Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový Opel Astra vyniká aj vynikajúcou aerodynamikou

Novinka Opel Astra vyniká novými technológiami a tiež vynikajúcou aerodynamikou. Voči predchodkyni sa znížil odpor vzduchu aj vďaka hodinám stráveným v aerodynamickom tuneli.

Nová Astra tak predstavuje skok od predchádzajúcej generácii v oblasti aerodynamiky. Tá je veľmi dôležitá v oblasti znižovania spotreby a emisií CO2, ktoré je teraz obzvlášť v trende. Ďalším plusom lepšej aerodynamiky je zníženie vnútorného hluku.

Opel Astra pokračuje v tradícii automobilky znižovať hodnoty súčiniteľu odporu vzduchu cx voči predchádzajúcim modelom. Prvým modelom Opel s nízkou hodnotou odporu vzduchu bol Kadett E, ktorý dosiahol hodnotu cx len 0,3. V roku 1984 to bol najaerodynamickejší hatchback na trhu.

Výhoda novinky je v jej kompaktnejšej karosérii. Voči predchodkyni je nižšia o 2,5 cm a užšia o 0,5 cm. Inžinieri tiež venovali veľkú pozornosť bežným miestam na karosérii, ako sú: strecha, C-stĺpik alebo konštrukcia podvozka.

Novinka tak dosahuje cx len 0,285 a patrí medzi najaerodynamickejšie modely vo svojej triede. Vedúci oddelenia Opel pre aerodynamiku, Reiner Weidmann, zdôraznil výhodu použitia najmodernejšieho aerodynamického tunela na univerzite v Stuttgarte.

Nová Astra má dĺžku 4,37 m a je tak voči predchodkyni kratšia o 5 cm. Všetky nové rozmery mali pozitívny vplyv na celkovú čelnú plochu vozidla, ktorá je 0,642 m2. Predchádzajúca generácia mala čelnú plochu 0,770 m2.

Opel Astra aerodynamika Opel Astra aerodynamika

Zadný spojler usmerňuje tok vzduchu bez vytvárania rušivých turbulencií za vozidlom. C-stĺpik je navrhnutý s malými hranami pre lepšie obtekanie vzduchu. Podvozok môže patriť medzi hlavné zdroje zhoršenia aerodynamiky, Opel však nešiel cestou zakrytia celého podvozku ako konkurencia. Konštruktéri upravili vedenie hadičiek pod celým vozidlom, zarovnanie medzier a zadnú nápravu posunuli vyššie voči predchádzajúcej generácii.

Najmenej aerodynamická Astra novej generácie so vznetovým motorom a 18-palcovými diskami má cx 0,31. Do budúcna sa tiež počíta s ešte aerodynamickejšími verziami ecoFlex s hodnotou cx nižšou ako 0,285.

MM, Opel

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov