Test: Ssangyong Korando 1,5 TURBO Style+ víťazí v každej oblasti

Ssangyong Korando poteší váš rozum aj peňaženku, pričom nevyžaduje kompromisy.

Áut ako Ssangyong Korando dnes na trhu nie je veľa. Ak si hovoríte, čo je to za hlúposť, veď stredne veľkých SUV je v ponuke celá plejáda, tak len podotýkam, že to ešte nie je pointa. Ja myslím takých áut, ktoré by ponúkali podobne majstrovský pomer ceny a hodnoty. V čase, keď si už za lepšie vybavené mestské hatchbacky typu Škoda Fabia výrobcovia pýtajú vyše 15-tisíc eur, je tu Korando s cenou od 20 990 eur. SUV, ktoré svojou veľkosťou zapadá presne medzi koncernové modely Karoq od Škody či Tiguan od Volkswagenu. Rázvor osí kolies má Ssangyong takmer navlas rovnaký s modelmi Hyundai Tucson či Kia Sportage. Takže pokiaľ je reč o veľkosti, ide o nadpriemer v rámci segmentu.

 

Akčný model

Ssangyong Korando je v ponuke v piatich stupňoch výbavy –Club, Style, Style+, Smart, Premium . Aktuálne však výrobca zaradil do ponuky aj akčný model, ktorému dal označenie Style+. Ide o verziu, za ktorú zaplatíte rovnako 21 990 eur, no v tejto cene vám do batôžka pribalí viacero, inak príplatkových prvkov. Tak napríklad dvojzónovú klimatizáciu, parkovacie senzory, LED predné hmlovky, vyhrievané predné sedadlá a volant či 18-palcové disky kolies s pneumatikami rozmeru 235/55.

Testovaný kus mal ešte príplatkový 10,25-palcový digitálny kokpit za 590 eur. Za 6-stupňový meničový automat od firmy Aisin sa pripláca 1 790 eur a za pohon všetkých štyroch kolies s medzinápravovou spojkou 1 890 eur. Ak by ste si v cenníku neskromne zaškrtli všetky spomenuté možnosti, tak dostanete SUV s bohatou výbavou za 27-tisíc eur, čo je na dnešné pomery vynikajúca ponuka. Veď konkurenčné MG HS, ktoré sa snaží byť taktiež cenovo dostupné, sa za približne rovnaké peniaze ponúka s manuálnou prevodovkou a pohonom iba prednej nápravy.

 Najväčšie plusy

Medzi silné stránky Koranda môžeme zaradiť štedrý vnútorný priestor vrátane miesta na zadných sedadlách, za ktoré vďačí dlhému rázvoru, ale aj šírke karosérie 1 870 mm. K dispozícii je navyše batožinový priestor s objemom 551  dm3 a dvojitým dnom.

Poteší tiež vysoká kvalita interiérových materiálov, pohodlné sedadlá, veľký centrálny displej v kombinácii s hardvérovými ovládačmi či 220 V zásuvka pre zadných pasažierov. Z technického hľadiska dávame Korandu plusové body za viacprvkovú zadnú nápravu už od základnej verzie a bez rozdielu pohonu, za tuhý, no zároveň komfortný podvozok a tiež za svetlú výšku podvozka až 182 mm.

Tipy na zlepšenie

Počas testu sme našli aj pár detailov, pri ktorých máme menšie výhrady. Je napríklad škoda, že priamovstrekový turbo-benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra je jediným motorom v ponuke. V minulosti existovala aj možnosť naftového agregátu, dnes už nie. Pri motore tiež musíme spomenúť mierne vyššiu spotrebu paliva v porovnaní s podobnými pohonnými jednotkami u konkurencie, Ssangyong si priemerne vypýta okolo 8,5 litra.

Tento motor je navyše, čo sa spotreby týka, celkom citlivý na spôsob jazdy a pri potrebe väčšej dynamiky ho treba točiť do vyšších otáčok. Väčšia by mohla byť palivová nádrž, pretože 50-litrová zaručí dojazd len okolo 600 kilometrov. V interiéri by sme prijali menej lesklého klavírneho laku a niekomu tiež môže prekážať jednoduchšia grafika multimediálneho systému. Ssangyong Korando je však dôkazom toho, že nízka cena nemusí nutne znamenať nízku kvalitu. Práve naopak.

Skvele vybavené vozidlo, je teraz ešte dostupnejšie. Vo verzii STYLE+ získate bohatú výbavu v hodnote 1 000 eur zadarmo.

 

Stručne

Čo treba uznať

  • Bezkonkurenčný pomer cena/kvalita.

Čo nám chýbalo

  • USB porty pre zadných pasažierov.

Čo nás prekvapilo

  • Slušná kvalita materiálov v interiéri.

 

Porovnanie: KIA Sorento PHEV vs SSANGYONG Rexton 2,2 XDI – Odkiaľ kam?

Ssangyong Korando 1,5 TURBO Style+ 

Cena (základ/test)                                          20 990/23 580 €

Záruka                                                            5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V , zdvihový objem valcov 1 497 cm3, max. výkon 120 kW (163 k) pri 5 000 – 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 280 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 175 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za n. ú. s, vmax = 186 km/h, spotreba WLTP/test 7,7 / 8,5 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 220 V – áno
  • AUX – nie
  • USB-A – 1 ×
  • USB-C – 0×
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 551 dm3
5 TURBO Style+fotorecenziaskusenostiSsangyong Korando 1test
Komentáre (0)
Pridať komentár