Minitest: Škoda Enyaq iV 80 Loft – Voľba Slovákov

Škoda Enyaq v testovanej verzii je najpredávanejším elektromobilom na Slovensku.

Enyaq nám už v redakcii robil spoločnosť niekoľkokrát. Testovali s ho menšou aj s väčšou batériou a nenechali sme si ujsť ani jeho špičkovú verziu Coupé RS iV. Mimochodom, všetky testy sú uverejnené aj na našej webovej stránke. Prečo teda opäť Enyaq? Odpoveď je jednoduchá, lebo je to najpredávanejšie elektrické auto na Slovensku za uplynulý rok.

Škoda dokázala vlani predať 211 Enyaqov, čo predstavuje 15-percentný podiel na trhu v rámci elektromobilov. Navyše, tentoraz máme v rukách verziu, ktorá najviac zodpovedá voľbe Slovákov, ide totiž o najpredávanejšiu verziu. A nie, nie je to tá najlacnejšia.

Základný interiér a väčšia batéria

Najobľúbenejší interiér Loft je síce základný (za všetky ďalšie si treba priplatiť), no vôbec nepôsobí lacno a navyše dobre vyzerá. Poťahy sedadiel sú v kombinácii kože a sivej látky s prešitím. Prístrojová doska je potiahnutá tiež sivou prešívanou textíliou a ako dekor je v Lofte použitý brúsený hliník. Enyaq v každom prípade vyniká bohatým vnútorným priestorom, poteší úplne rovnou podlahou, štedrou výbavou, batožinovým priestorom s objemom 585 dm3 a tiež množstvom Simply Clever riešení. Testovaný Enyaq sa ešte mohol pochváliť príplatkovými balíkmi Plus a Functionality, spolu za 2 765 eur.

Keď príde reč na veľkosť batérie, Slováci s obľubou siahajú najmä po verzii iV 80, teda o väčšiu z dvojice ponúkaných akumulátorov, no Enyaq s týmto označením nemá pohon všetkých kolies. Štvorkolky majú v označení za číslom 80 ešte nenápadné x. Dôležité je tiež spomenúť, že reálny dojazd na úrovni 400 kilometrov už nie je obmedzujúci a nabíjací výkon až 135 kW, v prípade využitia jednosmerného prúdu, vám ušetrí množstvo času.

Verzia iV 80 je zlatou strednou cestou aj v rámci výkonu elektromotora – 150 kW je skutočne tak akurát, aby Enyaq pohodlne zvládol všetky úlohy.

 

Čo treba uznať

  • Priestranný interiér.

Čo nám chýbalo

  • Komfort podvozka na horšom povrchu.

Čo nás prekvapilo

  • Nižšia teplota vzduchu nemala až taký výrazný vplyv na dojazd.

Škoda Enyaq Coupé RS iV – Prvé ersko v elektrine

Škoda Enyaq iV 80 Loft

Cena (základ/test)                                                         44 630 /58 674 €

Záruka                                                                                5 rokov alebo 100 000 km

Na batériu                                                                         8 rokov alebo 160 000 km

 

Motor

  • Synchrónny elektromotor, max. výkon 150 kW (204 k), max. krútiaci moment 310 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 82/77 kWh.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,5 – 8,6 s, vmax = 160 km/h, dojazd vo WLTP/test 500 – 536/~400 km, spotreba WLTP/test 15,8 – 17/21 kWh/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 13
  • Batožinový priestor: 585 dm3
fotorecenziaŠkoda Enyaq iV 80 Loftskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár