Druhá najväčšia ekonomika ovláda kľúčové suroviny na výrobu batérií pre automobily. Riziko, že Čína preruší dodávky surovín mu nedáva spať, povedal na konferencii v Aix-en-Provence. Nedávne rozhodnutie Číny obmedziť vývoz dvoch kovov – gallia a germánia – používaných v polovodičoch a elektrických vozidlách by malo európskych predstaviteľov varovať, povedal Senard.
“Keď hovorím o čínskej búrke, mám na mysli dnešný silný tlak súvisiaci s dovozom elektromobilov z Číny do Európy,” povedal Senard. “Sme schopní vyrábať elektromobily, ale bojujeme za zaistenie bezpečnosti našich dodávok,” dodal.
Čínske odvetvie elektromobilov je výsledkom mnohoročných investícií, ich replikácia by podľa neho stála miliardy eur. Čínske vývozné obmedzenia sú ďalším prejavom súperenia Pekingu a Washingtonu v oblasti technológií a môžu spôsobiť ďalšie narušenie globálnych dodávateľských reťazcov. Európa sa ocitla uprostred sporu, čo ju núti hľadať alternatívy pre najhorší možný scenár. V prípade náhleho nedostatku batérií kvôli výpadku surovín by bol podľa Senarda kľúčový vývoj alternatívnych palív – napríklad syntetických e-palív a vodíka.