Ako oživiť staršie Porsche 911 Carrera
Oddelenie Porsche Tequipment oslavuje tento rok 20 rokov od založenia. Zamestnanci pri príležitosti oslavy využili svoje odborné znalosti a pre špeciálny projekt vybrali jeden kúsok 911 Carrera S Coupe z roku 2011.
Porsche Tequipment je oddelenie, ktoré zabezpečuje dodávky starých dielov a renováciu historických vozidiel. Pre prezentáciu si vybrali model 911 Carrera S Coupe z roku 2011, do ktorého vložili nové prvky výbavy a vynovili ho.
Automobil so sériovou výbavou inžinieri vynovili a tak vzniklo jedinečné dielo vizuálne aj technicky. Dodatočne do exteriéru pridali Aerokit Cup, ktorý premenil automobil na dizajnovo mladší a športovejší kúsok.
Modifikovaný predný spojler a pevný zadný spojler s prídavným krídlom sú súčasťou nového Aerokitu. Dvojkoncovky výfuku z nerezovej ocele prezrádzajú tiež zmenu parametrov motora, ktoré prinášajú vyšší výkon.
Z boxer motora s pôvodným výkonom 294 KW (400 k) „vydolovali“ 316 kW (430 k). V interiéri nahradili sériové sedadlá športovými. Detaily v Alcantare pribudli na športovom volante a radiacej páke prevodovky PDK.
Porsche Tequipment tak ponúka pestrú ponuku náhradných dielov už nielen na staré vozidlá, ale tiež na novšie kúsky. Príkladom je upravené Porsche 911 Carrera S Coupe. Na zmenu automobilu môže majiteľ využiť v súčasnosti jedného z 86 predajcov v Nemecku alebo jedného z 811 na celom svete.
Každé z týchto centier tak dokáže vyrobiť zo sériového modelu špičkovejší kúsok s lepšou výbavou a výkonnejším motorom. Zoznam úprav pre toto konkrétne Porsche zahŕňa niekoľko stranový cenník, v ktorom sú prvky dizajnu, úpravy motora alebo nové kolesá.
Najčastejšou úpravou bude podľa Porsche zvýšenie výkonu motora, ktoré má dlhú tradíciu. Už od roku 1950 ponúkala automobilka kity pre zvyšovanie výkonu. V roku 1981 zvyšovali výkon modelu 911 SC zväčšením zdvihového objemu na 3,1 litra alebo v roku 1982 pribudol do ponuky športový kit pre Turbo 3,3.
Úprava motora modelu 911 Carrera z roku 2011 prebiehala na viacerých miestach. Pohonná jednotka dostala nové vačkové hriadele, ktoré poskytnú vyšší zdvih o 0,7 mm. Sacie potrubie dostalo 6 individuálnych škrtiacich klapiek. Maximálny výkon 316 kW (430 k) je tak dostupných pri 7 500 ot./min.
Športové sedadlá sú voči sériovým pevnejšie a ušetrili 12,6 kg. Kľúč je kombinovaný s kľúčenkou z pravej Alcantary, ktorá sa nachádza na volante a radiacej páke. Xenónové svetlomety ponúkajú najlepší možný svetelný výkon. Pridané 20-palcové disky s plášťami 295/30 ZR 20 zaistia prvotriednu priľnavosť.
MM, Porsche
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov