Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz AMG GT a GT S

Mercedes-Benz AMG GT je druhým športovým vozidlom spoločnosti Mercedes-AMG, ktoré navrhla vo vlastnej réžii. Podľa predpokladov nájde uplatnenie aj pri bežných každodenných jazdách.

Novinka má všetko, čo reprezentuje značku Mercedes-AMG: charakteristický dizajn, optimálne rozdelenie hmotnosti a vysokovýkonný motor. Automobil spája schopnosť rýchlej jazdy i praktického využitia v bežnej premávke.

AMG GT má dve sedadlá, pohon zadných kolies a poháňa ho vidlicový osemvalec. Bočné otvory na odvod vzduchu s dvoma plutvami, ktoré sú typické pre športové automobily Mercedes-Benz, AMG GT nechýbajú.

Vpredu zaujmú vysokovýkonné LED svetlomety so štýlovým denným svietením v tvare obočia. Tri samostatné reflektory diaľkových svetiel dodávajú vozidlu neprehliadnuteľný dizajn. V prednom nárazníku sú veľké otvory pre prívod čerstvého vzduchu ku chladičom.

V zadnej časti vynikne čierna vložka difúzora s koncovkami výfuku. Športový vzhľad dodáva výsuvné zadné krídlo, pri stojacom vozidle zasunuté do karosérie. Špecialitou sú zadné smerové svetlá, ktorých 18 diód sa postupne rozsvecuje zvnútra smerom von.

Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT

Interiéru dominuje veľká palubná doska. V jej strede sú umiestnené 4 dýzy pre rozvod vzduchu. Stredová konzola môže byť  z rôznych materiálov, od karbónového až po sklenné vlákna.

O pohon sa stará štvorlitrový vidlicový osemvalec preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Interné označenie motora je M178. Spĺňa emisnú normu Euro 6. Výkon verzie GT je 340 kW (462 k), GT S má 375 kW (510 k).

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvláda len za 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť je 310 km/h. O prípravu zmesi sa stará piezoelektrické priame vstrekovanie benzínu.

Pre kompaktnosť konštrukcie má motor turbodúchadlá medzi radmi valcov. Konštruktéri tým dosiahli kompaktnejšie rozmery a lepšie hodnoty emisií vďaka bližšiemu umiestneniu katalyzátorov k motoru.

Motor vyrábajú podľa princípu „jeden človek, jeden motor.“ Rozdelenie hmotnosti vozidla je 47:53. Využíva usporiadanie hnacieho agregátu transaxle, prevodovka je teda umiestnená pri zadnej náprave.

Mercedes-Benz AMG GT Mercedes-Benz AMG GT

Novinka má 7-stupňovú prevodovku AMG Speedshift DCT. Motor a prevodovka majú 4 jazdné režimy: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) a nový I (Individual).

V sériovom vybavení nechýba samosvorný diferenciál, umiestnený v kompaktnej skrini prevodovky. Vpredu a vzadu použili nápravy s dvojitým priečnym zavesením kolies. Kvôli zníženiu neodpružených hmôt sú trojuholníkové ramená, strmene kolies a strmene náprav vyrobené z hliníka.

Na dokonalé pruženie využíva novinka podvozok AMG Ride Control s elektronicky riadeným tlmením. Verzia GT S má tento podvozok v sérii. K dispozícii sú 3 stupne: Comfort, Sport a Sport plus.

Dôležitým prvkom sériovej výbavy je utlmenie pohonu. Pre verziu GT S sa v opcii dodáva balík AMG Dynamic Plus. Osahuje dynamické uloženie motora a prevodovky. Na úpravu pruženia systém využíva vlastnú riadiacu jednotku.

Verzia GT má na všetkých kolesách brzdové kotúče s priemerom 360 mm, verzia GT S má vpredu o 30 mm širšie kotúče. V opcii je vysokovýkonná keramická brzdová sústava s brzdovými kotúčmi s priemerom 402 mm vpredu a 360 mm vzadu.

Slabší model má v sérii 19-palcové disky s pneumatikami 255/35 R19 vpredu a 295/35 R19 vzadu. GT S stojí na 19- a 20-palcových diskoch s pneumatikami 265/35 R19 vpredu a 295/30 R20 vzadu.

Karoséria je zmesou rôznych materiálov. Hmotnosť skeletu karosérie je 231 kg. Rám karosérie pozostáva z vyše 90 % z hliníkových komponentov. Rám je tiež základným prvkom vysokej pasívnej bezpečnosti.

GT a GT S sa vyrábajú v nemeckom Sindelfingene. Vysokovýkonný motor s dvojicou turbodúchadiel produkuje Mercedes-AMG v meste Affalterbach.

MM, Mercedes-Benz

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov