Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nové BMW R 1200 RS

BMW Motorrad a legendárne motocykle s označením RS – modelový rad, ktorý symbolizuje vyváženú symbiózu športovca a cestovateľa. V roku 1976 bol model R 100 RS prvým sériovo vyrábaným motocyklom na svete s aerodynamickou kapotážou vyvíjanou vo veternom tuneli a pripevnenou priamo na rám.

Tento perfektný univerzálny motocykel so športovými aj cestovateľskými génmi stál pri zrode kategórie sports tourer v podobe, ako ju poznáme dnes. BMW Motorrad nadväzuje s príchodom nového modelu R 1200 RS na túto dlhú tradíciu a predstavuje nový športovo-turistický motocykel poháňaný plochým dvojvalcovým motorom. K nemu úplne prirodzene patria aj v príťažlivom modernom šate odené univerzálne schopnosti pôvodného konceptu BMW RS. Pri potulkách vedľajšími cestami, opájaní sa jeho dynamickým výkonom so spolujazdcom alebo počas nekonečnej cestovateľskej dovolenky – nový model R 1200 RS posúva športovú turistiku na úplne novú, príťažlivú úroveň.

  • Klasický plochý 2-valcový motor typu boxer s výkonom 92 kW (125 k) pri 7 750 ot./min. a krútiacim momentom 125 Nm pri 6 500 ot./min.
  • Športový a dynamický vzhľad.
  • Aerodynamicky tvarovaná polokapotáž s nastaviteľným štítom.
  • Torzne tuhý mostový rám z oceľových trubiek s motorom ako samonosným prvkom.
  • Klasické odpruženie kolies s obrátenou prednou teleskopickou vidlicou (upside-down) vpredu a systémom EVO Paralever vzadu.
  • Nové nasávanie a v strede umiestnený chladič prispievajú k veľmi kompaktnému tvaru prednej časti.
  • Vzpriamená, no zároveň aktívna športová a uvoľnená poloha sedenia pre vynikajúci pocit z dynamickej jazdy spojenej s excelentným pohodlím sedenia na dlhých cestách.
  • Päťuholníkový tvar výfukového potrubia.
  • Automatická kontrola stability (ASC).
  • Jazdné režimy “Rain” (dážď) a “Road” (cesta).
  • Jazdný režim Pro ponúka za príplatok ďalšie dva režimy “Dynamic” (dynamický) a “User” (nastaviteľný užívateľský režim), pre optimálne prispôsobenie sa jazdným podmienkam.
  • Dynamická kontrola trakcie (DTC) je súčasťou príplatkového režimu Pro.
  • Za príplatok je k dispozícii najnovšia generácia elektronicky nastaviteľného podvozku Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), ktorý v každej situácii zaručuje optimálnu jazdnú dynamiku.
  • Výkonný brzdový systém s radiálne montovanými 4-piestikovým strmeňmi a s ABS.
  • Ľahké 10-lúčové zliatinové kolesá.
  • Za príplatok je k dispozícii asistent radenia Gear Shift Assistant Pro, ktorý umožňuje rýchle radenie bez použitia spojky.
  • Sofistikovaný prístrojový štít s množstvom funkcií a širokou ponukou informácií.
  • Za príplatok je k dispozícii bezkľúčové štartovanie, ktoré uľahčuje každodenné používanie.
  • Inovatívne farebné schémy s dvoma odlišnými štýlmi: klasický športový so základnými farbami a športovo-exkluzívna verzia “Style 2”.

BMW, DK

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov