Séria rekordov: Škoda Auto minulý rok zvýšila dodávky zákazníkom na 1 055 500 vozidiel (2014: 1 037 200; plus 1,8 percenta)
V 120. roku existencie dosiahla mladoboleslavská automobilka nový predajný rekord a druhýkrát za sebou predala viac ako 1 milión vozidiel za jeden kalendárny rok. Celosvetové predaje značky v jubilejnom roku vzrástli o 1,8 percenta na 1 055 500 vozidiel (2014: 1 037 200). Teraz pripravuje Auto Škoda ďalšiu produktovú ofenzívu.
Moderná modelová paleta značky Škoda presvedčila zákazníkov po celom svete. Stále viac sa pritom darí získavať pre značku nové skupiny zákazníkov atraktívnym dizajnom, najaktuálnejšou technikou a mnohými praktickými výhodami vozidiel znašky Škoda. Po tom, čo v uplynulých rokoch dôsledne rozširovala a modernizovala modelovú paletu, beží teraz na plné obrátky prípravy na ďalšiu fázu modelovej ofenzívy, v rámci ktorej okrem iného posilní svoje zastúpenie v segmente SUV.
Rok 2015 bol pre českú automobilku opäť v znamení modelovej a obchodneej ofenzívy. V januári vycestovala k prvým predajcom nová Fabia Combi. O jeden mesiac neskôr sa v Prahe konala svetová premiéra novej generácie modelu Superb. Od júna bola nová vlajková loď značky Škoda postupne uvádzaná na jednotlivé trhy. Superb predstavuje doterajší vrchol modelovej ofenzívy. Tento automobil privádza značku do novej dimenzie, čo sa týka dizajnu, techniky a komfortu. Dopyt zákazníkov po modeli Superb výrazne prekonáva očakávania. V západnej Európe vzrástol predaj modelu Superb v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 7,6 percenta, v Nemecku o 6,5 percenta. V Českej republike dodala Škoda svojim zákazníkom o 42,8 percenta viac vozi diel modelového radu Superb.
V západnej Európe Škoda vlani rástla o 4,3 percenta, keď dodalana 430 900 vozidiel. V decembri dodala značka svojim zákazníkom v západnej Európe 31 100 vozidiel (december 2014: 28 800). Na svojom druhom najväčšom trhu v Nemecku zvýšila automobilka v roku 2015 svoje dodávky zákazníkom o 6,2 percenta na 158 700 vozidiel (2014: 149 500) a opäť tak posilnila svoju pozíciu najsilnejšej zahraničnej značky. Dvojciferný rast zaznamenala značka v Taliansku (16 600 vozidiel; plus 16,8 percenta), Portugalsku (3 100 vozidiel; plus 30,7 percenta), Španielsku (22 100 vozidiel; plus 24,1 percenta), Švédsku (15 100 vozidiel; plus 10,9 percenta) a Írsku (7 900 vozidiel; plus 25,1 percenta).
V zložitých podmienkach východoeurópskych trhov, okrem Ruska, dodala Škoda svojim zákazníkom v roku 2015 celkovo 32 700 vozidiel (2014: 34 700). Trhový podiel značky vzrástol na 7,5 percenta (2014: po 6,6 percentách). V decembri dodala Škoda svojim zákazníkom vo východnej Európe (bez Ruska) 2 700 vozidiel (december 2014: 2 100). V Rusku dosiahli predaja vozidiel značky Škoda za celý rok hodnotu 55 000 vozidiel (2014: 84 400), trhový podiel sa zvýšil na 3,7 percenta (2014: 3,6 percenta). Dvojciferným tempom rástla Škoda v Rumunsku (9 000 vozidiel; plus 23,0 percenta), Srbsku (5 900 vozidiel; plus 14,4 percenta), v Bulharska (2 600 vozidiel; plus 27,9 percenta).
V najlepšom svetle sa Škoda v roku 2015 predviedla v strednej Európe: značka vzrástla o 14,8 percenta na 172 100 vozidiel (2014: 149 900). Trhový podiel značky pritom vzrástol na 20,9 percenta (2014: 20,0 percent). Predaje značky Škoda na domácom českom trhu vzrástli dokonca o 21,1 percenta na 85 000 vozidiel (2014: 70 200). Taktiež dvojciferný rast zaznamenala automobilka na slovenskom trhu (18 300 vozidiel; plus 11,3 percenta),a v Slovinsku (5 700 vozidiel; plus 13,9 percenta).
V Číne si značka Škoda udržuje stabilný odbyt. Za celý rok vzrástol predaj v najsilnejšom trhu značky o 0,1 percenta na 281 700 vozidiel (2014: 281 400). V decembri dodala automobilka svojim zákazníkom 28 900 vozidiel (december 2014: 30 800 vozidiel). Pozitívny vývoj zaznamenala Škoda vlani v Izraeli (17 800 vozidiel; plus 17,4 percenta) a v Turecku (22 200 vozidiel; plus 58,4 percenta). V Indii dodala Škoda v roku 2015 svojim zákazníkom 15 800 vozidiel (2014: 15 500).
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v roku 2015 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti predchádzajúcemu roku):
Octavia (432 300; +11,1%)
Rapid (194 300; -12,2%)
Fabia (192 400; +19,8%)
Yeti (99 500; -3,2%)
Superb (80 200; -12,0%)
Roomster (16 600; -44,0%)
Citigo (predaj len v Európe: 40 200; -5,5%)
Dodávky vozidiel značky Škoda zákazníkom v decembri 2015 (v kusoch, po jednotlivých modeloch, +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka):
Octavia (35 500; +1,2%)
Rapid (15 100; -18,7%)
Fabia (14 800; + 53,3%)
Yeti (8 500; + 15,2%)
Superb (9 400; +39,7%)
Roomster (200; -91,4%)
Citigo (predaj iba v Európe: 3 100; +21,8%)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov