Potrebujete ekonomické dvojkolesové presúvadlo, pretože nechcete strácať čas v zápchach ale nemáte vodičák na motorku? A navyše máte vysoké nároky? Vyskúšajte Hondu Forza 125, na ktoré vám stačí vodičák skupiny B, teda na osobné auto. Pri nej doslova platí, že aj s malým gašparkom sa dá hrať veľké divadlo.
Ešte krajšia
Dizajn prudko zatraktívnili. Poznávacím znakom je modernejšie a elegantnejšie predné LED svetlo. Šikovnejšie oko si všimne aj trochu ostrejšie línie a pozmenené koncové svetlo. Tohtoročnou novinkou je verzia Special Edition, na ktorú sa práve pozeráte. Tej dali do vienka sivú matnú farbu a červeno-bordové kolesá. Na túto farbu nadväzujú okraje ciferníkov polodigitálnych budíkov. Aj tie sú trochu iné a hlavne majú o trochu väčší stredový displej. Súčasťou edície je aj červené prešívanie sedadla a dekor
Kráľovná mesta
Forza má za tie roky silné renomé. Začnem však tým najhlavnejším. Aj napriek tomu, že sa bavíme o veľkom skútri, tak by som ju prirovnal k bicyklu. Nemyslím to však hanlivo, ale pochvalne. Je totiž extrémne obratná, ľahko s ňou manipulujete a klopíte ju ako pierko.
Netreba ju nejako presviedčať ani ju prehovárať, či prosiť. Aj jazdec amatér si na ňu po pár kilometroch rýchlo zvykne, doslova s ňou splynie v jeden organizmus. Do extrémne ľahkej manipulácie som sa hneď zamiloval. A motor? Autám pri odpichu z križovatke vďaka CVT prevodovke utečiete ako gáfor. A ak so silnejšími strojmi nemáte skúsenosti, určite väčší motor nepotrebujete.
Ups
Verziu Special Edition môžete mať len v sivej matnej farbe. Farba je to nádherná, moderná a naozaj sa vám bude páčiť aj naživo. Nechcene však maskuje atraktívne tvary dynamickej kapotáže. Osobne ma trochu trápi čierna lesklá farba v blízkosti odkladacích miest na nohy.
Extrémne rýchlo sa škriabe. A to som mal na sebe mototopánky a motorifle, ktoré by tento exponovaný element nemali poškriabať ani v kombinácii s prachom, takže hneď v momente kúpy lepte číru ochrannú fóliu.
Čo treba uznať
- Ľahká manipulácia za jazdy aj za stoja.
Čo nám chýbalo
- Možno len štartovanie dotykom na tlačidlo – easy start.
Čo nás prekvapilo
- Vynikajúca spotreba paliva.
Honda Forza 125 Special Edition MY23
Motor
- Kvapalinou chladený jednovalec/4V, zdvihový objem valcov 124,9 cm3, max. výkon 10,7 kW (14,5 k) pri 8 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 12,3 Nm pri 6 500 ot.min-1. Emisie CO2 54 g/km.
Jazdné výkony
- Pohotovostná hmotnosť 162 kg, vmax= ~108 km/h, spotreba výrobca/test 2,4/2,2 l/100 km.
Na diaľnice slabý motor na tak ťažký skúter,a do mesta dosť široký na predbiehanie medzi autami.