Verzia s slabším 60 kWh akumulátorom a pohonom zadných kolies je odrazovým mostíkom elektromobility značky Škoda. Elektromotor s výkonom 180 k a krútiacim momentom 310 Nm je v reálnych podmienkach viac než presvedčivý. V očiach petrolheada to síce nie sú nijako ohromujúce parametre, ale zrýchlením, najmä pružným zrýchlením, určite presvedčí každého súdneho človeka. Veď 8,8 s z 0 na 100 km/h vôbec nie je zlé číslo a pocit z pružného zrýchlenia je ešte lepší.
Za pokoj na palube chcem poďakovať balíku Clever, 60-ka totiž v porovnaní s 80-kou nemá v základe akustické sklá. Má ich ale v balíku Clever za 3 279 eur, ale v balíku máte pochopiteľne ďalších 20 prvkov výbavy, ktoré urobia váš život krajším. Spomeniem adaptívny tempomat, trojzónovú klimatizáciu, 230 V zásuvku, vyhrievaný volant, roletky zadných okien a samozrejmosťou sú aj aktívne bezpečnostné systémy. Preto je pomer ceny a protihodnoty tohto balíka veľmi dobrý.
Ak som sa podvedome nastavil, že jazdím s elektromobilom a už v prvopočiatku som tomu prispôsobil aj jazdný štýl, tak som dosahoval priemernú spotrebu 17,9 kWh/100 km. Na diaľnici sa mi spotreba predpisovým tempom zvýšila na 22,2 kWh/100 km. A keď som to spriemeroval, tak som dosiahol priemer zhruba 20 kWh/100 km. Reálne s ním teda bez strachu môžete v lete najazdiť opakovane zhruba 250 km. Pod 20 % batérie už svieti výstraha a ďalšie hnanie do extrému sa stáva viac nepríjemným a navyše vybíjanie batérie do extrémov autu ubližuje.
S menšou batériou súvisí aj menší maximálny podporovaný výkon pri nabíjaní jednosmerným prúdom. Vyjadrené číselne je to 120 kW oproti 135 kW v prospech silnejšej verzie Enyaq 80. Uvedomelý zákazník by mal byť teda spokojný aj s maximálnym výkonom 120 kW.
Čo treba uznať
- Dobrý akustický komfort aj vo vyšších rýchlostiach.
Čo nám chýbalo
- Trochu väčší reálny dojazd.
Čo nás prekvapilo
- Akustické bočné sklá sú pre Enyaq 60 za príplatok.
Škoda Enyaq 60 Loft
Cena (základ/test) 43 130/47 044 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
- Trojfázový synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi, max. výkon 132 kW (179 k), max. krútiaci moment 310 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 62/58 kWh.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,7 s, vmax = 160 km/h, dojazd vo WLTP/test 375 – 397/300 km, spotreba WLTP/test 15,9 – 16,9/17,9 kWh/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
230 V – áno
AUX – nie×
USB-A – 0×
USB-C – 4×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 13,0
Batožinový priestor: 585 dm3