Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Slovensko získalo štvrtú automobilku

Túto skutočnosť už naša verejnosť dobre pozná. Prvý mediálny ošiaľ už opadol – zopakujme si preto niekoľko základných faktov…

 Jaguar Land Rover vytvorí 8-tisíc nových pracovných miest, z toho polovicu priamo v závode pri Nitre a druhú polovicu v sieti subdodávateľov.

Výroba luxusných terénnych áut by sa mala začať v roku 2018. Britská značka patrí pod indickú Tata Group.

Naposledy v roku 2006 začali na Slovensku výrobu trnavská automobilka PSA Peugeot Citroën a žilinská Kia. Jaguar Land Rover je tak investíciou desaťročia. Predtým, ešte v roku 1991, prišiel do Bratislavy nemecký Volkswagen.

O postavenie závodu Jaguaru bol obrovský boj, ale Česko a napokon aj Poľsko ťahali za kratší koniec. Investícia dosiahne hodnotu 1,4 miliardy eur a rádovo niekoľko desiatok až stámiliónov eur by mali predstavovať stimuly. Závod by mal ročne vyrobiť 300-tisíc áut, čím sa stane jednou z najväčších fabrík spoločnosti. Slovenská lokalita by mala byť zároveň prvou na území Európskej únie mimo Veľkej Británie.

Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky s potešením prijal dlho očakávanú správu o rozhodnutí automobilky Jaguar Land Rover podpísať s vládou Slovenskej republiky zmluvu o budúcom zámere vybudovať v nitrianskom regióne nový výrobný závod automobilov. Očakáva opätovné výrazné posilnenie pozícií automobilového priemyslu na Slovensku, kedy pri naplnení plánovaných kapacít predpokladáme zvýšenie obratu tvoreného automobilovými výrobami až o tretinu v porovnaní so súčasným stavom. Z pohľadu postavenia Slovenska v európskom a svetovom hospodárskom priestore sa staneme neopomenuteľným hráčom a významným ekonomickom partnerom.

Na naplnenie týchto zámerov, a aj v rámci prípravy na príchod firiem dodávateľského priemyslu, je potrebné ešte zdokonaliť systém prípravy a preškoľovania pracovníkov, podporiť mobilitu a flexibilitu pracovnej sily. Aj v súvislosti s projektom automobilky Jaguar Land Rover sa potvrdzuje správnosť cesty, ktorou sa dalo slovenské školstvo v rámci prijatia nového zákona o odbornom vzdelávaní a príprave, no zároveň sa ukazuje, že je treba urýchliť kroky vedúce ku transformácii celého školského systému na Slovensku. Našu konkurencieschopnosť je potrebné zvyšovať aj prostredníctvom vyhľadávania, prípravy a rozvoja dodávateľov tak, aby bolo možné skompletizovať celú dodávateľskú sieť.

Zväz automobilového priemyslu je pripravený naďalej pôsobiť ako jeden z vedúcich činiteľov pri tvorbe podnikateľského prostredia, rozvoji automobilovej výroby a zabezpečovaní udržateľnej konkurencieschopnosti slovenského automobilového priemyslu.

ZAP SR (šr)

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov