Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nissan: vývoj crossoverov

Vozidlá Juke, Qashqai a X-Trail najazdili viac ako 2,4 milióna km len preto, aby sa otestovalo zavesenie kolies – to je asi 60-krát okolo sveta

Speváčka Mariah Carey to možno nevie, ale hrá zásadnú úlohu pri vývoji každého crossoveru Nissan. Rovnako ako medveď hnedý a zbierka pohárikov a fľašiek z celého sveta.

Dôkladné technické metódy sa usilujú o napodobenie reálneho života a občas nešetrného používania, ktorému sú vozidlá v každodenných situáciách vystavené. Je to preto, aby zákazníci mohli dôverovať prvotriednej kvalite spracovania, odolnosti a tomu, že spoločnosť Nissan berie do úvahy potreby zákazníkov a trhové trendy.

Nissan (1)        Nissan5

Od vytvorenia prvého crossoveru v roku 2007 uskutočnila spoločnosť Nissan viac ako 150 000 testov crossoverov.

* Použili pritom špeciálnych robotov na otváranie a zatváranie okien najmenej 30 000-krát pre každý model pri súčasnom použití špeciálneho vulkanického prachu dovezeného z Japonska na testovanie odolnosti voči poškriabaniu a zabezpečenia spoľahlivého fungovania mechanizmu elektrického ovládania okien

* Spustili stierače čelného skla na 480 hodín pri rôznych rýchlostiach a nastaveniach a pri rôznych simulovaných poveternostných podmienkach

* Až 2,25 miliónkrát zapli pravý a ľavý ukazovateľ smeru pre každý model

* Na audiosystéme prehrávali s vysokou hlasitosťou 1 200 dní (t. j. 1 728 000 minút) špeciálne zvolené hudobné  skladby s čo najširším rozsahom frekvencií a rytmu. Chýbať nesmeli vysoké tóny Mariah Carey ani dunivé basy nemeckej house music

* Spustením závažia na sklenenú strechu sa overilo, že unesie medveďa hnedého, ktorý by sa vyšplhal na automobil

* Do úložných priestorov vo dverách uložili rôzne poháriky, fľaše a nádoby na kontrolu praktickosti  držiakov nápojov

Technici sa dokonca rozhodli prepracovať priestor& v zadných dverách vozidla Qashqai, keď sa ukázalo, že nová fľaša obľúbenej značky japonského zeleného čaju sa doň nezmestí bez mierneho preliačenia. Než aby spoločnosť riskovala nespokojnosť zákazníka, radšej zmenila dizajn, hoci to stálo viac ako 50 000 eur.Tí istí technici a ich šikovní robotickí pomocníci tiež otvorili kapoty crossoverov spolu viac ako 48 000-krát a dvere dokonca 1,2 miliónkrát. Môže sa to zdať premrštené, ale tieto počty musia prekročiť očakávané používanie týchto dielov zákazníkmi v období životnosti vozidla.

Crossovery spoločnosti Nissan stanovili zároveň nové štandardy z hľadiska dizajnu interiéru. Viac ako 20 variantov sedadla vodiča bolo viac ako 300-krát vyhodnocovaných a testovaných, či sú dosť pohodlné. Testovalo sa aj obloženie interiéru, ako odolá každodennému znečisteniu, napríklad čokoládou a olejom, rúžom, gélom na vlasy či kávou.

Je to stratégia, ktorá nepochybne funguje. Vlani presiahol predaj crossoverov značky Nissan v Európe 400 000 vozidiel, čo predstavuje 12,7 % podielu na trhu crossoverov. Ďalej to zdôrazňuje vedúcu pozíciu spoločnosti Nissan v tomto segmente a dokazuje, že jedinečný štýl, vynikajúca účinnosť a vyspelé technológie, ktoré crossovery Nissan ponúkajú, sú presne tým, čo dnešní európski zákazníci hľadajú.

Nissan (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov