Test: Kawasaki Vulcan S MY2023 – Čierny jazdec

Kawasaki Vulcan S je kus štýlového tmavého železa, ktorý vytvára jedinečnú atmosféru.

Tradičného zástupcu Vulcan môžete mať v modelovom roku 2023 v dvoch tmavých farebných kombináciách. Prvá je doplnená o jemné zelené a sivé akcenty, druhou možnosťou je táto dominantná matná čierna podporená čiernymi lesklými prvkami, napríklad na kryte spojky. Okrem toho si už dlhé roky viete vybrať, či budete mať klasický cruiser označený ako S, verziu Performance, s menším a dynamickým plexištítom alebo vysokým turistickým štítom známu ako Tourer.

Pre každého

Vulcan má veľkú výhodu v oblasti individualizácie a perfektného prispôsobenia sa pre ľubovoľnú postavu jazdca. A je jedno, či máte dlhé nohy a krátke ruky, alebo krátke nohy a dlhé ruky, alebo krátke nohy a ruky, ale dlhý trup… môžete si vyskladať veľa rôznych kombinácií stúpačiek, sedadla a riadidiel. Pri troche snahy sa dá aj takmer nemožné.

Pocity a dojmy

Vulcan S ma príjemne prekvapil. Začnem posedom. Moje polky boli doslova rozmaznávané mäkučkým nízkym sedadlom vo výške 705 mm. Prekvapili ma hranaté spätné zrkadlá, ktoré zďaleka nedosahujú celkovú šírku predných riadidiel. Obe páčky na riadidlách sa dajú nastaviť, takže mi presne sadli do ruky. Vďaka kompaktnému motoru a celkovo úzkej stavbe nič medzi nohami nezavadzia a nepáli. Dokonca aj krátky výfuk ukončený pod motorom napomáha nižšiemu ťažisku a lepšej ovládateľnosti.

Pri cruiseroch netreba zabúdať na to, že pri rýchlejšej jazde, teda niečo nad 120 km/h už aerodynamický tlak vytvára silnejší nápor na telo, takže rýchla jazda nie je taká príjemná. Aby som nezabudol, stúpačky si môžete nastaviť v troch polohách v rozmedzí 5 cm. Nadviažem aj na to, že páčka radenia prevodovky pre mňa, fanúšika naháčov, prišla až zbytočne dlhá, jej prekopnutie hore, a teda preradenie na vyšší prevodový stupeň skrz pevnejšiu obuv mi spočiatku robilo problémy. Ale zvykol som si na to.

Jazda

Za mňa je veľkým prekvapením paralelný motor so 650 cm3. Papierovo má síce poskromnejší výkon, ale pri cruiseroch ani nejde o čísla výkonu. Oveľa dôležitejšia je sila v nízkych a stredných otáčkach a Vulcan skutočne v týchto otáčkach skutočne ide krásne a plynulo. Svoj podiel na tom má napríklad aj duálna škrtiaca klapka. Každé jedno potiahnutie rukoväte som si užíval a po prvých metroch som ani nechcel veriť, že sedím „len“ na 60-koňovom cruiseri s váhou skoro 230 kíl. Prepletať sa premávkou, užívať si kilometre na okreskách… to sú veci, ktoré si budete užívať. A zároveň si uvedomíte, že v reálnom svete vôbec nepotrebujete na takýto motocykel gigantický motor.

Analógový otáčkomer a veľké čísla digitálneho prístrojového panelu sú dostatočne dobre viditeľné, ale menšie položky, ako sú počítadlá kilometrov, dojazd a spotreba paliva, sú na tom trochu horšie. Čo by som možno zmenil, je modré podsvietenie, akosi som sa nevedel zbaviť pocitu, že mám na riadidlách malý maják.

 

Čo treba uznať

  • 229 kg, ktoré nie je cítiť zo žiadneho uhla!

Čo nám chýbalo

  • LED osvetlenie vpredu.

Čo nás prekvapilo

  • Viac než slušný prejav motora.

Yamaha R7 World GP 60 th Anniversary – Ochutnávka

Kawasaki Vulcan S MY2023

Cena a záruka

  • 8695 / 8695
  • Záruka: 2 roky bez obmedzenia km.

Motor

  • Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 649 cm3, max. výkon 44,7 kW (61 k) pri 7 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 62,4 Nm pri 6 600 ot.min-1. Emisie CO2 102 g/km.

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 229 kg, vmax= 176 km/h, spotreba výrobca/test 4,5/4,8 l/100 km.
fotoKawasaki Vulcan S MY2023recenziaskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár