Test: Hyundai Tucson 1,6 T-GDI MHEV 7 DCT 4×4 Play – Exotický pionier tesne pred omladením

Hyundai Tucson si na ceste nemáte s čím pomýliť. Aj v polčase života je naďalej exotický z každej strany a dominantné svetlá v maske v tvare anjelských krídel inde nenájdete.

Život modelu Tucson sa pomaly prelína do druhej polovice, veď aktuálna generácia je na trhu od roku 2020. Tento model patrí medzi kľúčové pre kórejskú automobilku, napr. v roku 2022 sa stal najpredávanejším vozidlom v segmente kompaktných SUV a celkovo 8. najpredávanejším autom v Európe. Modernizovaný model pre Európu ešte oficiálne nebol predstavený, no z dostupných celosvetových informácií pravdepodobne nenastane veľa zmien v dizajne. Revolúcia sa podľa videí a fotiek kórejských verzií pravdepodobne udeje vnútri. Čo však určite vieme na betón je, že konečne dostane žiadané Matrix LED svetlá a v ponuke pre Slovensko zostane aj naftový motor, ktorý aktuálne tvorí len zhruba pätinu predaja.

Aktuálne si však ešte môžete kúpiť predfaceliftovaný model a to za výhodných podmienok. Napríklad supervýhodná edícia Play vychádza zo stupňa výbavy Style, pričom súčasťou výbavy sú vonkajšie čierne spätné zrkadlá a čierny strop v interiéri a exteriér sa štandardne dodáva v dvojfarebnej kombinácii. Tá testovaná červeno-čierna vyzerá skvelo. V balíčku okrem výhodnejšej ceny dostanete full-LED svetlá s prisvecovaním do zákrut či tmavú masku chladiča. Ak budete jazdiť v noci, určite si všimnete mierne fľakaté a tmavé miesta lúčov týchto svetiel, ale aj tak sú výkonnejšie ako halogénové.

Výhodou modelu Tucson vo všeobecnosti je, že po stránke motorizácie si vyberie naozaj každý zákazník. Či chce benzín, naftu, alebo hybrid v rôznych vyhotoveniach, Hyundai má všetko. Teraz som si vyskúšal benzínový motor 1,6 T-GDi spojený s dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7DCT a pohonom všetkých štyroch kolies. Táto kombinácia motora-prevodovky-pohonu všetkých kolies je vždy mild-hybridná, ak sa chcete elektrifikácii vyhnúť, neostáva vám nič iné, len siahnuť po 150-koňovej verzii s manuálnou prevodovkou.

Prevodovku ovládate samostatnými tlačidlami na vyvýšenom stredovom tuneli. Ja osobne tento tlačidlový recept nemám rád ani tu ani pri konkurenčných automobilkách. Som skôr zástancom klasických voličov alebo joystickov. Aktuálne riešenie však pri modernizácii pravdepodobne zmizne a nahradí ju zrejme otočný volič pod volantom, podobný ako poznáme napr. v novej Kone alebo v modeloch Ioniq 5 a Ioniq 6.

Hyundai Tucson s motorom 1,6 T-GDI je veľmi zaujímavá verzia. Po prvé, je to mild hybrid so 48-voltovou technológiou, ktorá nielenže zlepšuje fungovanie systému Start-Stop, ale podporuje aj štartovanie a umožňuje známe plachtenie, čo šetrí palivo a životné prostredie.

Priemerná spotreba paliva môže byť podľa výrobcu aj nižšia ako 7 l/100 km a pri pokojnej jazde v teple po prímestských a okresných cestách ju aj môžete dosiahnuť. Pri zimných podmienkach a rýchlostiach v hranici 100 až 120 km/h sa spotreba paliva blížila k osmičke. A čo očakávať potom v meste? Mne sa v zimnom období a na kratších trasách ustálila na hodnote 9,6 l/100 km. Týždenný test som ukončil s priemernou spotrebou 8,8 l/100 km. Zdá sa vám to veľa? S týmto pohonom a svižnom jazdnom štýle, resp. veľkým podielom mesta ťažko očakávať výrazne nižšiu a podľa mňa je to akceptovateľná hodnota. Pri majoritných presunoch po spevnenej ceste v záujme vyššej ekonomickosti prevádzky by som osobne zvážil pohon všetkých kolies. Nemám ani chalupu, ani chatu a nie som ani fanúšikom zimných športov… takže by mi stačila verzia s pohonom predných kolies.

Summa summarum, Tucson v edícii Play ponúka na dnešné pomery zaujímavý kompromis medzi cenou a protihodnotou.

Čo treba uznať

  • Na ceste si ho nepomýlite zo žiadneho uhla.

Čo nám chýbalo

  • Lepšie svetlá, koberce po bokoch kufra.

Čo nás prekvapilo

  • V závislosti od spaľovacej motorizácie veľký rozdiel v základnom objeme kufra od 546 po 620 dm3.

HYUNDAI Tucson 1,6 T-GDi Play – To sa neodmieta!

Hyundai Tucson 1,6 T-GDI MHEV 7 DCT 4×4 Play

  • Cena (základ/test) 26 790/34 890 €
  • Záruka: 5 rokov bez obmedzenia km.

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 132,4 kW (180 k) pri  5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri 1 500 – 4 500 ot.min-1.  Emisie CO2 156 – 163 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,1 s, vmax = 201 km/h, spotreba WLTP/test 6,9 – 7,2/8,8 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 4×
  • USB-C – 0×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Objem kufra: 577 dm3
Komentáre (0)
Pridať komentár