Áut ako Ssangyong Korando dnes na trhu nie je veľa. Ak si hovoríte, čo je to za hlúposť, veď stredne veľkých SUV je v ponuke celá plejáda, tak len podotýkam, že to ešte nie je pointa. Ja myslím takých áut, ktoré by ponúkali podobne majstrovský pomer ceny a hodnoty. V čase, keď si už za lepšie vybavené mestské hatchbacky typu Škoda Fabia výrobcovia pýtajú vyše 15-tisíc eur, je tu Korando s cenou od 20 990 eur. SUV, ktoré svojou veľkosťou zapadá presne medzi koncernové modely Karoq od Škody či Tiguan od Volkswagenu. Rázvor osí kolies má Ssangyong takmer navlas rovnaký s modelmi Hyundai Tucson či Kia Sportage. Takže pokiaľ je reč o veľkosti, ide o nadpriemer v rámci segmentu.
Akčný model
Ssangyong Korando je v ponuke v piatich stupňoch výbavy –Club, Style, Style+, Smart, Premium . Aktuálne však výrobca zaradil do ponuky aj akčný model, ktorému dal označenie Style+. Ide o verziu, za ktorú zaplatíte rovnako 21 990 eur, no v tejto cene vám do batôžka pribalí viacero, inak príplatkových prvkov. Tak napríklad dvojzónovú klimatizáciu, parkovacie senzory, LED predné hmlovky, vyhrievané predné sedadlá a volant či 18-palcové disky kolies s pneumatikami rozmeru 235/55.
Testovaný kus mal ešte príplatkový 10,25-palcový digitálny kokpit za 590 eur. Za 6-stupňový meničový automat od firmy Aisin sa pripláca 1 790 eur a za pohon všetkých štyroch kolies s medzinápravovou spojkou 1 890 eur. Ak by ste si v cenníku neskromne zaškrtli všetky spomenuté možnosti, tak dostanete SUV s bohatou výbavou za 27-tisíc eur, čo je na dnešné pomery vynikajúca ponuka. Veď konkurenčné MG HS, ktoré sa snaží byť taktiež cenovo dostupné, sa za približne rovnaké peniaze ponúka s manuálnou prevodovkou a pohonom iba prednej nápravy.
Najväčšie plusy
Medzi silné stránky Koranda môžeme zaradiť štedrý vnútorný priestor vrátane miesta na zadných sedadlách, za ktoré vďačí dlhému rázvoru, ale aj šírke karosérie 1 870 mm. K dispozícii je navyše batožinový priestor s objemom 551 dm3 a dvojitým dnom.
Poteší tiež vysoká kvalita interiérových materiálov, pohodlné sedadlá, veľký centrálny displej v kombinácii s hardvérovými ovládačmi či 220 V zásuvka pre zadných pasažierov. Z technického hľadiska dávame Korandu plusové body za viacprvkovú zadnú nápravu už od základnej verzie a bez rozdielu pohonu, za tuhý, no zároveň komfortný podvozok a tiež za svetlú výšku podvozka až 182 mm.
Tipy na zlepšenie
Počas testu sme našli aj pár detailov, pri ktorých máme menšie výhrady. Je napríklad škoda, že priamovstrekový turbo-benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra je jediným motorom v ponuke. V minulosti existovala aj možnosť naftového agregátu, dnes už nie. Pri motore tiež musíme spomenúť mierne vyššiu spotrebu paliva v porovnaní s podobnými pohonnými jednotkami u konkurencie, Ssangyong si priemerne vypýta okolo 8,5 litra.
Tento motor je navyše, čo sa spotreby týka, celkom citlivý na spôsob jazdy a pri potrebe väčšej dynamiky ho treba točiť do vyšších otáčok. Väčšia by mohla byť palivová nádrž, pretože 50-litrová zaručí dojazd len okolo 600 kilometrov. V interiéri by sme prijali menej lesklého klavírneho laku a niekomu tiež môže prekážať jednoduchšia grafika multimediálneho systému. Ssangyong Korando je však dôkazom toho, že nízka cena nemusí nutne znamenať nízku kvalitu. Práve naopak.
Stručne
Čo treba uznať
- Bezkonkurenčný pomer cena/kvalita.
Čo nám chýbalo
- USB porty pre zadných pasažierov.
Čo nás prekvapilo
- Slušná kvalita materiálov v interiéri.
Porovnanie: KIA Sorento PHEV vs SSANGYONG Rexton 2,2 XDI – Odkiaľ kam?
Ssangyong Korando 1,5 TURBO Style+
Cena (základ/test) 20 990/23 580 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V , zdvihový objem valcov 1 497 cm3, max. výkon 120 kW (163 k) pri 5 000 – 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 280 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 175 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za n. ú. s, vmax = 186 km/h, spotreba WLTP/test 7,7 / 8,5 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 220 V – áno
- AUX – nie
- USB-A – 1 ×
- USB-C – 0×
- Wi-fi – nie
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 8,0
- Batožinový priestor: 551 dm3