Porovnávací test: MG HS a Volkswagen Tiguan – Dych na krku

MG HS a Volkswagen Tiguan síce patria do jedného segmentu, ale stoja na opačných brehoch.

Ak by sme brali do úvahy iba rozmery karosérie, zaradili by sme ich do rovnakého segmentu s konštatovaním, že sú to rivali. Len čo však do hry vstúpia ďalšie parametre, začnú sa čínske a nemecké SUV od seba vzďaľovať. Volkswagen Tiguan patrí k celosvetovo najúspešnejším modelom značky a na slovenskom trhu sa už takmer 20 rokov drží na špici v rámci svojej triedy. Oproti tomu HG HS sa u nás začal predávať len v roku 2022 a ešte si hľadá svoje miesto pod slnkom. Tiguan môžete mať s väčším aj menším benzínovým motorom, k dispozícii je tiež v naftovej verzii a môže mať pohon predných, ale aj všetkých štyroch kolies. HS má, naopak, pod kapotou benzínovú „jednapäťku“ alebo plug-in hybrid, ale iba pohon prednej nápravy a okrem výbavy si môžete zvoliť len to, či chcete manuálnu alebo automatickú prevodovku – samozrejme, iba pri benzínovej verzii, plug-in má automat v sérii. Kým Tiguan stojí v základnej verzii najmenej 32 990 eur (s aktuálnym bonusom 29 990 eur) a v najdrahšej prekračuje cenníková cena hranicu 50-tisíc eur, HS si môžete v najvyššej výbave kúpiť už za 31 290 eur, s automatom za 33 490 eur.

Nová krv

Druhá generácia MG HS k nám prichádza s prepracovanejším dizajnom, ktorý je síce prispôsobený oku Európana, ale s jasne identifikovateľným miestom pôvodu. Krivky má tvarované tak, aby pôsobil športovo, ale zároveň si karoséria zachováva dávku nevšednosti. Zaujímavým detailom je napríklad lišta, ktorá opticky prepája predné dvere s blatníkmi a dokonca v sebe ukrýva aj niečo, čo vyzerá ako kamera, ale je to iba „dizajnová hra“. Dve koncovky výfuku sú tiež len atrapa, skutočné sú pod nárazníkom.

Osobne takéto „fejky“ nemám rád. Obzvlášť, keď zadná časť je ako celok dizajnovo vydarená. A nesklame ani interiér. Má modernú architektúru, minimum fyzických tlačidiel (sú tam presne 4) a dvojicu 12,3-palcových displejov. MG má výborné sedadlá – dostatočné široké, pohodlné a zároveň dobre držia telo v zákrutách. Výrobca použil hodnotné materiály, kontaktné plochy sú mäkčené. Vnímaná kvalita dosahuje vysokú úroveň, ale sú tu aj slabšie stránky. Za mňa je to logika ovládania, ktorú MG používa, dotykový displej má pomalšiu odozvu a je tu zbytočne veľa lesklého plastu. Mínusom je tiež, že zadná lavica sa nedá posúvať a ani operadlá nie sú polohovateľné. Čo sa týka priestrannosti, môžem MG iba chváliť. Batožinový priestor s objemom 507 dm3 patrí v rámci segmentu k tým menším, ale v podstate na všetko čo od takéhoto auta požadujete stačí. Horšie je to s užitočnou nosnosťou, tá je iba 400 kg.

Vlastná technika

Klobúk dole, celé pohonné ústrojenstvo v MG vyvinuli vo vlastnej réžii, dali si záležať na technike. Preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra má výkon 125 kW (170 k) a najvyšší krútiaci moment 275 Nm. Okrem toho, že má variabilné časovanie ventilov, má aj turbo s variabilnou geometriou lopatiek, vodou chladený intercooler a dokonca dokáže podľa potreby striedať Millerov a Ottov cyklus. Za zmienku stojí, že má až 38-percentnú tepelnú účinnosť. Zaujímavosťou je tiež fakt, že 7-stupňová dvojspojková prevodovka má 92 % účinnosť a využíva 3 oddelené olejové náplne. Prax je však taká, že papierovú spotrebu 7,6 litra dosiahnete len rozvážnym štýlom, reálne musíte počítať s ôsmimi litrami. Hoci zrýchlenie na stovku za 9,6 sekundy nie je nič extra, pocitová dynamika – najmä pri bežnej jazde je veľmi impozantná. Na bežné pridanie plynu reaguje motor s obrovskou ľahkosťou. Pritom je v celkom otáčkovom spektre kultivovaný, pod plynom má pekný dravý zvuk. Chválim dobré odhlučnenie kabíny a určite poteší aj komfortný podvozok s viacprvkovou zadnou nápravou. Výrobca správne trafil pomer medzi tuhosťou a pohodlnosťou, na rodinné výlety ideálne. Zamrzí však, že LED svetlá ani v najvyššej výbave nemajú funkciu vykrývania premávky.

Bez súrodenca

 

Pri pohľade na prednú masku je jasné, že nový Tiguan sa dizajnovo približuje k elektrickým modelom značky. Oblejším tvarom karosérie sa navyše podarilo docieliť zníženie koeficientu odporu vzduchu z 0,33 na 0,28 a to je už na úrovni Golfu. Ak vás na prvý pohľad zaujali predné svetlá, tak vedzte, že sú to príplatkové LED Matrix HD svetlomety za 650 eur, pričom len v jednom je združených 19 200 diód. Sú perfektné, čo sa týka dosvitu, farby lúča aj vykrývania premávky. Za tých pár stovák vám ich absolútne odporúčam. Výraznou medzigeneračnou zmenou prešiel aj interiér, po novom je prísne minimalistický. Vodič má pred sebou 10,25-palcový digitálny prístrojový štít a v strede palubnej dosky sa týči 12,9-palcová obrazovka, mimochodom, za príplatok 2 550 eur môže byť až 15-palcová. Má výbornú grafiku, rýchlo som si zvykol na logiku ovládania a mimoriadne chválim, že vám systém umožňuje vytvoriť si vlastné skratky najčastejšie používaných funkcií, napríklad deaktiváciu otravných asistentov. Výrobca vypočul sťažnosti zákazníkov a dotykový slider pod obrazovkou je už podsvietený.

