Citroën ë-C3 – Najnovšia baterka v koncerne a perfektná cena!

Nový Citroën C3 bude aj naďalej k dispozícii so spaľovacím motorom, no ako si doba pýta, tak debutovala už elektrická verzia. Ponúkne dojazd až 320 km, nabíjanie výkonom 100 kW, komfort jazdy a to všetko za bezkonkurenčnú cenu. V showroomoch sa objaví na jar 2024.

Francúzi zatiaľ ukázali len elektrickú verziu so slovami „zabudnite na všetko, čo viete o elektromobiloch“.

Zástupcovia značky sa netaja tým, že od začiatku išlo predovšetkým o „hľadanie ceny“ a tomu bol podriadený aj celý dizajn. Výsledok: elektromobil za cenu Dacia Spring, ale o triedu väčší, s väčšou batériou, priestrannejšou kabínou a prísľubom komfortu typického pre Citroën. C3 prvýkrát využíva hydraulické tlmiče , známe z väčších modelov Citroën, ktoré obmedzujú prenikanie otrasov do kabíny pri zdolávaní hrboľatých ciest.

 

Preto sa každý, kto predpokladá, že vzniklo prísne lacné auto, mýli. Tvar karosérie Citroën ë-C3 je trochu podobný variantu ponúkanému na indickom a juhoamerickom trhu a dokonca s nimi zdieľa platformu (Smart Car Platform), bol vyvinutý v Európe a vyrába sa v Trnave . Auto hrdo nesie zmenené logo Citroën, no ak ho zakryjete, na prvý pohľad vôbec nevyzerá ako Citroën: predné svetlá mi pripomínajú skôr Peugeot Rifter, zatiaľ čo zadné – Jeep Avenger.

Karoséria je o celých 10 cm vyššia ako u predchodcu – o toľko vyššie sedíte v novom ë-C3, vďaka čomu sa do neho ľahšie nastupuje. Výška karosérie je však primárne spôsobená umiestnením batérie v podlahe. Inak s dĺžkou 4,01 m a šírkou 1,76 m sa nová C3 od svojho predchodcu príliš nelíši, no ponúka viac miesta v kabíne. Najmä v zadnej časti nad hlavou majú teraz dospelí viac miesta nad hlavou. Dojem útulnosti v interiéri umocňuje aj potiahnutie centrálnej časti dosky látkou príjemnou na dotyk.

Citroën ë-C3 je prvý v skupine Stellantis, ktorý používa lítium-železofosfátovú (LFP) batériu, ktorá bude dostupná v dvoch veľkostiach. Prvý bude debutovať väčší s celkovou kapacitou 44 kWh, ktorá má podľa WLTP poskytnúť dojazd až 320 km. V roku 2025 sa objaví ešte lacnejší variant s dojazdom 200 km. Citroen síce ešte neprezrádza presnú kapacitu menšej batérie, no už teraz sľubuje cenu 19 990 eur.

Pre elektrické auto segmentu B je to senzácia – v súčasnosti sú už aj BEV segmentu A drahšie. Citroën predstavuje skutočnú výzvu pre konkurenčné značky, ktoré práve pracujú na modeloch, ktoré budú stáť okolo 20 000 eur.

Citroën ë-C3 má vpredu umiestnený elektromotor s výkonom 113 k, ktorý zrýchli z 0 na 100 km/h za približne 11 sekúnd. Na jazdu po meste a okolí to úplne stačí, no na diaľnici dosahuje ë-C3 maximálnu rýchlosť len 135 km/h. Rýchlosť nabíjania je už lepšia, pretože batériu malého Citroënu možno nabíjať výkonom až 100 kW: na jednosmernej stanici sa batéria z 20 na 80 percent nabije z a cca 26 minút.

Základná výbava Citroënu ë-C3 v základnej verzii You obsahuje okrem iného: LED svetlomety, šesť airbagov, systém predchádzania kolíziám, jazdný pruh, sledovanie pozornosti vodiča, asistent rýchlostného limitu, odpruženie Citroën Advanced Comfort, manuálna klimatizácia, zadné parkovacie senzory. Prístrojovka je umiestnená pomerne vysoko nad volantom. Projekcia sa však nezobrazuje na čelnom skle alebo výsuvnej plexisklovej tabuli, ale jednoducho na niečom, čo vyzerá ako obyčajná obrazovka.

V základnej verzii však chýba dotykový displej na ovládanie multimédií. Namiesto toho je tu dokovacia stanica pre smartfón a špecializovaná aplikácia, ktorá sa automaticky spustí, keď je telefón v držiaku – takto môžete ovládať rádio, navigáciu alebo handsfree sadu. Pomocou telefónu môžete tiež na diaľku skontrolovať úroveň nabitia batérie alebo nastaviť predhrievanie kabíny. Aplikácia Citroën e-Routes vám zase pomôže plánovať trasy vrátane zastávok na nabíjanie. Desaťpalcový dotykový displej je dostupný až od vyššieho stupňa výbavy Max. Ako zástancu fyzických spínačov ma potešil aj klasický panel na ovládanie klimatizácie , ktorý je vo verzii Max automatický.

Hoci Citroën oznámil, že spaľovacia verzia novej C3 sa objaví v showroomoch súčasne s tou elektrickou – teda v druhom štvrťroku 2024 – jej technické detaily zostávajú zatiaľ tajomstvom.

Komentáre (0)
Pridať komentár