Test jazdenky: SsangYong Korando 1,5 T-GDI 6AT – Zásah do čierneho

SsangYong Korando je všestranné SUV, ktorému sa postupne podarilo prekonať strach ľudí z neznámej značky.

Juhokórejská automobilka SsangYong sa u nás snažila preraziť už v dávnejšej minulosti – v 90. rokoch dokonca nadviazala spoluprácu s Mercedesom a snažila sa lákať na overenú kvalitu, no exotický dizajn vtedy odrádzal mnoho prípadných záujemcov.

Neskôr sa SsangYong dostal do finančných problémov, stiahol sa zo stredoeurópskych trhov a vymenil aj viacero vlastníkov. Návrat na Slovensko zabezpečila až indická skupina Mahindra, pričom od roku 2022 prešla značka SsangYong pod krídla spoločnosti KG Mobility. Súčasná generácia predstavila model Korando na slovenskom trhu v roku 2020.

Také normálne SUV

Sympatický dizajn karosérie, nadštandardný vnútorný priestor, možnosť pohonu všetkých kolies a prijateľná cena. To boli hlavné tromfy, s ktorými sa Korando pred piatimi rokmi pustilo do boja o zákazníka v najžiadanejšom segmente a drží sa toho dodnes. Majitelia zatiaľ hlásia spokojnosť, Korando sa nekazí. V autobazároch ich zatiaľ nie je veľa, ale to je z veľkej časti preto, že majitelia zatiaľ nemajú veľa dôvodov na to, aby auto predávali. Jediný motor v ponuke bol a stále je 1,5-litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 120 kW (163 k), ktorý sa dodnes kombinuje s manuálnou aj s automatickou prevodovkou.

Používatelia mu vyčítajú vysokú spotrebu, najmä s automatom je to pokojne aj 10 litrov, pri vyššej záťaži aj viac. Jediný vážnejší problém, ktorý zaznamenali viacerí majitelia, sa týka prevodovky – pri dlhšej jazde v intenzívnom daždi občas navlhne konektor automatickej prevodovky, následkom čoho motor trasie, kolíše mu výkon a na palubnej doske sa objaví výstražná kontrolka. Stačí však nechať auto vyschnúť. Mínusom môže byť obmedzená sieť autorizovaných servisov a s tým súvisiace dlhšie čakacie doby. Na fórach sa občas objaví problém so zadnými parkovacími senzormi – príčinou je dlhodobý prienik vlhkosti.

Hodnotenie technika z Autoklinik 27:

 S vozidlami značky SsangYong zatiaľ nemáme v rámci neautorizovaných servisov veľa skúseností. Viem, že v bazároch si držia cenu, pravdepodobne preto, že nezvyknú mať výrazné problémy so spoľahlivosťou. Tento konkrétny kus potrebuje výmenu všetkých bŕzd, ale inak je v dobrom technickom stave. Vidieť, že je to poctivo vyskladané SUV, má dokonca aj viacprvkovú zadnú nápravu. Výhodou toho, že väčšina áut bola servisovaná v autorizovaných servisoch, by mala byť kompletne zdokumentovaná história. Dostupnosť náhradných dielov nevidím ako problém, možno na niektoré špecifické komponenty treba čakať o niečo dlhšie.

 

  • štedrý vnútorný priestor
  • možnosť pohonu všetkých kolies
  • kvalitne spracovaný interiér s jednoduchým ovládaním
  • vyššia spotreba benzínového motora
  • dostupnosť autorizovaných servisov
  • slabšie odhlučnenie interiéru

 

Brzdový kotúč + platničky 60 – 80 eur + práca

 

 SsangYong Korando 1,5 T-GDI 6AT

Cena: nového vozidla / súčasná cena           23 000 / 19 999 €

Motor:

preplňovaný zážihový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 497 cm3, max. výkon 120 kW (163 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 280 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min-1, emisie CO2: 175 g/km

Jazdné výkony a spotreba:

0-100 km/h za n.ú. s, vmax=193 km/h, spotreba WLTP / test 7,7 / 9,8 l/100 km.

Test jazdenky: Volkswagen T-Cross 1,0 TSI 81 kW 7DSG – Mestský trend

Komentáre (0)
Pridať komentár