Test: BMW M340i – Perpetuum optimum

BMW M340i nie je len medzistupeň medzi bežnou trojkou a emtrojkou. Je to suverén optimálnej každodennej dokonalosti.

Doba si postupne vyžiadala robiť medzi bežnými civilnými verziami a vrcholovými modelmi medzistupne. Ale čo to rozprávam, medzistupne sú tu už veľmi dlho, len si ich málokedy uvedomujeme. Práve ony sú postavené  tak, aby skĺbili potreby bežného auta s jazdeckými potrebami. Zážitkom z jazdy sa približujú práve najdrahším súrodencom. Pritom vás nevycicajú z rodinného rozpočtu – ani pri kúpe ani pri tankovaní. Niekto by možno ešte povedal, že je to často len o šikovnom marketingu, o názve, hre s magickými písmenkami, ale nie je to z drvivej časti úplne tak.

Hľadaj detaily

Ak opomenieme niektoré detaily, tak najjednoduchšie 340-ky rozoznáte vďaka predným, našťastie ešte proporčne adekvátnym ľadvinkám s aktívnymi žalúziami. obyčejné verzie majú rebrá, tu štruktúra pripomína poriadne zväčšený včelí plást. Pri pohľade zozadu sú najjednoduchším poznávacím znamením koncovky výfukov a upravený difúzor. M pakety majú koncovky okrúhle, tú sú ploské a široké. Samozrejme, s aktívnymi klapkami, ktoré si aj celkom rady v športovom nastavení s aktivovaným Iconic Sound decentne postrieľajú z výfuku.

V interiéri mi najviac po novom chýbajú 2 zásadné veci. Prvou je joystick voliča prevodovky. Nahradili ho čoraz častejším kolískovým prepínačom. Druhou je tradičné ovládanie klimatizácie, odteraz nastaviteľné už len cez digitálny displej.

S prúdom aj proti

Pod dlhokánskou kapotou sa skrýva poctivý radový trojlitrový šesťvalec. V tejto triede už je pomaly posledným dožívajúcim mohykánom. Najvýraznejšou zmenou v porovnaní so starším modelom je dodanie 48V mild-hybridného systému, lebo staršia verzia  ešte tento podporný mechanizmus nepotrebovala. S mild hybridnou technológiou síce ušetrili skutočne len pár gramov CO2, ale ako sa vraví, čo je doma, to sa počíta. Výkon sa prekvapivo papierovo nijako nezmenil, hoci samotný elektromotor produkuje 11 koní.

Práve vďaka pohonu a 8-stupňovej prevodovke Steptronic a spomenutej vonkajšej vizáži je z auta nenápadná stíhačka pripravená zaútočiť vždy a všade. Jazdné režimy z neho robia auto, ktoré klame, až sa mu z výfukov parí. A pritom spotreba nie je nijako devastačná pre rodinný rozpočet. Chladné hlavné mesto plné studených štartov a plieskania z výfukov znamenalo priemer 14,7 l/100 km, 500 kombinovaných km nadpriemerným tempom ukázalo 9,6 l/100 km a totožná trasa späť priemerným tempom zobrazila 9,0 l/100 km.

Čo treba uznať

  • Heslo „Radosť z jazdy“ ho dokonale vystihuje.

Čo nám chýbalo

  • Mechanické ovládanie klimatizácie.

Čo nás prekvapilo

  • Menej ostrý nástup bŕzd, ako som čakal.

BMW M240i xDrive – Zatiaľ spolu

BMW M340i xDrive G20 LCI

Cena (základ/test)                                          43 350/87 998 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R6/24V + MHEV, zdvihový objem valcov 2 998 cm3, max. výkon 275 kW (374 k) pri 5 500 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 500 Nm pri 1 900 – 5 000 ot.min-1. Emisie CO2 177 –  192 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 4,4 s, vmax= 250 km/h, spotreba WLTP/test 7,8 – 8,5/9,0 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1
  • USB-C – 3x
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 14,9
  • Objem kufra: 480 dm3
bmw m340ibmw m340i 2023.bmw m340i g20 lciBMW Slovenskofotorecenziaskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár