Dizajn tretej generácie sa prudko vydaril, vyžaruje robustnosť a odhodlanie slúžiť v dopravnej džungli väčších a menších miest, ale aj mimo spevnených ciest. A musím povedať, že vo verzii s pohonom všetkých štyroch kolies to odhodlanie slúžiť aj mimo spevnených ciest nie je len v teoretickej rovine, ale k tomu sa dostanem v ďalšej časti nášho dlhodobého testu. Najprv si povedzme, že S-Cross sa predáva ako full hybrid s 1,5-litrovým atmosférickým motorom alebo ako mild hybrid s 1,4-litrovým preplňovaným motorom. Oba si môžete kúpiť s pohonom predných kolies aj ako štvorkolku, mild hybrid sa predáva výhradne so šesťstupňovou manuálnou, hybrid so šesťstupňovou automatizovanou prevodovkou.
My máme v redakcii mild-hybridnú verziu s pohonom všetkých štyroch kolies vo výbave Elegance. Výbava Elegance+ by dala navyše už iba dvojdielne otvárateľné panoramatické strešné okno, ktorého sa radi zriekneme. Už výbava Elegance obsahuje všetko, čo reálne potrebujete – bezkľúčový systém, multimediálny systém s 9-palcovou dotykovou obrazovkou, navigáciu, 260-stupňový kamerový systém s parkovacími senzormi vpredu aj vzadu, dvojzónovú automatickú klímu, vyhrievané sedadlá… a, samozrejme, všetky bezpečnostné systémy, ktoré S-Cross môže mať, vrátane adaptívneho tempomatu. Navyše, časť prístrojovej dosky pred spolujazdcom je potiahnutá imitáciou perforovanej kože, takže sa v aute cítim skutočne dobre. O tom ani nehovoriac, že všetko dôležité – klimatizáciu, intenzitu podsvietenia prístrojového štítu, stráženie jazdných pruhov, vyhrievanie sedadiel – ovládam priamo, nie cez dotykový displej.
Postrehy majiteľa
Sedadlo vodiča je výškovo nastaviteľné, no aj v najnižšej polohe sa sedí pomerne vysoko. Patrí to k esúvéčkovému charakteru vozidla, sedák by však mohol byť širší. Spolujazdcovo sedadlo nie je výškovo nastaviteľné. Hoci akumulátor mild hybridného systému je pod sedadlom spolujazdca, pasažier vzadu si v pohode schová svoje chodidlá pod jeho sedadlo. Všeobecne je vzadu veľmi veľa miesta a vzhľadom na vyššiu polohu sedadla je aj posed veľmi príjemný. Navyše sklon operadiel si môžete nastaviť – síce vo veľmi malom rozsahu, ale aj to sa počíta. Plusom je, že pri sklápaní operadiel, keď chcete v kufri previezť niečo veľké, tak nemusíte „šibrinkovať“ s pásmi. Tie majú totiž vodiacu plochu mimo operadiel. Kufor má dvojité dno a pod dnom je ešte priestor na rezervu, aj keď naše auto má iba súpravu na opravu defektu.
Ďalším z užívateľských postrehov je, že bezkľúčové odomykanie auta funguje iba cez predné dvere a veko kufra. Keď chcete vložiť niečo na zadné sedadlo – napríklad kabát či tašku s nákupom – tak musíte auto odomknúť cez predné dvere, aj to nie obyčajným siahnutím za kľučku, ale musíte stlačiť čierne tlačidlo na kľučke. Okrem toho neviete si cez menu nastaviť, aby sa vám po rozbehnutí, resp. po dosiahnutí určitej rýchlosti dvere automaticky zamkli. A keď ich zamknete zvnútra, potom sa neotvoria jednoduchým ani dvojitým potiahnutím za kľučku dverí. Musíte ich odomknúť centrálne tlačidlom alebo jednotlivo poistkou pri danej kľučke.
Zaujímavosťou je, že aj S-Cross má systém núdzového volania pomoci e-Call, ktorý je v EÚ povinný, no napriek tomu konštruktéri našli v priestore pod stropom miesto na výklopný držiak okuliarov. Dnes už vo väčšine áut nemáte kam dať okuliare – lieta a škriabe sa vám niekde na poličke pred prevodovou pákou, v schránke pred spolujazdcom či držiaku na nápoje. Akoby klasik povedal: „Přitom taková blbost, co?“.
Mimochodom, zatiaľ – za vyše mesiaca– mám najazdených 3 465 km a priemerná spotreba podľa dotankovaného paliva je 6,25 l/100 km. To jazdím okresky, mestá a obce aj diaľnice, a v zime a na zimných pneumatikách. Za zmienku stojí, že sa nádrž otvára „starým dobrým japonským spôsobom“ – malou páčkou vľavo vedľa sedadla vodiča.
Suzuki S-Cross je auto, ku ktorému sa vraciam rád, a jazdím s ním aj vtedy, keď mám na test aj oveľa „načančanejšie“ autá. Na jednej strane ma totiž zakaždým vráti do slovenskej reality mimo Bratislavy, na druhej strane mi ponúkne všetko, čo potrebujem. Hádam len vyhrievanie volantu by som si doprial navyše.
Čo treba uznať
- Všetko podstatné ovládate „priamo“.
Čo nám chýbalo
- Aby bezkľúčové odomykanie fungovalo aj cez zadné dvere.
Čo nás prekvapilo
- Veľa miesta na chodidlá pod prednými sedadlami.
Suzuki S-Cross 1,4 BoosterJet Mild Hybrid 4WD 6MT Elegance
Cena (základ/test) 19 900/25 870 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 373 cm3, max. výkon 95 kW (129 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 235 Nm pri 2 000 – 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 132 – 137 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 10,2 s, vmax=195 km/h, spotreba WLTP/test 5,8 – 6,1/6,2 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 1×
- USB-C – nie
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 9,0
- Batožinový priestor: 430 dm3
Test: Suzuki S-Cross 1,4 Boosterjet Mild Hybrid AllGrip Elegance – Na čo sa to hráme?