných pre modely z roku 1957.
Jaguar pôvodne vyrobil XKSS ako cestnú verziu modelu D-Type, ktorý súťažil na pretekoch v Le Mans. Riaditeľ Jaguaru, Tim Hannig, prezradil, že XKSS zaberá v histórii značky jedinečné miesto a je vyhľadávaným veteránom.
Pôvodné modely z 50-tych rokov boli určené na vývoz do USA. Celkovo ich však vyrobili len 16. Jaguar tak plánuje dorobiť zvyšných 9 kusov, ktoré budú určené pre zberateľov a ctených zákazníkov.
Každý jedinečný novodobý model bude ručne vyrobený v továrni v anglickom Warwicku. Každý kus bude spracovaný s rovnakými špecifikáciami, ako modely z roku 1957. Certifikované vozidlá budú mať cenovku viac ako 1 milión libier.
Príbeh Jaguaru XKSS začal po 3 víťazstvách modelu D-Type v Le Mans v rokoch 1955, 1956 a 1957. Sir William Lyons rozhodol 14. január 1957 o výrobe 25 D-Typov pre civilných zákazníkov s niekoľkými úpravami. Tie znamenali pridanie čelného skla, odstránenie delenia medzi vodičom a spolujazdcom a odstránenie známej plutvy za vodičovým sedadlom.
MM, Jaguar
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov