Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Opel efektívnejším a stabilnejším

Opel zlepšuje svoju organizačnú štruktúru: S platnosťou od 1. júla 2014 novozaložená spoločnosť Opel Group preberá plnú zodpovednosť za obchodné aktivity General Motors v  Európe.

Týmto novým usporiadaním spoločnosť združuje zodpovednosť za značky Opel/Vauxhall ako aj všetky ostatné obchodné aktivity GM v Európe – vrátane Ruska. Predstavenstvo Opel Group, ktoré vedie Dr. Karl-Thomas Neumann, je takmer identické s doteraz existujúcim predstavenstvom Adam Opel AG a bude riadiť všetky európske aktivity koncernu General Motors. Nová spoločnosť bude sídliť v Rüsselsheime, rovnako ako Adam Opel AG.

Touto organizačnou zmenou Opel Group preberá aj celú ekonomickú zodpovednosť za všetky značky GM v Európe. V dôsledku toho bude môcť Adam Opel AG posilniť svoju finančnú bázu. Operatívny biznis Adam Opel AG touto reorganizáciou nebude dotknutý.

Dr. Karl-Thomas Neumann, predseda predstavenstva Opel Group GmbH: „Dnes sme už viac ako iba Opel/Vauxhall. V rámci Opel Group zladíme našu organizačnú štruktúru a právnickú subjektivitu v Európe s našim podnikaním. Zoštíhľujeme naše rozhodovacie procesy a zvyšujeme našu efektivitu. V krátkosti: Táto reorganizácia je dôležitým krokom pri implementácii nášho rastového plánu DRIVE! 2022 a ďalším dôkazom dôvery nášho materského koncernu General Motors.”  Do roku 2022 má spoločnosť plán dosiahnuť trhový podiel 8 percent v Európe, zvýšiť mieru zisku na 5 percent a ďalej zlepšiť kvalitu produktov ako aj spokojnosť zákazníkov a zamestnancov.

Právo zamestnancov na spolurozhodovanie je v novej organizačnej štruktúre zmluvne zaručené. Dr. Wolfgang Schäfer-Klug, predseda rady zamestnancov: „Právo zamestnancov na spolurozhodovanie je zakotvené v rovnakom rozsahu ako pred organizačnou zmenou.”  V súvislosti so založením spoločnosti Opel Group, ktorá má približne 100 zamestnancov, Dr. Schäfer-Klug povedal: „Máme radosť, že pozícia značky Opel sa ďalej posilňuje. Z perspektívy značky Opel reorganizácia európskych obchodných aktivít poskytuje viac príležitostí pre rast i zamestnancov.“

Nová spoločnosť Opel Group je dôkazom, aká dôležitá sa stala značka Opel pre General Motors. Vedúca úloha Opel sa v uplynulých dvoch rokoch uplatnila v mnohých oblastiach pôsobenia GM v Európe. K nim patrí plná zodpovednosť za rastúci trh v Rusku a plánovaná výroba vybraných modelov pre značku Buick v USA a pre značku Holden v Austrálii a na Novom Zélande.

Opel, DK

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov