Porsche Cayenne je najdôležitejším modelom pre Porsche, napokon v priebehu dvadsiatich rokov sa z neho predalo viac ako 300 tisíc kusov, pričom stojí za zmienku, že od začiatku sa vyrába v Bratislave, akurát prvá generácia bola kompletizovaná v Lipsku, kde sa namontovali motor, nasadili kolesá a opätovne nasadili dvere, ktoré po montáži v Devínskej Novej Vsi demontovali pred odoslaním do Nemecka. To je však história, poďme na fotografie interiéru, exteriér sa predstaví až 18. apríla a ako to už býva zvykom, môžete čakať minimálne zmeny, napokon je to Porsche, ale o tom si povieme o tri týždne.
- Displeje budú všade
Predchádzajúci Cayenne mal aspoň klasický analógový otáčkomer a klasickú striešku nad prístrojovým panelom. Už nemá. Prístrojový panel je kompletne digitálny, našťastie existuje možnosť zobrazenia s centrálnym otáčkomerom a dvojicou displejov po bokoch otáčkomera. Uhlopriečka prístrojového panelu je 12,6 palcov a poskytne až sedem rôznych zobrazení takže „svoje“ zobrazenie si určite nájdete. V strede sa nachádza 12,3 palcový displej infotainmentu, ktorý ponúka klasické zobrazenie položiek ako Apple Carplay/Android Auto, či navigácie, alebo čoraz obľúbenejších aplikácií, no ak je to stále málo a nechcete sa so spolujazdcom rozprávať, objednáte si príplatkový dotykový displej aj pre spolujazdca. Môže vám tak pomôcť s nastavením navigácie, prípadne si pustiť film, alebo seriál zo streamovacej služby, vodič by zo svojej pozície nemal vidieť na displej takže z legislatívneho hľadiska je to oukej.
- Má tlačidlá!
Áno klimatizáciu budete ovládať klasickými a pravdupovediac aj nádhernými tlačidlami na stredovej konzole takže budete počuť „klik“ a haptická odozva na zmenu teploty v kabíne bude komunikovať kvalitu. Nechýba ani klasická „keramická doska“ s tlačidlami na dotyk, aj tie však majú haptickú odozvu, takže ich budete ovládať absolútne v pohode aj na zlej vozovke. A aby som nezabudol – aj hlasitosť audiosystému môžete ovládať otočným ovládačom. Dva palce hore!
- Klúč si strčte!
Klasickú spínaciu skrinku už Cayenne nemá, iba gombík. Je síce tradične naľavo od volantu, ale na klasický rituál zasúvania kľúča s následným otočením smerom doprava na počesť víťazstiev v Le Mans už neabsolvujete. Mohol by byť aspoň červený.
- Volič automatu je inde!
Nielen prístrojový panel, štartovacie tlačidlo, ale aj volič automatu pochádza od Taycanu. A je to fajn, lebo na stredovej konzola vzniklo miesto na odkladací priestor a vodič vykonáva zmenu smeru jazdy pri parkovaní rýchlejšie a intuitívnejšie. Maroš Čabák bude síce nadávať, ale nikomu inému to vadiť nebude.
- Budete žiť dlhšie
Je to logické, máte na Porsche Cayenne, máte na kvalitnejšiu lekársku starostlivosť, ale pointa je v tom, že nový Cayenne má vysokoúčinnú filtračnú jednotku, ktoré zabezpečí absolútnu kvalitu vzduchu, ktorý vstupuje do interiéru. Systém sa automaticky aktivuje aj v prípade ak vchádzate do tunela. A váš smartfón sa poteší tiež. Podložka indukčného nabíjania má odvetrávanie, takže nabíjanie výkonom 15 Wattov nebude znamenať grilovanie batérie.