Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Silný dopyt po nových vozidlách v krajinách EÚ

Volkswagen a Ford sú stále v Európe najpredávanejšie značky automobilov.

Podľa najnovšej analýzy JATO Dynamics vzrástol predaj nových áut v septembri 2014 najvýraznejšie v Španielsku (+ 25,9 %) oproti vlaňajšku. Na dvoch najväčších európskych trhoch, v Nemecku (+ 5,2 %) a vo Veľkej Británii (ľ 5,6 %) sa tiež prejavil tradičný rast predaja koncom leta. V 22 dvoch krajinách z 29 sledovaných rástol predaj, odbyt 9 z 10 Top-značiek tiež rástol, Volkswagen mohol dokonca vďaka modelom Golf (+ 19,3 %) a Polo (+32.0 %) zvýšiť svoj trhový podiel .

Rast predaja však nebol sústredený len na najväčších európskych trhoch. Na ôsmych menších trhoch rástol predaj o vyše 20 percent oproti vlaňajšku, predovšetkým v Grécku (21,6 %), Portugalsku (31,7 %) a Írsku (+30.0 %). V Rumunsku vrástol predaj oproti minuloročnému septembru o 10,8 percenta, v Českej republike dokonca o 19,4 percenta. Na druhej strane však klesol predaj v Holandsku aj Rakúsku.

Najpredávanejšie značky

Volkswagen je stále najpredávanejšou značkou v Európe a predaj jeho modelov stále rastie. Škodovky sa predávali tiež mimoriadne dobre vďaka novým modelom, hoci je bestseller Octavia vypadla spomedzi desiatky najpredávanejších modelov.

Ford si udržal druhé miesto medzi desiatkou najpredávanejších značiek a model Fiesta sa vyšplhal na druhé miesto pre VW Polo. Peugeot sa dostal medzi najpredávanejšími značkami na piate miesto vďaka obľube nových modelov 308, a 108. 

Mimo Top 10 má Dacia naďalej apetít, je obrat narástol o 29,0 percent. Nový model Mazda3 pomohol značke vzrásť oproti vlaňajšiemu septembru o 21,8 percenta. Dobre sa vyvíjajúci predaj modelu Outlander, obzvlášť jeho hybridná verzia, pomohla značke Mitsubishi zvýšiť predaj o 65,4 % v septembri.

Brian Walters, Vice President JATO Dynamics, poznamenal: “Je uspokojivé vidieť, že aj počas ďalšieho mesiaca sa predaj nových automobilov vyvíja pozitívne a že aj na najväčších trhoch sa v septembri vrátili k trendu rastu.“

Jato 1 sept 14

Jato 2 sept 14

* predbežné údaje pre september 2014

Zdroj: JATO Dynamics (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov