Test: BMW M3 Competition M xDrive Touring – Žiješ iba dvakrát

BMW M3 Competition M xDrive Touring prišlo na svet preto, aby ste sa prestali vyhovárať!

Milujem, ak sa dokáže kombinovať športový zážitok s praktickým rozmerom, a nie je to SUV. Plnohodnotnú prepravnú kapacitu a schopnosť jazdiť bokom v lete aj v zime dokáže poskytnúť absolútne prvá „em-trojka“ vo verzii kombi tak prirodzene, že sa divíte, prečo neprišla skôr. Nádherne rozkopnuté boky karosérie, ako aj perfektne spracovaná zadná časť ladí s dizajnom prednej časti asi najlepšie. A to je extra dôvod na kúpu pre tých, ktorí nad spracovaním prednej časti dvíhali obočie.

Rýchlosť je takmer identická s ostatnými verziami, z 0 na 100 km/h zrýchli kombi za 3,6 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 280 km/h. To všetko je okorenené aj vynikajúcim rozdelením hmotnosti. Trocha ťažšia zadná časť pomôže pri kontrole driftu, ako aj pri brzdení, po jazdnej stránke využije kombi 375 kW (510 koní) lepšie ako napríklad verzia sedan. Počet koní v tomto prípade koreluje so základným objemom batožinového priestoru a presne to je pointa. Zábava pod kapotou a priestor na barbecue párty vzadu.

Interiér verzie kombi pochádza už z faceliftovanej verzie, to znamená, že väčšina tlačidiel už patrí minulosti, takže teplotu a prúdenie vzduchu, prípadne intenzitu ventilácie si poctivo vyklikáte. Ak ste zvyknutí na smartfóny, nebude to väčší problém. A takisto aj oveľa menej prehľadné menu vám bude prekážať nanajvýš po prvú akceleráciu alebo úsek zákrut, ktoré si jednoducho užijete dosýta a na kritiku zabudnete rýchlejšie ako na minuloročný sneh. To, na čo nezabudnete, je vaše prianie viacerých zobrazení prístrojového panelu. Aj napriek tomu, že je plne digitálny, jednotlivé možnosti zobrazenia viac-menej interpretujú jednu tému. Pritom práve digitalizácia by mala priniesť oveľa väčšiu voľnosť, ako napríklad možnosť nechať si zobraziť viacero typov „tachometrov“. Škoda, lebo inak som na BMW M3 Competition M xDrive Touring nenašiel žiadnu chybu. Dokonca aj priemerná spotreba sa udržiavala na prijateľnej úrovni dvanásť litrov benzínu na 100 kilometrov.

Verdikt? Nie je to „sleeper“, na to je príliš extrovertný, no práve to je jeho výhoda. Brutálny charakter prednej časti korešponduje s tou zadnou a svojím charakterom dokáže splniť absolútne všetky vaše požiadavky. Ak máte finančné možnosti kúpiť si BMW M3 Competition M xDrive Touring, tak s najväčšou pravdepodobnosťou nie ste odkázaní na jedno auto, ale to je jedno. Ak dáme všetko bokom, toto športové kombi z Mníchova vám vytlačí endorfíny z každej kapiláry a jediné, čo som si pri odovzdávaní uvedomil, bolo, že by som ho najradšej mal v garáži.

 

Stručne

Čo treba uznať

  • Všestranný charakter superšportového kombíka.

Čo nám chýbalo

  • Klasické kruhové budíky na digitálnom tachometri.

Čo nás prekvapilo

  • Veľmi dobré jazdné vlastnosti.

 

 

BMW M3 Competition M xDrive Touring

Cena (základ/test)                                                       101 760/121 944€

Záruka                                                                            2 roky bez obmedzenia km

 

Motor

  • Preplňovaný zážihový R6/24 V, zdvihový objem valcov 2 993 cm3, max. výkon 375 kW (510 k) pri 6 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 650 Nm pri 2 750 – 5 500 ot.min-1. Emisie CO2 229 – 235 g/km.

 

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 3,6 s, vmax = 280 km/h, spotreba WLTP/test 10,1 – 10,4/12,7 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 3×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 14,3
  • Batožinový priestor: 500 dm3

Test: BMW M340i – Perpetuum optimum

BMWdriftMM GmbHtest
Komentáre (0)
Pridať komentár