Audi S8 plus
Superšportový automobil má zvyčajne nízku hmotnosť, malé rozmery a vysoký výkon motora. Audi S8 však spĺňa len posledný parameter. Verziu plus však superšportom nazvať môžeme.
Audi prišlo na konci životnej púte aktuálnej verzie A8 s najšportovejšou verziou S8 plus. Konštruktéri zvýšili výkon motora a upravili niektoré časti podvozku. Automobilka tak dala do ponuky druhý najvýkonnejší model svojho súčasného portfólia.
Audi A8 súčasnej generácie je na trhu od roku 2010 a nástupca sa očakáva už na budúci rok. Po príchode nového Mercedes-Benz triedy S a BMW 7 je dosluhujúca generácia pozadu obzvlášť v ponuke výbavy.
S motorizáciami to také zlé nie je. Audi si však chce udržať pozíciu športovejšie ladenej značky a tak predstavilo výkonnejšiu verziu S8 s prívlastkom plus. Konštrukcia auta je založená na hliníkovom ráme Audi Space Frame, ktorý má hmotnosť len 231 kg.
Inžinieri upravili pohonnú jednotku, ktorá teraz produkuje ešte vyšší výkon. Vidlicový osemvalec 4,0 TFSI má výkon 445 kW (605 k), čo je nárast voči bežnej verzii o 63 kW (85 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 750 Nm, nárast voči slabšej verzii je 50 Nm.
V režime overboost sa však krátkodobo zvýši až na 750 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa zlepšilo o 0,4 sekundy na výsledných 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, po vypnutí obmedzovača je maximum na hodnote 305 km/h.
Motor je stále prepojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic a poháňa všetky 4 kolesá cez systém quattro. Adaptívne vzduchové pruženie je nastavené na vyšší výkon. Automobil stojí na 21-palcových diskoch obutých do plášťov s rozmermi 275/35 R21.
MM, Audi
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov