Test: Renault Espace E-Tech full hybrid 200 – Mission Accomplie

Renault Espace E-Tech full hybrid 200 je schopný plniť akúkoľvek misiu. Je iba na vás, ktorú z úloh mu pridelíte.

Priestor. To bola pointa modelu Espace doteraz. Nová šiesta generácia si ju zachovala, ale obliekla si kabát SUV. Jej kompetencie sa tak rozšírili o ľahký terén. Nový formát by tak mal pozitívne rezonovať u väčšej skupiny zákazníkov – manažérov a rodiny nevynímajúc. My sme sa preto pozreli na nový Renault Espace očami dvoch konkrétnych ľudí – Igora Š, pracujúceho pre skupinu firiem v automotive na Slovensku a Čechách a Adriany C., mamičky jedného dieťaťa.

Pohľad manažéra

„Dcéry našej spoločnosti sú rozmiestnené na Slovensku aj v Čechách takže, ako manažér najazdím skutočne viac než dosť. Moje služobné auto končí svoju službu vo firme vo chvíli, keď odometer presiahne hodnotu 360-tisíc kilometrov. Ako prvé ma Espace uchvátil priestorom, dokonca prekonáva moje aktuálne SUV nemeckej značky. Najmä na zadných sedadlách, tam som bol prekvapený viac ako vpredu. Na dlhých cestách je pre mňa dôležitá kvalita sedenia. Espace má mäkšie čalúnenie sedadiel a ja som zvyknutý na moje tvrdšie, takže by som potreboval trochu viac času. Keď jazdíte také počty kilometrov ako ja, chcete sa v aute cítiť dobre a to determinuje okrem sedadiel, resp. posedu za volantom aj tvar prístrojovej dosky a použité materiály. Renault Espace ma potešil nielen po optickej stránke, ale aj dotykovej. Riadenie je perfektné, zvykol som si naň okamžite. Vďaka systému 4Control auto veľmi dobre drží v zákrutách, pritom jeho podvozok nie je zbytočne tvrdý. Naopak, je veľmi príjemný. Pri dlhých hodinách strávených za volantom je dôležitý aj akustický komfort. Espace je veľmi tichý od podvozka a v bežných podmienkach aj od motora. Ovládanie auta je intuitívne, stredový displej je veľký, prehľadný a ľahko ovládateľný, ale počas nočných etáp by som uvítal, ak by sa dal úplne vypnúť a neostal podsvietený. Subjektívny postreh, ale v rámci náladového osvetlenia mi chýbalo osvetlenie priestoru pre nohy a kľučiek. Zosumarizoval by som, že Renault Espace je vynikajúce priestranné auto s plnou výbavou, kultivovaným chodom a adekvátnou akceleráciou. Viem si ho predstaviť ako svoje služobné vozidlo.“ A samozrejme, pre firmy sú dôležité aj finančné faktory – nákupná, resp. zostatková cena, lízingové podmienky, prevádzkové a servisné náklady, servisné služby automobilky, dostupnosť servisnej siete atď. To by ale bolo na samostatný článok s podnadpisom „Pohľad účtovníčky“.

Pohľad rodiny

„Ja mám zatiaľ iba jedno dieťa, no Renault Espace, ktorý som si vyskúšala je skvelé aj pre viacdetné mamičky. Asi to nie je ,profesionálne‘ hodnotenie, ktoré odo mňa čakáte, ale pre mňa je dôležité, ako rýchlo si na auto zvyknem a na toto auto som si zvykla veľmi rýchlo. Osobitne mi imponovalo, že som nevnímala veľkosť auta. To býva u mňa problém. Obratnosť je vynikajúca, aj parkovanie je bezproblémové.“ Za redakciu dodávame, že je to vďaka natáčaniu zadných kolies 4Control. Vďaka nemu má Espace priemer otáčania 10,4 metra, čo je na úrovni mestského auta. „Osobne vnímam viac interiér auta, než jeho exteriér a v tomto aute musím oceniť obrovský priestor. Možno to bude znieť divne, ale už s jedným dieťaťom oceníte, ak máte väčšie auto než reálne potrebujete. Do tohto auta som napríklad dala kočík bez toho, aby som ho musela skladať. Celý sa zmestí do kufra. Navyše mi tam ostalo kopec priestoru na veci, ktoré my mamy často nosíme.“ Aby sme to vyjadrili číslami, v päťmiestnej konfigurácii má kufor objem až 581 litrov a zadnú lavicu môžete posúvať v rozsahu 220 mm a objem kufra tam zväčšiť až na 777 dm3. Hovoríme v päťmiestnej konfigurácii, pretože k dispozícii je aj sedemmiestna. V jej prípade máte za tretím radom sedadiel 159 dm3 a po sklopení sedadiel do podlahy 477 – 677 dm3, v závislosti od posunutia druhého radu sedadiel.

