Crash test poukázal na priamu úmernosť medzi rýchlosťou auta a rizikom usmrtenia cyklistu, a teda na to, aké dôležité je dodržiavať rýchlosť jazdy, odstup od cyklistu pri jeho predchádzaní, dávať znamenia o zmene smeru pri predchádzaní cyklistu, ale aj to, aké je dôležité venovať pozornosť premávke a vedeniu vozidla, nie mobilu. A to isté platí, samozrejme, aj na strane cyklistov. Veľká časť zodpovednosti za to, či sa vrátia domov alebo nie, je aj na ich pleciach.
Zrážku auta s cyklistom simuloval organizátor pri dvoch rôznych rýchlostiach auta, a to pri 30 a 50 km/h. Z výsledkov jednoznačne vyplýva, že s rastúcou rýchlosťou vozidla výrazne vzrastá riziko usmrtenia chodcov a cyklistov. Riziko usmrtenia je takmer päťkrát vyššie pri kolízii auta s chodcom pri rýchlosti 50 km/h v porovnaní s rovnakou zrážkou pri rýchlosti 30 km/h. S nižšou rýchlosťou auta klesá aj reakčný čas vodiča i brzdná dráha. Ak reakčný čas predstavuje jednu sekundu, celková brzdná dráha auta je pri rýchlosti 30 km/h o polovicu kratšia ako pri rýchlosti 50 km/h.