Test: Suzuki S-Cross 1,4 Boosterjet Mild Hybrid AllGrip Elegance – Na čo sa to hráme?

Suzuki S-Cross s mild-hybridom predstavuje auto, ktoré sa na nič nehrá. Je jednoduché, má všetko, čo má mať, a navyše ani s pohonom 4×4 nežerie veľa.

Radi by ste mali štvorkolku, ale nechcete minúť na auto celý svoj majetok? Suzuki z tejto filozofie vychádza už viac ako 50 rokov. Jeho modely sú totiž dostupné a dostupné sú aj verzie s pohonom všetkých štyroch kolies. Tu sa šetriť neoplatí. Napríklad pri modeli S-Cross 1,4 Boosterjet Mild Hybrid vo výbave Elegance je cenový rozdiel medzi 2WD a 4WD iba 1 760 eur. O to viac sa to vyplatí, že pohon 4×4 funguje výborne. Aj mne pomohol, keď ma podklad, kam som šiel fotiť auto zradne prekvapil. Vďaka pohonu AllGrip a svetlej výške 19 cm som sa z tej situácie dostal. Možno som sa dokonca viac zľakol ja, než auto.

Mimochodom, pohon AllGrip pracuje v štyroch režimoch – v automatickom, športovom, snežnom a s uzamknutou medzinápravovou sojkou. Prechod medzi nimi je jednoduchý, stačí  pootočiť alebo stlačiť tlačidlo na stredovom tuneli. A je tu ešte jeden dôvod, prečo sa neoplatí šetriť. S-Cross ani vo verzii AWD nežerie prakticky o nič viac ako verzia s pohonom predných kolies. Napokon, pri bežnej jazde v režime Auto sú poháňané iba predné kolesá. S motorom 1,4 Boosterjet Mild Hybrid som mal spotrebu 6,7 l/100 km. A to ešte nebol motor zahnutý. Navyše budete nadšený z toho, akú má 1,4-litrový motor priamu odozvu na plynový pedál. To sa dnes už veľmi často nevidí. Zaujímavé je, že Suzuki má aj s mild hybridnou verziu na kufri plaketa hybrid. Mild hybridná technológia, využíva 48 Voltový štartér-generátor a malý akumulátor, ktorý nijako neobmedzuje priestor kufra.

Nezabúdať radiť

Manuálna prevodovka je v S-Crosse na to, aby sa používala. A tu sú veruže dlhé rýchlostné stupne. Rozlúčte sa s tým, že pri 60 km/h zaradíte 5-ku, nebodaj 6-ku, takže bez radenia to naozaj nepôjde. Autu vyhovuje pri tejto rýchlosti tak trojka-štvorka. Ja s tým nemám problém, baví ma to, radím rád, ale ak sa vám nechce radiť, budete musieť prejsť k o deci väčšiemu motoru s full-hybridnou technológiou.

 

Čo má Elegance?

Zaujmú vás poťahy sedadiel z kombinácie kože, syntetickej kože a semišu, lakťová opierka dverí zo syntetickej kože. Z praktického hľadiska ma zaujala kamera s 360° pohľadom, kde obraz dokáže rotovať. Nevravím, že je najkvalitnejšia, ale pri orientácii v priestore či v teréne je táto funkcia veľmi nápomocná. Bonusom pre vás je, že Suzuki teraz predáva model S-Cross so zľavou 2 000 eur.   

Čo treba uznať

  • Šikovné presúvadlo aj do terénu.

Čo nám chýbalo

  • Automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Čo nás prekvapilo

  • Veľmi slušná spotreba.

SUZUKI Vitara 1,5 Dualjet Hybrid 4WD – Vlastnou cestou

Suzuki S-Cross 1,4 Boosterjet Mild Hybrid AllGrip Elegance

Cena (základ/test) 22 210/27 290 €

3 roky alebo 100 000 km

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 373 cm3, max. výkon 95 kW (129 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 235 Nm pri 2 000 – 3 000 ot.min-1.  Emisie CO2 132 –  137 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,2 s, vmax = 195 km/h, spotreba WLTP/test 5,8 –6,1/6,7 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1x
  • USB-C – 0×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9
  • Batožinový priestor: 430 dm3
fotorecenziaskusenostiSuzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Hybrid AllGrip Elegancetest
Komentáre (0)
Pridať komentár