V uplynulom roku sme v Auto magazíne testovali 144 vozidiel rôznej kategórie, veľkosti, pohonu, s rôznou cenou atď. a 31 motoriek, resp. skútrov. Prinášame vám zoznam tých najlepších z nich, ktoré by sme chceli mať vo svojej garáži.
AM 10/2023 Volkswagen ID.Buzz Pro RWD 150 kW 77 kWh
Keď sa bavíme o tom, že ID.Buzz má byť rodinné auto, tak sa – prinajmenšom v slovenských reláciách – míňa účelu. Už to, že nejaká rodina potrebuje takéto veľké auto, značne stenčuje okruh potenciálnych zákazníkov a to, že má čisto elektrický pohon (s čím súvisí aj cena), ten okruh minimalizuje prakticky na nulu. Nám sa ale páči a chceli by sme ho mať v našej garáži. Spoza volantu vám dáva výborný a celkom jedinečný pocit, s elektrickým pohonom súvisí tichá, hladká a pokojná, ale pritom v prípade potreby dynamická jazda, tuhá karoséria, kolesá v rohoch kasne, dizajn, usporiadanie interiéru… Skrátka práve pre elektrický pohon môže byť taký štýlový, aký je, a tak dobre jazdiť, ako jazdí. A s tými cca 360 – 400 km reálneho dojazdu sa už dá hospodáriť, resp. plánovať aj dlhšie cesty.
AM 04/2023 Toyota GR86 2,4 Boxer 234 k 6MT Executive
V roku 2023 nám rukami prešla aj Toyota Supra s manuálnou prevodovkou, no my by sme si do našej garáže snov vybrali GR86-ku. A to hlavne z dvoch dôvodov. Supra je už do bežnej premávky svojím spôsobom premotorovaná a nedá sa s ňou jazdiť so stiahnutými oknami, pretože potom aerodynamika neznesiteľne bubnuje. GR86 je auto, s ktorým sa nemusíte báť o svoj holý život, auto, s ktorým si rýchlosť zaslúžite vy sami a nedá vám ho do rúk motor. Na radosť nepotrebujete veľa výkonu. Je stelesnením pôvodných hodnôt mechanicky čistých áut bez „OBD filtra“, bez štart-stopu, bez lane asistenta… A bonbónikom bola cena len mierne cez 37 000 eur.
AM 06/2023 Honda Civic Typer R 2,0 VTEC Turbo
Honda Civic Type R je geniálne auto prakticky z každučkého uhla pohľadu. Má presne taký výkon, aký je únosný. Je silný, ale nie je premotorovaný. Motor má peknú charakteristiku, podvozok je neuveriteľne vyvážený, brzdy sú neúnavné a auto ako také je principiálne použiteľné na každý deň. A to hneď z niekoľkých dôvodov – podvozok z vás nevytrasie dušu, motor vás nevyžerie z peňazí a máte veľký vnútorný priestor a z hľadiska výbavy všetko, čo potrebujete. Navyše sa nám nový Civic Type R páči. Chybičkou krásy je trochu „tupý“ zvuk výfuku a slabšie diaľkové svetlá. Problém s výfukom by som veľmi rýchlo vyriešili a s tými svetlami by sme sa už nejako naučili žiť.
AM 09/2023 BMW Z4 M40i Roadster
Kabriolety majú špecifické čaro, jazda bez strechy vám dáva ďalší stupeň slobody. A BMW Z4 M40i Roadster je parádny. Benzínový trojliter má zamatovú charakteristiku pri pokojnej jazde a keď potrebujete, dá vám do rúk 340 koníkov, s ktorými už viete bezpečne predbehnúť každé čmudiace auto. Podvozok výborne tlmí nerovnosti, za volantom sa cítite výborne a auto vyzerá parádne.
AM 12/2023 Hyundai i30 N Fastback 8DCT Performance
Od samého počiatku svojho vzniku má Hyundai i30 N v našich očiach špecifické postavenie. Je totiž najvyváženejším hot-hatchom na trhu, aj keď v tomto prípade sa bavíme o hot-liftbacku. Podvozok má dve tváre, v jednej precízne vedie stopu, v druhej sa s vami baví. Najviac si na „enku“ ceníme, že ani pri úplne bežnej jazde nás vďaka zvuku výfuku nenecháva chladným – bafká, buble, strieľa.
