Mercedes-Benz AMG GT a GT S
Mercedes-Benz AMG GT je druhým športovým vozidlom spoločnosti Mercedes-AMG, ktoré navrhla vo vlastnej réžii. Podľa predpokladov nájde uplatnenie aj pri bežných každodenných jazdách.
Novinka má všetko, čo reprezentuje značku Mercedes-AMG: charakteristický dizajn, optimálne rozdelenie hmotnosti a vysokovýkonný motor. Automobil spája schopnosť rýchlej jazdy i praktického využitia v bežnej premávke.
AMG GT má dve sedadlá, pohon zadných kolies a poháňa ho vidlicový osemvalec. Bočné otvory na odvod vzduchu s dvoma plutvami, ktoré sú typické pre športové automobily Mercedes-Benz, AMG GT nechýbajú.
Vpredu zaujmú vysokovýkonné LED svetlomety so štýlovým denným svietením v tvare obočia. Tri samostatné reflektory diaľkových svetiel dodávajú vozidlu neprehliadnuteľný dizajn. V prednom nárazníku sú veľké otvory pre prívod čerstvého vzduchu ku chladičom.
V zadnej časti vynikne čierna vložka difúzora s koncovkami výfuku. Športový vzhľad dodáva výsuvné zadné krídlo, pri stojacom vozidle zasunuté do karosérie. Špecialitou sú zadné smerové svetlá, ktorých 18 diód sa postupne rozsvecuje zvnútra smerom von.
Interiéru dominuje veľká palubná doska. V jej strede sú umiestnené 4 dýzy pre rozvod vzduchu. Stredová konzola môže byť z rôznych materiálov, od karbónového až po sklenné vlákna.
O pohon sa stará štvorlitrový vidlicový osemvalec preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Interné označenie motora je M178. Spĺňa emisnú normu Euro 6. Výkon verzie GT je 340 kW (462 k), GT S má 375 kW (510 k).
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvláda len za 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť je 310 km/h. O prípravu zmesi sa stará piezoelektrické priame vstrekovanie benzínu.
Pre kompaktnosť konštrukcie má motor turbodúchadlá medzi radmi valcov. Konštruktéri tým dosiahli kompaktnejšie rozmery a lepšie hodnoty emisií vďaka bližšiemu umiestneniu katalyzátorov k motoru.
Motor vyrábajú podľa princípu „jeden človek, jeden motor.“ Rozdelenie hmotnosti vozidla je 47:53. Využíva usporiadanie hnacieho agregátu transaxle, prevodovka je teda umiestnená pri zadnej náprave.
Novinka má 7-stupňovú prevodovku AMG Speedshift DCT. Motor a prevodovka majú 4 jazdné režimy: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) a nový I (Individual).
V sériovom vybavení nechýba samosvorný diferenciál, umiestnený v kompaktnej skrini prevodovky. Vpredu a vzadu použili nápravy s dvojitým priečnym zavesením kolies. Kvôli zníženiu neodpružených hmôt sú trojuholníkové ramená, strmene kolies a strmene náprav vyrobené z hliníka.
Na dokonalé pruženie využíva novinka podvozok AMG Ride Control s elektronicky riadeným tlmením. Verzia GT S má tento podvozok v sérii. K dispozícii sú 3 stupne: Comfort, Sport a Sport plus.
Dôležitým prvkom sériovej výbavy je utlmenie pohonu. Pre verziu GT S sa v opcii dodáva balík AMG Dynamic Plus. Osahuje dynamické uloženie motora a prevodovky. Na úpravu pruženia systém využíva vlastnú riadiacu jednotku.
Verzia GT má na všetkých kolesách brzdové kotúče s priemerom 360 mm, verzia GT S má vpredu o 30 mm širšie kotúče. V opcii je vysokovýkonná keramická brzdová sústava s brzdovými kotúčmi s priemerom 402 mm vpredu a 360 mm vzadu.
Slabší model má v sérii 19-palcové disky s pneumatikami 255/35 R19 vpredu a 295/35 R19 vzadu. GT S stojí na 19- a 20-palcových diskoch s pneumatikami 265/35 R19 vpredu a 295/30 R20 vzadu.
Karoséria je zmesou rôznych materiálov. Hmotnosť skeletu karosérie je 231 kg. Rám karosérie pozostáva z vyše 90 % z hliníkových komponentov. Rám je tiež základným prvkom vysokej pasívnej bezpečnosti.
GT a GT S sa vyrábajú v nemeckom Sindelfingene. Vysokovýkonný motor s dvojicou turbodúchadiel produkuje Mercedes-AMG v meste Affalterbach.
MM, Mercedes-Benz
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov