Na prvý pohľad vyzerá ako každé iné SUV, pod elegantným kabátom však ukrýva niečo, čoho sa drvivá väčšina SUV už dávno vzdala. Mám na mysli schopnosť zdolávať terén, a to nielen občasne alebo „rádoby“ terén. Rexton je totiž postavený na rebrinovom ráme, má pevnú uzávierku zadného aj medzinápravového diferenciálu a dokonca aj redukciu. Druhá strana mince je, že na ceste to má svoje úskalia. Bežne sú poháňané iba kolesá zadnej nápravy a v štvorkolkovom režime sú predné a zadné nápravy spojené napevno, navyše aj zadný diferenciál je uzamknutý, preto pohon všetkých štyroch kolies na ceste reálne nevyužijete. Druhým úskalím je, že pri prejazde nerovností – aj tých menších – karoséria na ráme kmitá. V skutočnosti je však toto kmitanie veľmi malé a nevnímate to otravne. Keď sa vrátim k pozitívam off-roadovej stavby vozidla, musím povedať, že aj na tých najhorších cestách sa Rexton správa suverénne a nemáte pocit, že by ho tie nerovnosti boleli. Naopak, vždy bol nad vecou. Samotný podvozok je príjemne mäkký.
V kabíne máte maximálny komfort a pocit nesmierneho luxusu, nerád to hovorím, ale ten pocit luxusu je lepší ako v prémiových značkách. Vyplýva to nielen z voľby materiálov, ale aj zo spracovania. Spomeniem pochrómované dekoračné prvky so saténovým efektom, exkluzívne prešitie kože na prístrojovej doske a na výplniach dverí či mimoriadne presné lícovanie jednotlivých dielov a dekoračných prvkov na prístrojovej doske, a tiež lícovania samotnej prístrojovej dosky s výplňami dverí po bokoch. Po novom je prístrojová doska oveľa modernejšia – namiesto vstavaného displeja s 9,2 palcami má 12,3-palcový „voľne stojaci“, pod ním sa namiesto tlačidiel objavil ďalší „dotykáč“ na ovládanie klimatizácie a na stredovom tuneli má namiesto pôvodného voliča prevodovky zapustený kolískový ovládač. Ani nový displej sa však nevyznamenal nejakým pôsobivým menu, to je naďalej obsahovo strohé a graficky jednoduché. S novým displejom súvisia nové výduchy, ktoré sú našťastie dostatočne vysoko a majú dostatočný rozsah nastavenia lamiel na to, aby dokázali v lete fúkať studený vzduch do priestoru a nie na vaše ramená a paže. Mimochodom, v rámci faceliftu sa porúčali USB konektory typu A a namiesto nich sú teraz USB-C konektory. Bezkľúčový systém však naďalej funguje iba na predné a kufrové dvere. Keď chcete pred nastúpením niečo hodiť na zadné sedadlá, tak najprv musíte siahnuť na kľučku predných dverí.
Ja som si Rexton preveril počas cesty na dovolenku a aj po mnohohodinovej jazde som sa stále cítil „freš“. Sedadlá sú totiž veľké a pohodlné, navyše vyhrievané a ventilované, pozícia za volantom je veľmi príjemná, k tomu vynikajúce odhlučnenie od aerodynamického hluku, dobrá audiosústava… A komfort si užívali aj pasažieri vzadu. Skrátka veľmi pohodová jazda, navyše ma nevycucal z peňazí, priemerná spotreba sa totiž udržala na úrovni 8,4 l/100 km, čo je viac než priaznivá hodnota. Pod kapotou je 2,2-litrový turbodiesel s 202 k a 441 Nm, ktorý má dostatok sily a je až prekvapivo tichý. A totálnou bombou je cena, ktorá ani v top výbave s balíkom Black nepresahuje 50 000 eur.
Stručne
Čo treba uznať
- Komfort a pocit vysokého luxusu na palube.
Čo nám chýbalo
- Bezkľúčový systém aj na zadné dvere.
Čo nás prekvapilo
- Reálna spotreba iba 8,4 l/100 km.
SsangYong Rexton G4 2,2 e-XDI 202 k 4WD Premium
Cena (základ/test) 35 990/49 490 €
Záruka 5 rokov alebo 150 000 km
Motor
- Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 2 157 cm3, max. výkon 148,6 kW (202 k) pri 3 800 ot.min-1, max. krútiaci moment 441 Nm pri 1 600 – 2 600 ot.min-1. Emisie CO2 216 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za n. u., vmax=184 km/h, spotreba WLTP/test 8,2/8,4 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – nie
- USB-C – 4×
- Wi-fi – nie
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 12,3
- Batožinový priestor: 1 051 dm3
Test: SsangYong Torres 1,5 GDI Turbo 163 k AWD Premium – Dobrodruh