AM 12/2023 Honda CR-V e:HEV Advance
Honda už dlhé roky nerobí masové autá, ale výnimočné. Výnimočné kvalitou, jazdnými vlastnosťami, výbavou… a v konečnom dôsledku, keď si to všetko spočítame, tak s vyššou celkovou hodnotou auta. Aj nová Honda CR-V je taká, dáva vám viac ako priemer – vynikajúci podvozok, výnimočný hybridný pohon…, ale najdôležitejšie je, že sa v ňom cítime výborne.
AM 01 – 02/2023 Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI Edition 20
Tretia generácia Touaregu je po každej stránke skvelá. Má vyvážený dizajn, priestranný a komfortný interiér, skvelý podvozok, sofistikované technológie, z ktorých by sme určite vyzdvihli adaptívne LED Marix svetlá IQ.Light. My sme navyše testovali verziu s trojlitrovým dieselovým šesťvalcom s 210 kW (286 k) a 600 Nm, ktorý je taktiež po každej stránke skvelý – je silný, kultivovaný a úporný.
AM 01 – 02/2023 Porsche Panamera 4S
Sadnete za volant, naštartujete, pohnete sa z miesta a po pár metroch viete, že toto auto vyvíjali tí istí ľudia, ktorí vyvíjali 911-ku. To hovorí za všetko. Podvozok kombinuje extrémnu žiletkovo presnú jazdnú istotu, pritom ponúka dávku komfortu na každodenné jazdenie a štyri miesta. Už len aby pasažieri vzadu zvládli, keď sa vy sám neudržíte a povolíte uzdu 440 koníkom.
AM 11/2023 Fiat 500e 3+1 42 kWh La Prima
Hlavným lákadlom Fiatu 500e je dizajn, ktorý kombinuje hodnoty pôvodnej päťstovky s moderným poňatím. Je to široko-ďaleko najštýlovejšie auto nielen vo svojom segmente. K tomu pridáva skvelý podvozok s príjemným riadením a špeciálne verzia 3+1 aj dávku praktickosti a výnimočnosti dvoch dverí proti sebe sa otvárajúcich dverí na jednej strane. Okrem toho musíme povedať, že v tejto triede dáva elektrický pohon zmysel.
AM 10/2023 Subaru Outback 2,5i Lineartonic CVT Adventure
Outback je parťák na každodenné jazdenie a vďaka vyššej svetlej výške a permanentnému pohonu všetkých štyroch kolies Symmetrical AWD s režimami X-Mode aj na výlety do prírody. A na tie výlety sa skvelo hodí strešný stan Family XL. Východy a západy slnka sú najromantickejšie a najkrajšie, keď ste v prírode sam
AM 06/2023 Mazda6 Skyactiv G194 AT 20th Anniversary
Šestka s 2,5-litrovým atmosférickým motorom je posledným mohykánom vo svojej triede. Navyše nie je prepchatá elektronikou a má príjemný podvozok. Preto by sme ho chceli mať doma.
AM 11/2023 Alfa Romeo Giulia 2,2 Turbo Diesel 210 k Q4 Veloce
Giulia je jedným z najviac šoférskych áut dnešných dní, dokonca aj s dieselovým motorom. Sedí na zemi nielen opticky, ale aj fyzicky. Pre jazdné pocity je pritom dôležité, že pohon všetkých štyroch kolies favorizuje zadné kolesá. Bonbónikom je, že aj pri zábavnej jazde si zachováva príjemne nízku spotrebu.
Motorka:
AM 11/2023 BMW R18
Hovorí sa, že veci „made in Germany“ sú dokonalé. BMW R18 ani zďaleka nie je dokonalé, no práve tie nedokonalosti ho robia dokonalým. Tie nedokonalosti vás totiž vrátia do časov, kde ste na motorke neboli módny doplnok, ktorý je tam iba preto, aby motorka nejazdila sama od seba, ale sami ste ju ovládali.