Nový Renault Mégane: o triedu vyššie
Renault Mégane: štvrtá generácia bestselleru upúta v triede kompaktov svalnatými ramenami a pretiahnutými líniami.
Nový Mégane prináša sériu inovácií, ktoré boli predtým vyhradené pre vyššiu triedu vozidiel. Napríklad dynamickú kontrolu pohonu 4×4 4CONTROL® pre športovú verziu Mégane GT a systém Renault MULTI-SENSE® pre personalizáciu zážitku z jazdy. Z modelov vyššej triedy Talizman a Espace prevzal multimediálny systém Renault R-LINK 2® s dotykovým displejom vertikálneho formátu 8,7 palca (22,1 cm) , ktorý umožňuje napríklad na palube sledovať aj populárne náučné programy s maximálnym rozlíšením. Široká ponuka moderných asistenčných systémov poskytuje aktívnu bezpečnosť na najvyššej úrovni. Na nové vozidlo poskytuje Renault päťročnú záruku, čím vysiela jasný signál o vysokej kvalite modelu. Na trh príde nový Mégane budúci rok v marci.
Deväť verzií pohonu
Na pohon je možné vybrať si z piatich preplňovaných vznetových motorov a štyroch turbo-benzínových z ENERGY- rodiny Renaultu. Ich výkonové parametre sú v rozmedzí od 66 do 150 kW (90 – 205 k) a všetky majú technológiu Start & Stop systém a Energy Smart Management pre obnovu kinetickej energie.
Rad zážihových motorov sa skladá zo štvorvalcových jednotiek Energy TCE 100, TCE 130 a Energy TCE 130 so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Navyše výhradne pre Mégane GT TCE 205 EDC je k dispozícii aj 7-stupňová dvojspojková prevodovka.
Vznetové motory Energy dCi 90 a DCI 110 sú spriahnuté s manuálnou prevodovkou a model dCi 110 EDC so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá je k dispozícii aj pre motor Energy dCi 130. Obzvlášť ekonomický variant ECO2 Energy dCi 110 má proklamovanú spotrebu len 3,3 litra nafty na 100 km (86 g CO2 / km), čo ho predurčuje za jeden motorov s najnižšou spotrebou paliva vo svojom segmente. Neskôr bude v ponuke Mégane GT s motorom Energy dCi 165 EDC so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Dynamický a pohodlný
S dĺžkou 4 359 metra Mégane štvrtej generácie prekonáva svojho predchodcu 6,5 centimetrov. Rázvor náprav tiež narástol o 2,9 centimetra až na 2 670 metrov. Súčasne sa výška vozidla znížila o 2,5 cm na 1 438 metrov, čo ďalej zvyšuje športový charakter vozidla s kratšími prevismi vpredu i vzadu. Vďaka nárastu rozchodu kolies o 5,0 centimetrov vpredu (1 596 metra) a 5,2 centimetrov vzadu (1 599 metra) je kompaktný model neprehliadnutý na ceste. Kolesá s voliteľným veľkým priemerom až 18 palcov podčiarkujú športový charakter vozidla.
Konštruktéri Renaultu skombinovali dynamický vzhľad vozidla s výraznými svetlami. Vpredu je v nárazníkoch LED denné svietenie v tvare asymetrického “C”. Pre zadné svetlá sa používa tiež LED technológia. Zadné svetlá ako aj denné svietenie sa zapne po naštartovaní motora, čo nemalou mierou prispieva k vyššej bezpečnosti na cestách.
Veľkorysý priestor
Veľkorysý priestor prispieva k vysokej úrovni komfortu v kabíne. Šírka pre ramená je 1 441 metra na predných sedadlách a na zadných sedadlách 1 390 metra. Príkladný je tiež priestor 17,9 cm pre kolená cestujúcich na zadných sedadlách, čo je o 1,9 cm viac než v predchodcovi. Batožinový priestor má objem 3843, ktorý možno po zložení delených zadných sedadiel zväčšiť na 1 247 dm3.
Zaujímavé sú plány pre rok 2017, kedy by mal model Mégane debutovať s prívlastkom “Hybrid Assist” so vznetovým hybridným motorom značky Renault. Francúzska automobilka si kladie za cieľ s prevratným pohonom dosiahnuť kombinovanú spotrebu paliva menej než 3,0 l/100 km a emisie CO2 iba 76 g/km..
Renault (šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov