Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Predaj áut v Európe rastie deviaty mesiac v rade

Podľa poslednej analýzy JATO Dynamics, popredného svetového poskytovateľa automobilových štatistík, dopyt po nových automobiloch v Európe naďalej rastie.

Predaj stabilne rastie už deviaty mesiac v rade. V máji 2014 bol až o 4,3% vyšší než  v rovnakom mesiaci minulý rok. Pri porovnaní piatich mesiacov tohto roku s vlaňajšími je rast až 6,2-percentný.

„Veľká päťka“ predala tohto roku vyše štyroch miliónov automobilov, čo posilnilo rast predaja na starom kontinente. Nárast bol obzvlášť silný v Španielsku (+11,6%  ) a vo Veľkej Británii (+ 17,5%). Obe krajiny tiež hrali prím  aj v máji, objemy v Španielsku vzrástli o 18,1% a predaje vo Veľkej Británii až  o7,7% oproti roku 2013. Taliansko bolo jedinou krajinou v rámci “big 5” kde v máji poklesol predaj o  3,6%. Nemecký trh sa vrátil k rastu, až o 5,2%, zatiaľ čo predaje vo Francúzsku rástli iba  mierne o 0,3%.

Celkovo sa zvýšili predaje na 21 z 30 európskych trhov počas mája a na 24 trhoch boli zaznamenané zvýšené predaje v medziročnom porovnaní prvých piatich mesiacov roka.

Na stredných trhoch boli predaje kolísavé. Významné zvýšenie predaja zaujali v  Dánsku (+14.8%), Poľsku (+7.3%) a Švédsku (+7.3%), klesali však v Belgicku (-3,5%), Švajčiarsku (-6.5%) a Rakúsku (-7.2%). Osem z top 10 značiek zvýšili predaj v medziročnom porovnaní, iba Ford (-2.4%) a Fiat (-5.0%) boli podpriemerné.

Volkswagen (+4.4%) stále drží vedenie v Európe ako najpredávanejšia značka. Výrazný pokrok Renaultu od prelomu rokov nevykazuje žiadne známky spomalenia, na štvrtom  mieste vykazuje až dvojciferný rast v máji (+15.7%) aj medziročnom porovnaní (+11.7%).. Výrazne rástli aj predaje značiek Škoda (+20.3%), SEAT (+20.0%) a Dacia (+24.3%). Máj bol dobrým mesiacom pre Nissan (+8.0%) a Toyota (+6.0%).

Volkswagen Golf zostáva najpredávanejším modelom a stále sa zvyšuje jeho podiel na trhu.

Audi A3 a Škoda Octavia útočia na Golf pri dosahovaní dvojciferného rastu. Renault Clio získal druhé miesto (+22.6%) v top 10 modelov, kým Ford Fiesta (+1.0%) bol tretí. Predaj Opel/Vauxhall Corsa skončil štvrtý, a ako piaty sa umiestnil Volkswagen Polo, ale obaja klesli v máji v porovnaní s rovnakým mesiacom v roku 2013.

Celý rad nových modelov mimo top 10 zaznamenal osobitne silné predaja za mesiac máj, vrátane nových verzií Peugeot 308 (+77.3%), SEAT Leon (+76.4%) a Citroën C3 (+62.2%). Malé crossovery zvýšili svoj trhový podiel, s silný dopyt v medziročnom porovnaní je po modeloch Renault Captur, Peugeot 2008 a Opel Mokka.

Zdroj: JATO Dynamics (šr)

Clipboard01 Clipboard02

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov