Keď chcete mať niečo výnimočné, niečo, čo neparkuje pred každým druhým vilovým domom, tak ste na správnej adrese. Keď chcete niekoho ohúriť, tak chce na správnej adrese. MHero 1 – čítaj MHero One – je totiž mimo všetkých konvencií. Pre úplnosť dodávam, že sa môžete stretnúť aj s označením MHero 917, ale oficiálne sa predáva pod označením MHero 1. Mimochodom, druhé auto značky MHero, ktorá patrí pod koncern Dongfeng, „dvojku“ predstavia už o pár dní na autosalóne v Šanghaji.
Na výber sú dve verzie – čisto elektrická so štyrmi elektromotormi a systémovými výkonovými parametrami 800 kW (1 088 k), resp. 1 400 Nm alebo REV verzia s troma elektromotormi – dvoma vzadu a jedným vpredu – a 1,5-litrovým benzínovým turbomotorom v roli generátora elektrickej energie, ktorá má systémový výkon 600 kW (816 k) a 1 050 Nm. Spolu s 65,8 kWh akumulátorom a 84 litra benzínu ujde REV verzia na „jeden ťah“ až 1 026 km, z toho 200 na čisto elektrický pohon. Elektrická verzia má akumulátor s kapacitou 142,7 kWh a dojazd 505 km. Samozrejmosťou je rýchlonabíjanie aj u REV verzie. Mimochodom, čisto elektrická verzia zrýchli z nuly na stovku za 4,2 sekundy, s funkciu Launch Control dokonca pod 4 sekundy.
Obe verzie majú inteligentný pohon všetkých štyroch kolies s troma uzávierkami, nie však mechanickými, ale elektronickými. Sérovo majú vzduchový podvozok, ktorý dokáže meniť svetlú výšku v rozsahu 150 m, 45 mm smerom nadol od základnej hodnoty a 105 nahor. BEV verzia má teda svetlú výšku 230 – 335 mm, REV verzia 221 – 326 mm. Maximálna brodivosť oboch verzií je šialených 900 m. Samozrejmosťou sú off-rodové jazdné režimy Snow, Mud, Sand, Rock a Wade. MHero zvládne 100 percentné stúpanie – to znamená 45 stupňový strmák – a vzhľadom na to, že vďaka akumulátoru má ťažisko nízko aj veľký bočný náklon. Redukcia nie je potrebná, pretože elektromotory majú sami o sebe vysoký krútiaci moment. Všetky verzia, ktoré sme skúšali mali AT pneumatiky obuté na tzv. beadlock diskoch, ktoré sú stvorené pre off-road. Zaujímavou funkciou je crab-walk, teda jazda bokom ako rak. Po jej aktivácii sa zadné kolesá natáčajú v rozsahu 10 stupňov v smere natočenia predných kolies. Auto potom ide šikmo vpred. Avšak ani predné kolesá nesmiete vytočiť viac ako o 10 stupňov, inak sa zadné kolesá zrovnajú a auto pôjde klasicky.
Zaujímavou funkciou je nočné videnie, vďaka ktorému budete vedieť nielen o zvieratách, ale v istej podobe aj o prekážkach ďaleko pred vami.
Z armádnej sféry pochádza systém monitorovania a stráženia priestoru pomocou dronu. Ten z výšky monitoruje 8 000 m2 okolo auta napríklad v noci počas kempovania v divočine, ale pomôže vám aj pri orientácii v teréne. Táto technológia však v Európe z legislatívnych dôvodov nie je dostupná. Pre zaujímavosť, v Číne stojí v prepočte okolo 14 000 dolárov. Mimochodom, pri kempovaní môžete využiť V2L technológiu a z auta napájať svetlo či iné elektrické zariadenia.
Samozrejmosťou je množstvo doplnkovej výbavy – strešný nosič, svetelná rampa, schodíky, kanistre, elektricky výsuvný alebo pevnú stúpačky… Skutočne auto do najťažších off-roadových podmienok. A presne v takých som si MHero vyskúšali v priestoroch bezpečnej jazdy v Pachfurte. Bočný náklon, pri ktorom pasažieri „vypadávali“ zo sedadiel, stúpanie, pri ktorom som sa cítil ako hvezdár, klesanie, v ktorom som si myslel, že prepadnem cez čelné sklo. Zaujímavosťou je akým spôsobom nastavujete rýchlosť klesania systému HDC. Na začiatku klesania brzdíte a potom pri rýchlosti akou chcete kopec schádzať jednoducho uvoľníte brzdu. Samozrejmosťou boli aj sekcie s krížením náprav, ťavie hrby, spomínanou krabou jazdou šikmo do boku. A úplnou peckou celej off-roadovej skúšky bol strmý výjazd po veľkých skalách, ktoré boli navyše kropené tečúcou vodou, takže boli extrémne klzké.
Pri všetkých tých off-roadových vlastnostiach je MHero 1 nesmierne komfortný. V interiéri nájdete dekory z pravej drevenej dyhy a kožu Nappa od firmy Dynamica, tri farebné displeje, bohatú komfortnú výbavu, kvalitnú audiosústavu so 16 reproduktormi Dynaudio Confidene, viacero USB a USB-C portov, 220 V konektor, Wi-Fi hotspot. Obe predné a obe zadné sedadlá sú elektricky ovládateľné, vyhrievané a ventilované a majú tiež majú masážnu funkciu. Na výber sú dve farebné prevedenia – oranžovo-hnedá alebo sivá. A vďaka natáčaniu kolies v protismere o 10,6 stupňa je aj nesmierne obratný a ľahko ovládateľný. Veď napriek takmer 5 metrom dĺžky a rázvoru 2 905 mm sa otočí na polomere 5,1 metra, čo je porovnateľné s malým mestským autom. Natáčanie kolies však nevyužíva pri rýchlej jazde na zvýšenie stability.
MHero 1 kombinuje off-roadové vlastnosti armádneho Hummera, dynamické parametre Porsche 911 a komfort Mercedesu-Benz triedy S. Je plnohodnotné SUV, ktoré dokáže poskytnúť jedinečný zážitok z jazdy v najnáročnejších podmienkach, ale aj na každodenných cestách a je určené pre najnáročnejších vodičov, ktorí nepoznajú kompromisy medzi dobrodružstvom a moderným životným štýlom. K tou pridáva poriadnu dávku výnimočnosti. A tomu zodpovedá aj cena – plug-in hybridná verzia REV sa predáva od 179 900 eur, čisto elektrická od 199 900 eur, vrátane DPH.