Peugeot e-Rifter – Koncentrovaná pohoda

Peugeot e-Rifter je v mnohých smeroch dokonalým rodinným autom. Až na jeden.

Ako by malo vyzerať dokonalé rodinné auto? Malo by byť dostatočne veľké, vybavené tak, aby žiadny člen rodiny nebol diskriminovaný, malo by byť dynamické a tiché. Toto všetko Peugeot e-Rifter dokonale spĺňa. Má to však jeden háčik. Ale k nemu sa ešte dostaneme.

Miesta habadej

Peugeot Rifter patrí do úspešnej štvorice veľkých kombi, ktoré nahradili v ponuke triedu MPV: Peugeot Rifter, Citroën Berlingo, Opel Combo, Toyota ProAce City. Všetky existujú vo dvoch verziách karosérie. Testovaný e-Rifter mal tú kratšiu, s rázvorom 2 785 mm a dĺžkou 4 403 mm. Základný objem batožinového priestoru 775 dm3 po hornú hranu zadných sedadiel je jedným z dôkazom priestrannosti aj na rodinnú batožinu. Vnútri je kvantum miesta pre všetkých. Vďaka vysokej kabíne si mohol testovaný exemplár dovoliť aj trocha márnotratnú pozdĺžnu policu pod sklenenou strechou zakončenú odkladacou skrinkou, prístupnou z kabíny i z otvoreného batožinového priestoru (oficiálne: multifunkčná strecha Zénith). Tri zadné sedadlá sú samostatne sklopné do podlahy.

Vysoká výbava

Okrem celej série bezpečnostných systémov nechýbala automatická dvojzónová klimatizácia ovládaná samostatnými ovládačmi, Peugeot i-Cockpit s konfigurovateľným displejom, vyspelý audiosystém s DAB, Apple CarPlay i Android Auto a mnoho ďalších príjemností vrátane zásuvky 230 V a vhod príde aj ovládač Grip Control pre rôzne povrchy cesty. Z voliteľnej výbavy ešte spomeniem 11 kW trojfázovú nabíjačku.

Zážitková jazda

Peugeot e-Rifter prináša celej rodine všetky klady jazdy s čisto elektrickým pohonom. Jazda s ním je veľmi tichá a tu oceňujem vysokú kvalitu dielenského spracovania, pretože práve táto tichosť dokáže demaskovať pazvuky – a tu žiadne neboli. S elektromotorom, teda bez prevodových stupňov, je jazda veľmi plynulá a dokáže byť aj primerane dynamická. Je potešením aj pre (nielen) ratolesti na zadných sedadlách. Zážitok umocní ešte priehľadná, zatieniteľná strecha. Príjemné zážitky sa začínajú už pred nastúpením, pohľadom na pekné tvary a krásnu hnedú metalízu Cuprite.

Sú tu však „ale“

Okrem výhod elektrického pohonu práve takéhoto, mierne luxusného veľkého rodinného približovadla, treba spomenúť aj jeho nevýhody. Tou hlavnou je dojazd. Prevádzková hmotnosť 1 765 kg v kombinácii s využiteľnou kapacitou batérie 45 kWh sľubuje papierovo dojazd cca 278 km, v realite je to však o čosi menej. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h. Ak si uvedomíme, že výrobca deklaruje, že v rýchlosti 130 km/h môže byť spotreba až dvojnásobná voči udávanej 19,8 kWh/100 km, je hneď jasné, že toto perfektné rodinné auto sa na dlhšie dovolenkové jazdy veľmi nehodí. Škoda, pretože práve tam by som ho použil najradšej.

Smer je jasný

Peugeot e-Rifter je vynikajúce auto pre posádku i vodiča s výhradou obmedzeného dojazdu. Je zrejmé, že tadeto vedie cesta, ale jej konečný cieľ je ešte na míle – či skôr kilowatthodiny – vzdialený.

Čo treba uznať

  • Vynikajúci rodinný automobil na stredné vzdialenosti.

Čo nám chýbalo

  • Dlhší dojazd.

Čo nás prekvapilo

  • Zatiaľ možnosť voľby jedinej batérie (50 kW).

Test: Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi GT Line

Peugeot e-Rifter e-GT

Cena (základ/test)                                         32290/38 590 €

Záruka                                                           4 roky/80 000 km                                                                      

Motor

  • Trojfázový synchrónny elektromotor, max. výkon 100 kW (136 k) pri 3 673 – 10 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 260 Nm. Kapacita akumulátora 50 kWh, využiteľná 45 kWh.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 11,7 s, vmax=135 km/h, dojazd vo WLTP/test 197 – 274 km/cca 270 km, spotreba NEDC/test 19,8/19,4 kWh/100 km.

Ikonky

  • Bat. priestor  775 – 3 000 dm3 (vybraný 3. rad sedadiel)
  • 230 V – áno
  • BT – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • AUX – nie
  • WiFi – nie
  • USB-A – 2×
  • Displej 8“
fotogalériaPeugeot e-Rifter e-GTtest
Komentáre (0)
Pridať komentár