Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Seat Leon Cupra – najrýchlejšia prednokolka na trhu?

Seat predstavil svoj najvýkonnejší sériový model v histórii – Leon CUPRA 280. Popri ňom bude k dispozícii aj slabšia verzia s výkonom 265 koní. Nový horúci Seat ponúka adaptívny podvozok DCC, možnosť voľby manuálnej, ako aj robotizovanej prevodovky DSG a samosvorný diferenciál. Žeby Renault Mégane R.S. konečne našiel svojho pokušiteľa?

Text: Juraj Hrivnák, foto: Seat

Nový Seat Leon CUPRA  je pripravený stať sa najrýchlejším hot-hatchom s predným náhonom. Základy má na to dobré. Odľahčená karoséria, prepracované nápravy a elektronicky ovládaný mechanický samosvorný diferenciál pomôžu efektívnejšie preniesť veľký výkon na prednú nápravu. Dobrou správou je, že popri trojdverovom Leone SC  bude v prevedení CUPRA dostupná aj päťdverová verzia. Ešte lepšou je možnosť úplnej deaktivácie systému ESP. Volkswagen, počúvate pozorne?

SEAT-LEON-CUPRA-5DRear

PREPLŇOVANÁ KLASIKA

Novú CUPRU bude poháňať známy koncernový motor 2,0 TSI vyladený na 265, resp. 280 koní. Krútiaci moment 350 Nm majú obidve verzie rovnaké, dokonca aj široké pásmo, v ktorom ho môže vodičova pravá noha využívať (1 750 – 5 300 ot.min-1). Rozdiel teda bude vo výkonovej špičke motorov. Dynamické parametre oboch áut sú pozoruhodné – CUPRA 265 zrýchli z nuly na stovku za 5,8 sekundy, model CUPRA 280 dokonca o 0,1 s rýchlejšie. Tieto hodnoty platia pre modely vybavené šesťstupňovou prevodovkou DSG. S manuálom sú obe verzie o jednu desatinku pomalšie. Maximálka je pri všetkých verziách obmedzená na 250 km/h. Udávaná priemerná spotreba 6,6 l/100 km bude asi nanajvýš optimistická – s týmito autami sa človeku nebude chcieť jazdiť pomaly. Hodnoty emisií CO2 sú na úrovni od 149-154 g/km, čo je oproti predchodcovi zlepšenie v priemere o 41 gramov na kilometer.

SEAT-LEON-CUPRA-3D2

PREPRACOVANÝ PODVOZOK

Nová CUPRA bude ťažiť z adaptívneho podvozka DCC, progresívneho riadenia a už spomínaného samosvorného diferenciálu. Seat sľubuje výrazne lepšie časy na okruhoch, než aké mal predchodca, zároveň však aj vyšší komfort jazdy na dlhých cestách, práve vďaka tlmičom s dynamickou reguláciou ich charakteristiky. Pomohla aj hmotnosť nového modelu, ktorá je v porovnaní s predchodcom o 55 kg nižšia. Šofér si navyše reakcie auta môže prispôsobiť pomocou systému Seat Drive Profile, ktorý  pozmeňuje tuhosť tlmičov, reakcie na plynový pedál, nastavenie podvozka a systému ESP.

DIZAJN

Dizajn verzie CUPRA sa od bežných verzií líši agresívnejšími nárazníkmi, dvoma koncovkami výfuku a veľkými 18“, alebo 19“ kolesami, pod ktorými svietia červené strmene veľkých bŕzd. Samozrejmosťou sú aj full-LED svetlá vpredu aj vzadu. CUPRU by ste však mali vedieť rozoznať aj so zavretými očami – Seat sľubuje, že bude mať poriadny zvuk.

Už teraz sa tešíme na odpoveď Renaultu a sme zvedaví, ako zamieša karty Honda, ktorá má ambície byť najrýchlejším hot-hatchom na Nordschleife.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov