Tieto autá vám zhrdzavejú najrýchlejšie!

Antikorózna ochrana je téma, ktorá prvého majiteľa prakticky nezaujíma, no následných majiteľov už zaujíma veľmi. Ktoré značky sa najlepšie vyrovnávajú s koróziou? Švédsky magazín „Vi Bilägare“ sa rozhodol to preveriť.

Staré auto zo Švédska? Ďakujem, radšej nie. Výnimka však potvrdzuje pravidlo. Práve vďaka ich podnebiu sa korózii darí. Nie je preto prekvapujúce, že jeden z najpodrobnejších výskumov o úrovni antikoróznej ochrany vozidiel je dielom švédskeho magazínu „Vi Bilägare“.

V najnovšom rebríčku sa výskumníci zamerali na otázky ako je hrúbka laku a úroveň ochrany, ktorú poskytuje, na ochranu vnútorných profilov, prvkov pruženia a konštrukcie karosérie, a pod. Tak vznikol rebríček, ktorý ukazuje, ktoré značky v súčasnosti ponúkajú najlepšiu úroveň továrenskej antikoróznej ochrany. Výsledky v poradí od najlepších po najhoršie nájdete nižšie.

 

  1. Porsche – 5 bodov
  2. Jaguár – 4,7
  3. NIO – 4.5
  4. BMW – 4,1
  5. Audi – 4,0
  6. Mini – 4,0
  7. Mercedes – 3,9
  8. Renault – 3,7
  9. Volkswagen – 3,6
  10. SEAT – 3,6
  11. Dacia – 3.5
  12. Tesla – 3,4
  13. Škoda – 3,4
  14. Lexus – 3,3
  15. Priemer –  3,1
  16. Alfa Romeo – 3.0
  17. BYD – 3,0
  18. Cupra – 3,0
  19. Polestar – 3,0
  20. Volvo – 3,0
  21. KIA – 2,9
  22. Hyundai – 2,9
  23. Nissan – 2,7
  24. Peugeot – 2,6
  25. Opel – 2,6
  26. Jeep – 2,5
  27. MG – 2,5
  28. Citroën – 2,4
  29. Mazda – 2,3
  30. Ford – 2,2
  31. Toyota – 2,2
  32. DS – 2,0
  33. Fiat – 2,0
  34. Hongqi – 2,0
  35. Lynk&Co – 2.0
  36. Mitsubishi – 2,0
  37. Range Rover – 2,0
  38. Subaru – 2,0
  39. Suzuki – 2,0
  40. Honda – 1,8

Najprekvapivejšou značkou pre mňa je Volvo. Tá sa podobne ako súrodenecky Polestar zaradila pod priemer. Smutné, najmä keď si uvedomíme, že karosérie starých modelov Volva boli všeobecne považované za takmer nezničiteľné.

Medzi lídrami nájdeme Porsche, BMW, Audi a Mercedes. Prekvapením je aj prítomnosť čínskeho Nio. Ako najlepšia neprémiová značka sa ukázal Renault. Nie je to zlé, pre lacného výrobcu bola Dacia tiež klasifikovaná vyššie ako Tesla alebo Lexus! Najhoršie dopadli zase producenti z Ázie. Všetky tri značky uzatvárajúce balík pochádzajú z Japonska. Ide o Subaru, Suzuki a Hondu.

Komentáre (0)
Pridať komentár