Novinkou je, že volič prevodovky sa presunul za volant a na jeho miesto sa dostal otočný ovládač s OLED displejom, ktorým môžete prispôsobovať hlasitosť multimédií, resp. meniť jazdné režimy. Tiguan má posuvnú zadnú lavicu aj nastaviteľný sklon operadiel, čím na jednej strane dokážete zväčšiť batožinový priestor, na druhej strane zasa zvýšiť komfort cestujúcich najmä na dlhých trasách. Volkswagen chcem pochváliť aj za to, že vo výbave Limited ponúka akustické okná nielen vpredu, ale aj vzadu. Odhlučnenie interiéru je vďaka tomu na špičkovej úrovni. Poteší aj taká maličkosť, akou je návrat fyzických tlačidiel na volant alebo možnosť bezdrôtovo nabíjať dva mobily naraz.

X factor

Ak by ste sa ma pýtali, čo považujem za najsilnejšiu stránku nového Tiguanu, tak odpoviem, že podvozok. Dvojventilové adaptívne pruženie DCC Pro má totiž výbava Limited už v štandarde. Tlmiče fungujú tak, že jeden ventil reguluje prietok kvapaliny počas stlačenia a druhý počas ťahu. Elektronika môže detailne prispôsobiť mieru stlačenia aj návratu tlmiča, čoho výsledkom je extrémne pohodlná jazda a citeľný rozdiel v charaktere podvozka v závislosti od zvoleného jazdného režimu. Mne osobne sa tento podvozok páči viac ako podvozky prémiových konkurentov. Obľúbený benzínový dvojliter TSI s výkonom 150 kW (204 k) v kombinácii so 7-stupňovou DSG prevodovkou netreba zvlášť predstavovať. Tiguan má vďaka tejto dvojici slušnú dynamiku so zrýchlením na stovku za 7,1 sekundy a moja priemerná spotreba sa ustálila na hodnote 7,9 litra, no jazdil som veľa po diaľnici. Reálne sa dá dosiahnuť kombinovaná spotreba 7,5 litra. Dobrou správou je, že voľba benzínového dvojlitra automaticky znamená aj pohon všetkých kolies 4Motion. Nový Tiguan je v mojich očiach lepší ako kedykoľvek predtým, avšak v testovanej podobe stojí 49 260 eur. Ak by ste si priplatili ešte 7 000, mohli by ste za tie peniaze kúpiť jeden základný model MG HS sebe a jeden manželke. A pritom by ste boli určite spokojný. Finálny výsledok čínsko-nemeckého súboja nechám stanoviť vás.

Volkswagen Tiguan

  • adaptívne tlmiče DCC Pro
  • inteligentné hlasové ovládanie – zatiaľ iba v češtine
  • akustické predné aj zadné sklá
  • volič automatickej prevodovky za volantom
  • cena atakuje prémiový segment
  • dekor palubnej dosky z lesklého plastu

MG HS

  • pomer cena/hodnota
  • kvalitne spracovaný interiér
  • prepracovaná technika pohonného ústrojenstva
  • menší objem batožinového priestoru
  • jednoduché LED svetlá
  • spotreba motora na diaľnici

 

Volkswagen Tiguan 2,0 TSI EVO 7DSG 4Motion Limited MG HS 1,5 TGI 7DCT Exclusive

 

 
Cena základ/verzia/test [€] 32 990/44 290/49 260  28 590/ 31 210/33 490
Záruka XX rokov alebo XXXX km 7 rokov alebo 150 000 km
Motor [typ/valce/ventily] Preplňovaný zážihový R4/16V Preplňovaný zážihový R4/16V
Objem valcov [cm3] 1 984 1 496
Max. výkon [kW (k)/ot.min-1] 150(204)/ 5 000 – 6 500 125kW (170 k) /

5 000

Max. krútiaci moment [Nm/ot.min-1] 320/1 500 – 4 400 ot.min-1 275 Nm pri 3 000 – 4 000 ot.min-1
Zrýchlenie 0 – 100 km/h [s] 7,1 9,6
Max. rýchlosť [km/h] 229 195
Spotreba WLTP kombinovaná [l/100 km] 7,5 – 7,7 7,6
Test AM [l/100km] 7,9 7,9
Emisie CO2 [g/km] 171 – 175 173
Dĺžka/šírka/výška [mm] 4 539/1 842/1 343 4  655/1 890/ 1 664
Rázvor osí náprav [mm] 2 680 2 765
Prevádzková hmotnosť/užitočné zaťaženie [kg] 1 748/472 1 675/400
230V – nie

AUX – nie

USB-A – 0 ×

USB-C – 4×

Wi-fi – áno

Zrkadlenie – áno

Uhlopriečka: 12,9´´

Batožinový priestor: 652 dm3

 

230V – nie

AUX – nie

USB-A – 4×

USB-C – nie

Wi-fi – áno

Zrkadlenie – áno

Uhlopriečka: 12,3´´

Batožinový priestor: 507 dm3

 

 
Komentáre (0)
Pridať komentár