„Vzadu je priestoru skutočne neúrekom, takže mi dieťa nedokope operadlo zozadu. To potom musíte čistiť. Veľmi som ocenila vyššiu stavbu auta, pri vkladaní malého do sedačky som sa vôbec nemusela skláňať ako pri našom aute. Navyše samotné zadné dvere aj uhol otvorenia sú oveľa väčšie ako na našom aute. Za volantom ma potešilo množstvo odkladacích priestorov, do ktorých dáte vlhčené utierky, plienky, podložky, keksy, čaj, vodu… Proste všetko, čo so sebou nosíte, máte kam uložiť.“ Veľa ľudí s posmeškom vraví, že ženy posudzujú autá podľa farby. Keď je červené, tak je dobré. Aj ženy však dokážu oceniť kvality auta. „Pre mňa sú dôležité dve veci – výhľad z auta a bezpečnosť. A toto auto mi dalo obe tieto veci. Navyše, oproti nášmu autu je oveľa tichšie a svižnejšie.“ Z pohľadu rodiny je dôležitá tiež spotreba. Testovaný Espace s celkom novým hybridným pohonom mal v rámci celého testu, kedy sme sa na ňom vozili my v redakcii, Igor aj Adriana, priemernú spotrebu 5,7 l/100 km a to je vzhľadom na veľkosť auta famózna hodnota.

Zvoľte si účel

Nový Renault Espace je vynikajúco namiešaný mix, ktorý zachoval priestorové argumenty Espaceu a pridal k nim aj najžiadanejšiu formu karosérie. Aktuálne trendy sleduje aj hybridná technológia a v prípade pomeru ceny a ponúkanej protihodnoty je na tom Espace veľmi dobre. Vy ako majiteľ máte iba jednu úlohu. Priradiť k autu jeho účel – manažérsky alebo rodinný.

Stručne

Čo treba uznať

  • Dospelý charakter auta, ktorý dokáže plniť rôzne úlohy.

Čo nám chýbalo

  • Vyhrievanie sedadiel a volantu.

Čo nás prekvapilo

  • Ako dobre vyzerá šedý matný lak na aute.

Test: Renault Trafic L1 blue dCi 170 EDC Spaceclass – Overená voľba

Renault Espace E-Tech full hybrid 200 Esprit Alpine

Cena (základ/test) 40 700/48 600 €

Záruka 2 roky bez obmedzenia km alebo 100 000 km

alebo 6 rokov do  150 000 km

na VN akumulátor 8 rokov alebo do  160 000 km

Motor

  • Prepĺňaný zážihový R3/12V + HEV, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 4 500 ot.min-1 , max. krútiaci moment 205 Nm pri 1 750 ot.min-1 Predný elektromotor 1: 3-fázový synchrónny, max. výkon 50 kW (68 k), max. krútiaci moment 205 Nm. Predný elektromotor 2: 3-fázový synchrónny, max. výkon 25 kW (34 k), max. krútiaci moment 50 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 147 kW (200 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment výr. neud. Emisie CO2: 104 – 127 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,8 s, vmax = 175 km/h, spotreba WLTP/test 4,6 – 4,9/5,7 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,3
  • Batožinový priestor: 777 dm 3
e-TechEspaceHybridpohľad manažérapohľad matkyRenaulttest
Komentáre (0)
Pridať komentár