Test: Alfa Romeo Giulia 2,0 Turbo Tributo Italiano – Krv a mlieko

Alfa Romeo Giulia 2,0 Turbo je mechanická symfónia určená tým, ktorí radi jazdia.

Toto je Alfa, ktorú chcete, a v zásade mal tento model posunúť Alfu zo 75-tisíc predaných kusov ročne na rovných 400-tisíc. Nestalo sa a to napriek tomu, že na vývoji si Alfa ešte pod vedením Sergia Marchioneho dala extrémne záležať. A to až natoľko, že šéfom vývoja bol Philippe Krief. Predtým mal na starosti vývoj Ferrari 458 Speciale. To je presne dôvod, prečo je tento podvozok na špici svojej triedy aj po takmer desiatich rokoch na trhu. Vyčítať mu nemôžete nič. Možno len to, že stabilizačný systém sa nedá vypnúť. Giuliu si tak neužijete naplno. S pohonom zadných kolies presne tak ako naši otcovia, hoci všetky verzie nesú označenie Q4, majú teda pohon oboch náprav. Konštruktéri totiž mysleli na všetko. Rozloženie hmotnosti je 50/50, riadenie kalibrované intuitívne a hmotnosť auta ostala taktiež pod úrovňou jeden a pol tony.

Všetky kolónky jazdeckej vycibrenosti má Giulia odkliknuté. Zároveň neprichádzate o komfort. Ten je sekundárnym benefitom vynikajúceho podvozka. Vlastne má to jednu chybu. Začnete neznášať rovinky a zrejme zo zásady si nekúpite diaľničnú známku.

Motor má rovnaké gény ako podvozok. Má charakter, nechýba mu výkon a miluje vysoké otáčky. Je to talianske auto s talianskym motorom a tomu zodpovedá aj jeho prejav. Ak radi šliapnete na plyn, tak tu ste doma. Hoci reakcie na stlačenie plynu sú vzhľadom na emisie mierne tlmené, je to minimálna daň za zážitok. Napokon maximálny výkon motora na úrovni 206 kW (280 k) je adekvátnym partnerom pre Giuliu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h absolvuje za 5,2 sekundy a maximálna rýchlosť má tiež ohnivý charakter – 240 km/h. Paradoxne sa priemerná spotreba udrží v civilnom pásme. Niečo nad osem litrov benzínu na 100 kilometrov považujeme za prijateľnú úroveň.

Južanský prístup identifikujete aj v interiéri. Nádherné športové sedadlá vás podržia v zákrute tak, aby ste s volantom mohli pracovať milimetrovo presne a ak treba, na obrovských páčkach pod volantom môžete kedykoľvek podradiť. Na výber máte osem stupňov, toľko má automatická prevodovka. Manuál už nenájdete. Na druhej strane sa určite usmejete, ak zbadáte nový digitálny tachometer s otočenými fontmi písma. Je to taký milý chaotický detail. Inak je interiér intuitívny, s klasickým ovládaním klimatizácie, ako aj dobre spracovaným 8,8-palcovým displejom infotainmentu. Verzia Tributo Italiano má sériovo aj audiosystém Harman Kardon so 14 reproduktormi. Palec hore.

Resumé? Ešte je tu. Jeden z posledných modelov so skutočným charakterom nádherným dizajnom a zábavným podvozkom, ktorý ocenia všetci vodiči. Napokon jazdiť znamená mať radosť a Alfa Romeo Giulia 2,0 Turbo to našťastie stále vie!

Čo treba uznať

  • Stále je to najkrajší sedan na trhu.

Čo nám chýbalo

  • Trocha viac priestoru na zadných sedadlách.

Čo nás prekvapilo

  • Krásne čitateľný mechanický podvozok.

Alfa Romeo Giulia 2,0 Turbo Tributo Italiano

Cena (základ/test)                                         54 490/56 040 €

Záruka 2+3 alebo 200 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 995 cm3, max. výkon 206 kW (280 k) pri 5 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 2 250 ot.min-1. Emisie CO2 160 – 174 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 5,2 s, vmax = 240 km/h; spotreba paliva WLTP/test 7,1-7,7/8,3 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 2x
  • USB-C – 1×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,8“
  • Batožinový priestor: 480 dm3

Test: Alfa Romeo Stelvio 2,2 Turbo Diesel 210 k 8AT Q4 Veloce – Skrz-naskrz

Komentáre (0)
Pridať komentár