Qashqai je nepochybne priekopníkom automobilov nazývaných dnes crossovery. Osloví na prvý pohľad netradičným, moderným tvarom, už pri prvom nasadnutí veľmi hodnotným interiérom a v stupni výbavy Tekna, ktorý sme testovali, aj výbavou.
Zvonka okamžite oslovia vysoko moderné, uzulinké LED svetlá, absolútne plynulý prechod čelného okna do sklenenej strechy, výrazné C-stĺpiky i nabok vysadené spätné LED svetlá. Ak doplníme nápadité disky kolies, musíme nad vzhľadom súčasnej generácie uznanlivo pokývať hlavou.
V interiéri okamžite očarí svetlá „koža“ vkusne dominujúca čalúneniu i prístrojovému panelu s veľkým displejom infotainmentu. Audio Bose s dvoma subwoofermi pocit prémiovosti svojím perfektným zvukom ešte umocňuje. Klimatizácia sa ovláda vlastnými ovládačmi. Digitálny je aj prístrojový panel pod volantom s konfigurovateľným zobrazením údajov. Základné jazdné údaje zobrazuje aj head-up displej.
Veľmi príjemným prekvapením je naladenie podvozka. Je presným kompromisom medzi tuhosťou a komfortom. V rýchlych nerovných zákrutách relatívne jednoduchá zadná náprava vodiča nepodrazí, ale viacprvková, ktorá je k dispozícii v iných konfiguráciách, bude určite lepšia.
Kto od základného motora s mild hybridnou technológiou so 6-stupňovým manuálom neočakáva zázraky, bude s týmto agregátom určite spokojný. Motor prakticky nepočuť. Na diaľnici „točí“ 2 800 ot.min-1, spotreba je tam cca 7 l/100 km, po okreskách sa dá vyhliadkovým tempom jazdiť aj za 5,5 l/100 km.
Qashqai so základným pohonom a vo vysokej výbave je dobrým variantom pre pokojných vodičov, ktorí si skôr vychutnajú pokoj, bezpečnosť a komfort než kvílenie pneumatík či búchanie kolies v ťažkom teréne.
Nissan Qashqai 1,3 DIG-T Mild Hybrid 140 k 6MT Tekna
Cena a záruka:
Základ / test: 26 690/38 590 €
Záruka: 3 roky/100 000 km
Motor:
- zážihový prepĺňaný R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 332 cm3, max. výkon 103 kW (140 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 240 Nm pri n. ú. Emisie CO2 143 – 146 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0 – 100 km/h za 10,2 s, vmax = 196 km/h, spotreba WLTP/test 6,3 – 6,5 / 7,2 l/100 km.
Čo treba uznať
- Dizajn patrí k súčasnej špičke.
Čo nám chýbalo
- Presnejší chod radiacej páky.
Čo nás prekvapilo
- Pozitívne: nárast rozmerov cítiť aj v kabíne.