Verzii Sportline dopriali zopár športovo ladených estetických doplnkov, prevažne lakovaných čiernou lesklou farbou. Hovoríme o maske chladiča, krytoch spätných zrkadiel či decentnej odtrhovej hrane na kufrových dverách. Kombinácia červenej a čiernej vie aj pri letmom pohľade rozbúriť krv. Nepochopím však, prečo tvorcovia nepoužili viditeľné koncovky výfukov!
Čo sa týka siluety, Sportline je pričupený k zemi o 15 mm viac ako bežné verzie. Zámerne to uvádzam pri vzhľade, keďže v kombinácii s adaptívnym tlmičmi sa vôbec nemusíte báť, že zo Superbu Sportline táto modifikácia automaticky spraví „kostitras“. Ani v tom najtvrdšom režime na nerovnostiach vaša posádka nebude cvakať zubami. Avšak, pri prejazde po hrbolcoch počuť mierne búchanie a dunenie, čo je tak trochu typické pre túto platformu. Výhodou je, že podvozkovo je Superb v porovnaní s treťou generáciou odzadu oveľa pokojnejším a pevnejším autom.
S masérskym kurzom
Dominantou interiéru sú športové predné sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou. Sú kompromisné, čiže posed je príjemný, sedačky podržia a nijako neobťažujú. Ich jedinou nevýhodou je, že sa v nich sedí na môj vkus vysoko. Vyšší ľudia môžu dokonca hromžiť, že sedia až neprirodzene vysoko blízko stropu.
Avšak hlavným tromfom elektricky nastaviteľných sedačiek je masážna funkcia. O uvoľnenie vášho tela sa stará 10 vankúšov, ktoré majú viacero režimov. Pesničkou samou osebe je audiosystém Canton. Má 14 reproduktorov, upravovať a ladiť ho môžete pomocou digitálneho ekvalizéra.
Aj za 8 litrov
Pod kapotou je dvojitrový turbo-benzín s výkonom 265 koní, ktorý je štandardne spojený s pohonom všetkých štyroch kolies. Má sily na rozdávanie, z bežnej rýchlosti poskytuje fantastické zrýchlenie… Chválim dobrú spoluprácu s prevodovkou a k tomu úžasnú spotrebu – pri kombinovanom používaní som jazdil na hranici 8,5 l/100 km. Ak si to premietneme do rozmerov karosérie a zohľadníme aj kontext doby, je to za 60 000 eur veľmi zaujímavá ponuka pre rýchlu a pohodlnú limuzínu.
Čo treba uznať
- Cena vs výkon vs rozmery. Bez konkurencie!
Čo nám chýbalo
- Lepšie odhlučnenie vo vyšších rýchlostiach.
Čo nás prekvapilo
- Vysoké sedenie aj vo verzii Sportline.
Škoda Superb 2,0 TSI 195 kW (265 k) Sportline
Cena (základ/test) 41 730/61 734 €
Záruka: 5 rokov alebo 100 000 km.
Motor
preplňovaný zážihový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 195 kW (265 k) pri 5 000 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 650 – 4 350 ot.min-1. Emisie CO2 170 – 183 g/km.
Jazdné výkony
0 – 100 km/h za 5,6 s, vmax = 250 km/h, spotreba WLTP/test 7,5 – 8,0/8,5 l/100 km.
Ikonky
230 V – nie
AUX – nie
USB-A – 0×
USB-C – 5×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 13,0
Batožinový priestor: 645 dm3