Aspoň takto to predpovedalo Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA). Lenže, ACEA má vztýčený prst. Varuje, že kvôli plánovanej emisnej norme Euro 7, pravdepodobne cena spaľovacích áut narastie v priemere o 2000 eur a teda mierne podkope aj dopyt. Prísnejšie emisné limity pre nové osobné i nákladné autá (Euro 7) v novembri navrhla Európska komisia. Komisár na vnútorný trh Thierry Breton tvrdil, že Euro 7 zvýši náklady na automobil iba o 100 až 150 eur. A ani vtedy som týmto slovám neveril.
Predaj áut v EÚ medzičasom padol na najnižšiu úroveň od roku 1993. Za poklesom stál nedostatok čipov. Ak sa trh otočí, tak aj napriek tomu ostaneme 25% pod predajom z roku 2019! Teraz tomu bude aj oveľa horšia kúpyschopnosť obyvateľstva jednotlivých krajín EÚ.
Prezident združenia a šéf francúzskej automobilky Renault Luca De Meo varoval, že emisná norma Euro 7 by na automobilový priemysel uvalila nerealistické obmedzenia a v skutočnosti by zbrzdila tempo znižovania automobilových emisií. “Plnenie normy Euro 7 prinesie zvýšenie nákladov, ktoré zákazníkov odradí od kúpi týchto nových vozidiel.” To znamená, že na cestách by sa dlhšiu dobu držali staršie autá s vyššími emisiami.